Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1980 FLH öljytason seuranta.

Aloittaja Sammy, 20 marraskuu 10, 13:28:13

« edellinen - seuraava »

Sammy

Syksyllä 2009 oli taas aika vaihtaa pyörää. Vaihtokaupassa sain tuollaisen kamppeen talliini.


Talvella sain hommat muuten finaaliin, mutta esim maalaus jäi suorittamatta, joten kausi ajettiin pohjamaalissa.  ;D



Tekstejä ja merkkejä kavahdan, mutta ettei kukaan vahingossakaan epäile että pyörä on savage, ajattelin merkin lisätä. Öljytankki valittiin uhriksi tämän kokeilun alttarilla. Tankin tein jo viime talvena rst putkesta ja valmiista päädyistä.

Ensimmäisenä kopioitiin päädyn muoto muottisilikoniin.


Sorvataan laakerikehää, johon lisätään sisälle ulkohalkasijaltaan 70mm putki, näin syntyy muotin "takapuoli".


Hitsataan "muotti" päätyyn.


Silikonimuotin sisältämä natsa tiivistetään sinitarralla päätyyn.


Ensimmäinen kerros hartsia noin 8mm.


Odotetaan sen aikaa että pintaan muodostuu "nahka". Pinssi sekaan ja valu täyteen. Kuvia ei ole kun puhelimesta loppu akku.
Seuraavana päivänä katsomaan kuinka vituiks on valut mennyt.



Viimeistelyn, kiillottelun, ja linssin kiinnitys systeemien jälkeen pääty olisi valmis hitsattavaksi tankin päädyksi.



Jatketaan harjoituksia...


Webmaster

Hyvä juttu. Onko sulla lähikuvia kun toi on valmis ja kiinni pyörässä?
Ja jos sulta löytyy muuta tällaista nikkarointia, niin postaa vaan ihmeessä lisää.

Sammy

Ei ole lähikuvaa vielä että olisi pyörässä kiinni, eilen tein tuon valoksen :D
Tosiaan, pyörä täysin osina tallissa ja uusia visioita toteutellaan.

Päädyn todennäköisesti tinaan ensi viikolla tankkiin kiinni. Voin postata kuvia tulemaan sitten.



Sammy

#3
Tänään valuvirheiden siistimistä ja linssin kiillottelua.




Ja jatketaan....

tuuba

toimiiko toi keula kun näyttää aika pieneltä toi joustovara.
ite pähkäilly että kuinka paljon sitä uskaltaa madaltaa
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

Sammy

#5
No niin, kuvia valmiista tuotteesta pyörässä.


eeko

H*lvetin hieno, tykkään kyllä.  :)
-eeko

Hemuli

Toimii! Sulla jää ainakin riittävästi ilmatilaa säiliöön jos toi on käytössä noin että nestepinta näkyy lasissa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Sammy

Siinä kohtaa kun rupeaa taso näkymään niin olen jo hieman lisännyt öljyä. Öljyä tuohon säiliöön menee kolmisen litraa.

Sami

ma^ko

Toi ikkunallinen ölppätankki on oikeestio makee oivallus.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kaaleppi

Millä kiinnitit tuon linssin tankinpäätyyn? Entä tankinpäädyn hitsaaminen, miten se tuohon ikkunaan vaikutti??? ???

kysyy nimimerkki: tonnehan voi valaa mitä vaan! 8)

Sammy

Juu, linssin kiinnitys.
Laakerikehän pohjaan on tehty kolme M5 kierrettä, nuo näkyvät kuvassa jossa ensimmäinen hartsikerros on valettu.
Valamisen jälkeen tuote muotista, reikien poraus linssiin ruuvien kohdalle, tiivistemassaa hieman väliin, ja "prikalla" kasaan. Prikka on tehty laakerikehän sisähalkaisijan mukaan ja ainen vahvuus sen verran että M5 kanta mahtuu olemaan. Tämän taakse tein vielä kiillotetusta rosteri levystä "peilin" joka on linssin pinnasta noin 4mm irti. Öljyn pinta näkyy selvemmin.

Mahtaakohan saada mitään selkoa ???  Pitää kattoa jos löytäis kuvia noista välivaiheista.

Hitsaus pienellä virralla noin 15mm pätkiä heti jäähdyttäen. Saumat aina vastapuolelle.

Ainakin vielä on pitänyt.

Sami

Kaaleppi

Joo jotenkin oon kärryillä. Thanks.
Jos kuvia löydät niin laita ihmeessä.