Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sytytys-puola ja paikka

Aloittaja Ride-on, 15 syyskuu 11, 11:11:15

« edellinen - seuraava »

Ride-on

Mulla on puola kiinni Moottorin yläkannakeessa, (moottorin yläkiinike ja puolan kiinitys samassa raudassa ja cromi suojus puolalle).
Ensiksi palo HD oma nyrkkipuola ja nyt accelin keltainen.
Olisiko mahdollista että puola lämpeää liikaa tossa sylintereiden vieressä?
Mittasin kummatkin puolat uutena ja arvoksi sain 3.7 ohmia eli pitäis käydä kärjelliselle.
Kytkenyt olen virran releen kautta akku>rele>puola. Herätevirta virtalukolta.
Accelin puolasta oli tullut pihalle jotain suojalakan tyypistä nestettä ja hd omasta lakkas vaan virta menemästä läpi.

ma^ko

Miksi puolan virransyötössä on rele?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Ei sylinterit niin paljoa puolaa lämmitä että se siitä rikki menis - kyllähän tehdas olisi muuten laittanut ne ihan johonkin muualle. Ellei se mokkula sitten ole kiinni pytyssä - pienikin ilmarako riittää jäähdyttämään.

Kärkisytkälle pitäisi olla 5 ohmin puola.

Edit: Mako oikeassa, rele on täysin turha tuossa välissä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Ride-on

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 15 syyskuu 11, 11:16:31
Miksi puolan virransyötössä on rele?

Mulla oli sulannut virtalukon pohja joten vedin sähköt releiden kautta, vaikka pohjan sulamisen syy oli ilmeisesti startin ottama virta.
Todella nihkeesti pyörii...vaikka vaihdoin uudet hiilisillat ja mittausten perusteelle pitäis olla kunnossa.
Millanen homma tohon startti maliin olis laitaa kick?

Ride-on

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 15 syyskuu 11, 11:16:52
Ei sylinterit niin paljoa puolaa lämmitä että se siitä rikki menis - kyllähän tehdas olisi muuten laittanut ne ihan johonkin muualle. Ellei se mokkula sitten ole kiinni pytyssä - pienikin ilmarako riittää jäähdyttämään.

Kärkisytkälle pitäisi olla 5 ohmin puola.

Ilma rakoa on 1 cm verran..mulla oli näköjään kärjettömän mallin puola :/
Tilasin sen 5 ohmin hd nyrkkipuolan ja uuden kondensaatorin.
Vaikka ajelin kyllä abaut 3000 km tolla kärjettömän mallin puolalla..

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Ride-on - 19 syyskuu 11, 11:54:17...vaikka pohjan sulamisen syy oli ilmeisesti startin ottama virta...

Ei kai sulla startin virta mene virtalukon kautta? Starttimoottorille pitää vetää kaapeli suoraan akulta ja sitten solenoidia ohjataan releen kautta virtalukon läpi kulkevalla virralla.

Ride-on

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 19 syyskuu 11, 12:21:18
Lainaus käyttäjältä: Ride-on - 19 syyskuu 11, 11:54:17...vaikka pohjan sulamisen syy oli ilmeisesti startin ottama virta...

Ei kai sulla startin virta mene virtalukon kautta? Starttimoottorille pitää vetää kaapeli suoraan akulta ja sitten solenoidia ohjataan releen kautta virtalukon läpi kulkevalla virralla.

Nyt on juuri noin..edellisessä kytkennästä puutui toi rele

Hemuli

Oletko nyt ihan varma? Siis se paksu kaapeli jota pitkin starttimoottori imaisee muutaman sata ampeeria käynnistyshetkellä?

Elwari

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 19 syyskuu 11, 14:28:58
Oletko nyt ihan varma? Siis se paksu kaapeli jota pitkin starttimoottori imaisee muutaman sata ampeeria käynnistyshetkellä?

Nähtävästi sitten solenoidin ottama herätevirta riittää polttamaan virtalukon pohjankin, jos sitä relettä ei ole välissä, starttinappi ei liene ainakaan kauaa moista kestä..

Ride-on

Tarkoitat nyt et akulta>solenoidille>starttiin, paksukaapeli solenoidille ja solenoidin toisesta navasta startiin.. solenoidin heräte vita releeltä.
Edellä mainutusti olen kytkenyt.

Elwari

Lainaus käyttäjältä: Ride-on - 22 syyskuu 11, 21:18:29

Tarkoitat nyt et akulta>solenoidille>starttiin, paksukaapeli solenoidille ja solenoidin toisesta navasta startiin.. solenoidin heräte vita releeltä.
Edellä mainutusti olen kytkenyt.

Ja releen kärjille tuleva virta on otettu pääsulakkeelta, niin ei kierrä virtalukon kautta?