Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Dynaaminen puristus missä se on?

Aloittaja Kiiski, 19 lokakuu 09, 19:45:15

« edellinen - seuraava »

Kiiski

Multa on ilmeisesti dynaaminen puristus kateissa. APUA!!!

Hemuli

No jos puristusta ei ole ollenkaan moottoria pyöritettäessä niin ei siihen montaa syytä voi olla. Venttiilien säätö, mahdollisesti katkennut venttiililautanen, sulanut mäntä tai sitten kansi halki. Aloita noista. Kurkkaus palotilaan hyvän fikkarin kanssa voi antaa jo osviittaa mikä on vialla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

On puristuksia ja konekin käy ihan jees, mut ei oo dynaamista puristusta? Mitä helvettiä?

Hemuli

Mitähän nyt mahdat tarkoittaa dynaamisella puristuksella tässä tapauksessa? Sehän on todellinen puristussuhde jossa on otettu huomioon mm. imuventtiilin sulkeutumisajankohta eli se on aina staattista puristusta pienempi.

Miten olet päätynyt johtopäätökseen että sitä ei ole?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski


Hemuli

Jos nyt ihan tosissasi kyselet niin anna vähän enemmän infoa siitä mitä oikein olet laskeskellut - mikä moottori ja millä osilla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

97 kuutiotuumaa, imu menee kiinni 79° alakuolokohdan jälkeen, Puristus suhde 10,5/1. Dynaaminen 6,99/1. Sitä vaan et miks kaikilla muilla on niin hyvät dynaamiset niinku 9 ja 10 vai korreloiko tää jotenki koulumenestykseen? Niin! ja miltä se noin käytännössä tuntuu? Aidosti utelias?

Hemuli

No niin, hetken jo luulin että tää on joku vitsi mutta päästiinhän sitä asiaan.

Oletko ihan varma noista nokan asteista? 79 on nimittäin sen verta raju että en ole ihan heti moiseen törmännyt - normaalisti tiukan nokan maineessa olevista Redshiftin evonokistaan ei löydy edes lähelle moista nenää.

Noi kaikki netistä löytyvät laskurit käyttävät astelukuina 0.053" nostolla ilmoitettuja asteita - onhan oman nokkasi tiedot ilmoitettu samalla tavalla? Ettei nyt olisi kuitenkin joku 0.02" tai peräti nollasta mitattu lukema. Silloin et varmasti saa mitään järkeviä lukemia puristussuhteeseen vaikka kaikki ihan kunnossa olisikin.

Mikä nokka on kyseessä? Ja mikä kone?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

Hyvä huomio toi oli tosiaan 0,02 nostolla. Oikea asteluku on 65° nyt dynaaminen on melkein 8, JEES! Aloin jo huolestua, kiitti!

Kokkonen

Rankka olis nokka. Tuohon sektoriin löytyy kyllä Leinweberin Evon E-6 HS (77 astetta) joka on vielä tarkoitettu kadulle ja radalle, loput E-8S (76) ja E-9S (83) sitten vaan radalle.

Mut ongelma tais jo ratketa.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W