Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Jameksen imusarjan tiiviste

Aloittaja Tumppi, 15 huhtikuu 12, 19:52:40

« edellinen - seuraava »

Tumppi

Tuli tossa ekalla lenkillä semmonen eteen, että evospora prötäs tosi pahasti ajettaessa tasakaasulla. Nyki niin pirusti että ei oikeen pystyny ajamaan. Tallilla sitten kun otin kaasarin irti niin tiiviste oli ihan bensassa myös ulkopuolelta. Ihmettelin tota jo kasausvaiheessa kun se tiiviste on ihan meltoa kumia verrattuna vanhaan. Onko noi kaikki uutena pehemeitä? Se tiiviste ei oikein pysy kunnolla siinä imusarjassa. Pullahtaa tosi helposti irti kun kaasarin asennusvaiheessa vähänki liikauttaa niin tiiviste irtoaa jo imusarjasta. Pitäs varmaan liimata se kiinni... Mutta ei kai nyt luulis että imuvuotoja kuitenkaan kovin usein tulee just tuohon kaasarin ja imusarjan liitokseen?

Tumppi

No ehkä ihmettelinki turhaan sitä tiivistettä... Taitaa vika olla kuitenkin kaasarin säädöissä...

Tumppi

Jaa koitin tota vähän säädellä, mutta ei oikein tiedä mistä sitä lähtis etsimään. Eli nykii niin pirusti ajettaessa tasakaasulla jotain 1500-2000 rpm. Eli just semmonen 50-60 vauhtia ja tasasella ja alamäessä nykii ja prötää. Veto päällä ei oo mitään ongelmaa. Kone sisäänajossa joten ihan hirveesti ei oo tullu revittyä isommilla kierroksilla. Koitin säätää ilmaruuvia mutta sillä ei tunnu olevan vaikutusta tälle alueelle. Oisko se vaan sitte kuitenki eka laitettava pykälää isompi välialueen suutin. Kyseessä siis konversio sportti ja välialueen suutin on nyt 45

Lyytinen

Oletkos nyt varma, että sytytysennakko on kohdillaan? Eli ettei ole väärän sylinterin kohdalla säädetty sitä ajoitusta ja siten aivan liian aikaisella. Se nimittäin oireileisi just noin, että veto päällä ei ongelmaa mutta muutoin kyllä.

Tumppi

Noo, vetelin tosiaan tossa ennen sisäänajoa tota sytkää vähä myöhäsemmälle että ei tulis ongelmaa ton 883:sen ennakon kanssa...

Kupru

Itselläni on myös konversio sportster ja viime kesänä tehtiin kone remppaa katkenneen männän renkaan takia. Mutta oireet olivat ihan samat prötäsi pienillä kierroksilla ja pienellä nopeudella oli todella kettumaista ajaa. Suosittelen että tarkistat vielä sytytyksen kertaalleen, ennakko merkit kohdalleen jne.jne. itselläni homma korjaantui sillä.

Tumppi

Noniin, homma etenee. Eli tutkailin tänään vähän tarkemmin ja tosiaan etupytyn tulppa on aivan valkoinen, ja takapytyn ihan musta. Nyt kun kone on vielä sisäänajossa niin pyörähän käy vaan pienillä kaasun asennoilla. Eli etupytty kävi tosi laihalla näillä alle 2500rpm kierroksilla. Jos en ole ihan väärässä niin näillä kierroksilla ja rauhallisella ajolla kaasuläppä on melkein kiinni, ja imusarjassa vaikuttaa kova alipaine? Otin imusarjan irti ja asettelin laipat niin, että sain kiristettyä ne aivan pohjaan (aikaisemmin ne olivat 3 mm kannesta irti). Nyt ei enää prötännyt ja molemmat tulpat olivat tasaisen mustat. Eli kyllä vika kuitenkin taisi olla siinä imusarjan tiivisteessä...

Tumppi

Nyt kun on vähän tullu tuota testailtua, niin vielä olis pientä rykimistä kun ajetaan jotain 40 km/h ja alle. Aivan pintakaasu etenkin kun ei ole vetoa (alamäki) pätkii hieman. Takapytyn tulppa aivan musta, etupytyn tulpassa näkyy hieman valkoista mustan läpi... Eli etupytty käy hieman laihemmalla. Kuuluuko tämmönen pieni nykiminen vaan ominaisuuksiin? Vaikuttaako toi suht viileä ilma kuinka paljon?