Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Vakuutus irtisanottu (tämä on karu juttu)

Aloittaja flhx, 20 huhtikuu 09, 13:37:24

« edellinen - seuraava »

flhx

Olin tuon talven etelän lämmössä ja palailin pääsiäisenä tänne mukaviin ajokeleihin(autoa ei enää ole joten m*nat jäässä ajetaan pyörällä kaikki ajot). Kävin sitten läpi talven aikana Suomen kotiini tulleita posteja ja löysin tammikuussa tulleen kirjeen jossa vakuutusyhtiö ilmoittaa että henkivakuutukseni on irtisanottu koska marraskuussa erääntynyttä laskua ja siitä tulleita muistutuslaskuja ei ole maksettu. Hieman ihmettelin asiaa koska olin syyskuussa ennen lähtöäni käynyt ko.firman konttorilla kysymässä laskujen summat ja maksoin ne etukäteen.Konttorilta tarkistettiin summat pääkonttorin laskutusosastolta,maksoin käteisellä ja sain kuitin.

Sitten katsoin irtisanomisilmoituksen mukana tullutta muistutuslaskua ja meinasin tippua tuolilta kun nauratti niin perkeleesti: eräpäivä heti, laskun summa 0,01e !!! Siis YKSI SENTTI !!! Ei saat.... Yhtiö oli siis suuressa viisaudessaan päättänyt lähettää n.viisi muistutuslaskua ja sitten irtisanonut vakuutuksen yhden sentin saatavan takia...Kuinkahan monta EUROA oli mennyt jo pelkästään noihin muistutuslaskuihin...

No joo, tänään sitten soitin yhtiöön ja ilmoitin asiasta, toisessa päässä lankaa oli hetken hiljaista kun ilmoitin että olen sitten jättänyt maksamatta laskusta yhden sentin, jonka laskun summan muuten teidän firmanne oli ilmoittanut, ja olette siksi irtisanoneet vakuutuksen. Vakuutus luonnollisesti laitettiin jatkumaan ilman että se on mennyt poikki tuossa tammikuussa, kyselin kuitenkin että saisinko mennä heidän paikalliselle konttorilleen maksamaan käteisellä tuon laskun ja miten meneteltäisiin sitten vaihtorahojen kanssa kun ei neljää senttiä pystytä Suomessa vaihtorahoina antamaan...Eivät nyt kuitenkaan sitten peri tuota yhden sentin laskua joten jäi kokeilematta.

Tapaus muuten herätti ansaittua hilpeyttä työpaikan kahvipöydässä. Tuli vain mieleen että mitenkähän olisi sitten menetelty jos allekirjoittanut olisi kuollut tuolla reissulla tammikuun jälkeen kun vakuutus oli irtisanottu. Kuinkahan mehevän tappelun olisi perikunta saanut aikaan tuosta yhden sentin saatavan perusteella irtisanotusta vakuutuksesta, korvaustahan ei heti ainakaan olisi omaisille tullut kun vakuutus ei voimassa.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Kekku

Vähän saman suuntainen tapaus kävi mulle muutama vuosi sitten.
Puhelinoperaattori (silloinen) lähetti yhden sentin suuruisen laskun, jonka aihe oli se että olin maksanut edellisen laskuni eräpäivän jälkeen.
Heitin tietenki roskiin tuon yhden sentin laskun.

Seuraavaksi tulikin sitten maksumuistutus, jossa karhuttiin tuota yhtä senttiä PLUS viiden euron suuruista huomautusmaksua!
Eipä siinä auttanut muu kuin maksaa pois.

Operaattori vaihtui sitten hyvin pian...
- Nobody Rides For Free -