Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

pensatankin maalaus ja maalauksen jälkeen tuleva kuplinta

Aloittaja poromarko, 03 syyskuu 11, 01:21:35

« edellinen - seuraava »

poromarko

Onkos kukaan perehtynyt tällaiseen ?
Joskus kun vaan vetasee vittuuntuneena omistajan huonoihin puhdistuksiin suojaamatta ruiskulla yli ei maali kupli tai nouse millään (testattu myös omissa mopoissa laiskuuden takia)
Joskus taas vaikka kuinka teippaa ja nysvää rupeaa maali nouseen korkin tai hanan ympäriltä.

Joo hanan ympäriltä jos lähtee syynä yleensä on ettei hanna ole kiristetty tai tiivistetty riittävästi mutta mites tankin korkin ympäriltä?

Toimitaanko että vedetään kaulukseen maaliraja (näyttääyleensä olevan hieman kaulusta korkin ympärillä) vaikko otetaan pohjamaali yli koko paskan ja rajataan pinta väri kaulukseen vai mitä?

joskus menee ilman kyyneliä mutta joskus ei syy moiseen ei ole viellä auennut ainakaan mulle liekkö jollakin enemmän aiheesta kerääntynyt vitutusta?

Ja hieman viellä miten on tullut sudittua. paljaalle epoksi/ep primer (sikkens) jolle 2k filler (sikkens tai debeer) ja base (debeer) /lakka (sikkens)

Jensen

Mie kun olen maalannut niin korkin kaulaan tehnyt hyvälaatuisella(rajausteippi) teipillä rajan johon kuivumisen jälkeen vielä lakkaa pikku pänselillä. Pensahanassa voi tämä tiiviys ollakkin propleema jos maali ei ole vielä täysin hautunut kuivaksi ja kun kumi o renkaalla hanan kirii tiukkaan niin ilmaantuu kuplia. Muistan kerran kun yhden jenkkiauton maalasin ja kaveri kokosi sen ja siinä oli peileissä kumi tiivisteet ja se veti peilit tiukkaan niin alkoi piru kuplia.
       Yksi on kans että vaihdan aina uudet teipit joka maalikerroksen ja lakka ja pohjamaalin jälkeen ja muutan paikkaa aina ylemmäksi sillä jos samoilla teipeillä tekee niin pirunmoinen rappu jää ja pensa helposti ryömii maalin alle ja ikäviä kuplia ilmaantuu.

poromarko

teipit uusiksi joka välissä joo niinpätietysti.
Tätä olen yhtenä miettinytkin ,laiskuutta ei aina viitti vaihdella täytynee ottaa ohjelmaan.

#82

Joo, kannattaa aina vaihtaa teipit, muuten tosiaan tulee järkyttävä raja, josta se bensa kyllä tunkee läpi.

Jude

Itse olen tehnyt niin että ensin pinta peltipuhtaaksi korkin reijän reunoilta, niin ettei siihen jää ruostetta taikka rasvaa, seuraavaksi siihen reijän ympärille suoja teippi, fineline teippi reunalle ja maalarinteipillä bensa-aukko umpeen, maalaus ja lakkaus ja lakan ollessa pölykuiva otan suojan irti.
Annan kuivua min. päivän ja siihen maalauksen ja puhtaan pellin rajaan vedän 1shotin siveltimellä ( mahd lähellä oleva sävy / tankin sävy ).
Se on kuulemma se bensahöyry joka kuplan aiheuttaa , ei niinkään bensa läikytettynä.

guru

Bensatankin korkki sijaitsee yleensä tankin korkeimmallakohdalla.Korkeimmalle kohdalle myös bensiinihöyryt tiivistyy.Ikuinen ongelma jopa ammattimaalareille.Jos tankissa korkin aukon kita menee syvälle sisään tankkiin ei sinne kannata ajaa  maalia.Itse teen aina korkinkauluksen ympärille peltikirkkaaksi hionnan.Varsinkin jenkkipoikien tekemissä perunannostoämpäreissä(tankeissa) on usein tinattu korkin lievettä.Tämä tina höyry on yksi isoperkele maalauksessa.Pienikin määrä massan alla aiheuttaa mukavia puhdetöitä.Joten bensaaukon ympäristö kannattaa puhdistaa kunnolla ja massata ohuesti.Paksun kerrokset tekee helposti höyrytaskun maalin alle josta syntyy ajan mittaan kupla.
www.steelstream.net     tänne saa ottaa yhteyttä jos kotipajalla ei onnistu ;D