Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Millä saada neste kulkemaan takajarrulle/etujarrulle?

Aloittaja Jake, 22 huhtikuu 10, 18:32:58

« edellinen - seuraava »

Jake

Mä nyt vieläkin taistelen ton DNA:n ilmaamisen kanssa. Sain paikallisesta korjaamosta sellaisen tiedon, että bracketin tulisi liikkua, koska satula on kiinteästi bracketista. Näin mäkin sen olen pähkäillyt. Mutta ilmaaminen ei vaan onnistu. Kun satula on paikallaan, pullahtaa ilmausruuviasta aina se yksi kupla. Pumppaamisen jälkeen paine häviää itsestään muutamassa hetkessä. Nesteet ei vuoda ulos ja kahvasylinteriin on laitettu korjaussarja.

Kun satulan nostaa kahvasylinterin yläpuolelle ja laittaa latikan palojen väliin, niin ilmaa ei ainakaan parin testipumppaamisen jälkeen tullut. Kun satulan kiinnittää paikoilleen, niin ilmaa tulee.. Ei ymmärrä.. Nesteet laitoin järjestelmään lääkeruiskulla alakautta ja ne solahti sisään hienosti.

Jake


valkama

Ite vetäsin kanssa tyhjäksi koko järjestelmän ja ilmaaminen ei vaan onnistunut..

Sitten hain biltemasta tälläsen: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=151392.htm&tuote=151392

Täytin jarrun sailiön ja imin ilman nipan kautta pois.. menihän siinä nestettä sellaset desin verran hukkaan kun halusin varmistaa ettei ole yhtään ilmaan. Mutta hemmetin helposti tolla vehkeellä onnistu, suosittelen hommaamista. Samalla työkalulla pystyy hyvin testaan kaikki kellot, yms paineella toimivat systeemit :)

Jake

Uusi satula ja sama vitun sekoilu jatkuu. Paineilmaa ei vielä tämän yksilön kanssa ole kokeiltu, mutta kun se ei ekan kanssakaan toiminut, niin tuskin tämänkään.

Voisiko teräspunosletkussa olla vika? Tosin vieläkään nestettä ei vuoda ulos mistään.

Ilmauslaitteita en oo kokeillut. Oliskohan Motonetissa tommonen valkaman ehdottama..

Voiko sinne johonkin perkeleen letkunmutkaan muka niin jäädä ilmaa, ettei se tule pois vaikka kymmeniä/satoja kertoja kahvaa pumppaisi?

Kahvasta pumpatessa painetta saa jonkin verran järjestelmään, mutta kahvatuntuma on aina vaan kumimainen.

JPP

Saatiin FX Shovelin tuplalevykeula ilmaantumaan kun käytettiin jarruletkun ja jarrusatulan liitosta ravollaan. Sitten pääsylinterillä pumppausta ja alkoi nestettä näkymään. Liitos kiinni ja sitten ilmaruuvin kanssa räpläämään.

Takajarru saatiin ilmaantumaan kun pääsylinteri oli satulaa matalammalla.

En tiedä oliko tuuria, mut noilla ilmaantui :)

Jake

Menen maanantaina roplaamolle, missä on ilmauslaite. Eiköhän se sillä tokene..


Jake

Ei tokentunu laitteilla eikä muilla tempuilla, vaan vaihtamalla tarpeeksi suuren pääsylinterin. Periaatteessahan tämä olisi pitänyt järkeä käyttäen tajuta jo alussa kokeilla, mutta parempi myöhään. 4x32mm mäntää liikuttamaan ei riittänyt sportin 9/16 vaan piti olla 11/16. Jarrutuntuma tuli jo parilla pumppauksella ja koko ilmaushomma sujui helpommin kuin leikki ihan kotikonsteilla parkkipaikalla.

Jarrutesti läpitte  :)

Spöke

Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa