Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Transfer valven tukkiminen

Aloittaja masala, 06 syyskuu 11, 00:15:08

« edellinen - seuraava »

masala

76 rautiainen puskee moottoriöljyä enskaan, varmaan enemmän kuin mitä palautuu tankkiin.
Millaisiahan metodeita tuon huohottimen tukkimiseen on käytetty? Hitsaaminen ei tällä hetkellä
ole mahdollista, että voiko ton tukkia jollain muin keinoin? Hämmästyttävää on että laatikolle on järjestetty kyllä toinenkin huohotus lootan takaosasta, että on mysteeri miksi tuota venttiiliä
ole jo aiemmin tukittu.... Niiiii ja öljypumpun runko on halki, OSTETAAN OSTETAAN!!!  ;)
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

Hemuli

Mä otin omani irti ja hitsasin sen kampuran puolelta umpeen - venttiili on kierteillä lohkossa, sikälihän voit ottaa sen irti ja vaikka viedä jollekin joka hitsaa sen. Kemialliset metallit on tietysti seuraava vaihtoehto, niiden kanssa pitää vaan muistaa noudattaa äärimmäistä puhtautta ja karhentaa pinnat jotenkin.

Mulla on yksi tuollainen öljypumpun runko vuodelta 1971, ei sekään priima ole mutta ei ainakaan halki - jos kiinnostaa niin kaikki muuta osat löytyy paitsi käyttöakseli. Tuolla pari kuvaa: http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=2234.0
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mielikuva

Mä tilasin pari kuukautta sitten uuden pumpun rungon rattaineen ebaysta tuolta myyjältä mihin toi linkki viittaa. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Osat tuli neljässä päivässä!

Tossa pelkkä runko. Multa löytyy hyvät ylimääräiset rattaat, jos niitä haluis käyttää niin paluun rattaiden korkeus pitäis tarkistaa, sillä noiden mulla olevien pitäis olla ne korkeammat.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SPORTSTER-NOS-OIL-PUMP-BODY-26214-72-/230646255718?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item35b3969066

Mä ostin tällaisen paketin, missä tuli rattaat, ylipaineventtiili pääakseli, tiivisteet yms.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SPORTSTER-K-MODEL-OIL-PUMP-REBUILD-KIT-HIGH-VOLUME-/260842966528?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3cbb73ce00

Hemuli

Ostin noi molemmat nossirungot pois kuleksimasta, jos Masala haluat niistä toisen niin saat sen ihan tohon hintaan millä se oli myynnissä - plus tietenkin postikulut ja mahdolliset tullit+alvit.

mielikuva

Musta tuntuu, että ei noi nos runkoja ole. Tuntuu siksi että työnjälki ei ole ihan yhtä siisti kuin paikallaan olleessa. Epäilisin että on jälkivaluja. Mutta toimii hyvin.

Hemuli

No, sanotaan näin että jos eivät ole NOS niin sitten myyjä joutuu vastuuseen. Ebay on siitä jännä paikka että saa olla tarkkana mitä teksteihin laittaa - jos tavara on jotain muuta kuin mitä mainostat niin joudut todennäköisesti palauttamaan ainakin osan summasta. Ja tekstejähän ei pysty muuttamaan jälkikäteen.

Myyntipuheesta ei ainakaan jää epäselväksi millaisena näitä myydään:

LainaaSPORTSTER NOS OIL PUMP BODY. THIS FITS 1972-76. IT IS VERY NICE AND HAS NO KNICKS OR DAMAGE. THIS IS ORIGINAL HARLEY. #26214-72. (1LB)

Edit: Myyjällä näyttäis olevan melko kasa noita, heti oli tullu uus ilmoitus jossa sama hinta ja kappalemäärä kymmenen tai enemmän :o...

masala

Oli joku vissiin yrittäny joskus ottaa pois ko. venttiiliä, sen verran oli mälvääntynyt ettei
edes mun huippuhieno 19mm pitkästä hylsystä tekemä avain tepsiny. Ja kun tuurnallakaan
ei tohon mitään eloa saanu(toki jos ois kytkimen irrottanu ni ois pääsy paremmin operoimaan)
Tukin sen paikallaan beltzonalla. Ehdottomasti Hemuli ostan sulta sen toisen rungon! Laitatko vaikka
yv:tä tai s-postia kun saapuvat.
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

Hemuli

Tuurnalla mä jouduin omanikin naputtelemaan irti. Ilmoittelen kun rungot saapuu.