Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ongelmia 883/1200 koneessa

Aloittaja jopasnyton, 12 syyskuu 11, 21:32:57

« edellinen - seuraava »

jopasnyton

Ostin talviprojektiksi konevikaisen 883-1200 conversio sportsterin vm-90.
Etu sylinteristä oli mäntä hajonnut imuventtiilin puolelta sekä molemmissa männissä pakoventtiilien jäljet.
Etu paon hydrauli nostaja purkaantunut osat paikallaan mutta lukitus irtonaisena.
Etu kannessa pahoja jälkiä männän palasista taka sylinterissäkin oli jotain romua ollut mutta mäntä muuten ehjä.
Männät on wisecon 10.5 puristeiset 0.01 ylikoko 1200:n männät (4721p1)
putket porattu 883 putkista.
Palotiloja on avarrettu noille männille tilavuudeksi sain n.56cc,imuventtiilit 1200:n paot 883:n,taka paon ohjuri oli noussut ylös ja etuimu ohjurissa oli pore alhaalta kanteen saakka.
Nyt noille kansille pitäis jotain alkaa tehdä, palotilat näyttää kirveellä veistetyiltä ja venttiilit sekä ohjurit uusiksi. Pitäiskö tonne upottaa 1200:n lyhemmät venttiilit ja muotoilla noita palotiloja? Itse laskin puristuksista aika huimat noilla arvoilla.
Nokkakopan alta paljastui lisää ihmettelyn aiheita jako oli kampiakselilla hampaan pielessä itse en keksinyt sille mitään selitystä koska tota kampiakselin merkkiä on aika vaikea laittaa väärin.
Nyt tarvisin hyviä neuvoja mitä tolle kaikelle pitäisi tehdä?




Etukansi


Takakansi












Hemuli

Eiköhän tuo ole aika selvää pässinlihaa... Nokkien jako pielessä ja vielä myöhäiselle päin, tästä seuraa että pakonokka nappaa suoraan ylöstulevaan mäntään. Näyttäis olevan vielä imuventtiilin puolellakin jälkeä männässä, siinä upotuksen ulkosyrjällä. Ihme että ei ole venttiilit poikki, vaihtoon ne menee joka tapauksessa.

Mitkä nokat noi on? Ei näytä vakioilta kun ei ole värikoodeja. Konversiosporteissa 883 kansilla saa olla tosi tarkkana venttiili-mäntävälyksen kanssa vaikka jako olisi oikeinkin. Kaverin pyörästä jouduin kairaamaan mäntiä N8 nokilla imupuolelta että venttiili mahtui käymään alhaalla.

Aika kova homma kalvaa palotiloja yhtä syviksi kuin vakio 1200:ssa, mahtuuko seetejä edes nostamaan kanaviin nähden niin paljon? Mulle on tulossa yhdet vähän ajetut 883 kannet joille ei ole mitään varattua käyttöä jos kiinnostaa, ostin ne vaan mock-up moottoria varten joten mulle kelpais noi murjotutkin siihen käyttöön.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jopasnyton

Noi nokat on andrews v8 . ja kannet kyllä kiinnostaa.

Hemuli

Täytyy palata kansista vähän myöhemmin, ne on isomman lähetyksen mukana kontissa joka ei ole käsittääkseni edes lähtenyt vielä jenkeistä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jopasnyton