Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Hydraulit vaihtuu jäykkiin, mites nostajapesän öljyreikien kanssa?

Aloittaja Peeärrä, 14 kesäkuu 11, 20:59:16

« edellinen - seuraava »

Peeärrä

Vaihtamassa jäykät nostajat hydraulisten tilalle ja jostain muistan lukeneeni, että pitäisi tukkia nostajapesien öljyreiät. Muistanko oikein ja vinkkejä miten tukitaan otetaan vastaan. Pukkaako öljyä joka puolelta jos ei tuki vai meneekö noin. Uudet tiivisteet tulee suojaputkiin joka tapauksessa.
En löytänyt tukkimisohjetta mistään tähän hätään. Kyseessä siis tötterösoveli vuodelta -75. Kiitos tietäjille etukäteen.
Pastor Preacher MC
Street "Army" Glide -07

KvL

Ite en tukkinut mitään ja hyvin on pysynyt liemet sisäpuolella. Vm. -80 soveli siis kyseessä.

Peeärrä

Juu, asia tällä selvä. Muistin jossain nähneeni asiasta maininnan ja äsken muistin että se oli Sössön sivuilla jossain videossa missä näytettiin tönäreiden säätöä jäykillä nostajilla. En jaksa enää sitä etsiä esiin. Oisko turhaa hätävarjelun liioittelua  ;D
Pastor Preacher MC
Street "Army" Glide -07

Kapteeni sika

Linkki

Sovelivoorumilla mainittu että sen lisäksi että nostajapesien vuodot vähenee, parantaa myös öljynpaineita.(?)

Mistäs tuollaisia 8-32 kokoisia kierretappeja/toppariruuveja löytyy? Tuskin tulee hydrauleihin palattua eikä tuo työnä pahalta näytä. Jos vaikka tekis.

pörre

vetäsee milliset kierteet niin löytyy top-ruuvikin helpommin? näin minä tein joitan vuosia sitten..
Panhead

Spöke

Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Peeärrä

En noita tukkinut pari vuotta sitten eikä ole ongelmia sillä puolella ollut.
Muuta ohjelmaa kyllä mukaan mahtunut, mutta nyt rokkaa täysillä kun on keskitappi, kiertokanget ja muut hauskuudet laitettu uusiksi.  ;D
Sisäänajot nyt menossa ja kerrankin kaikki pelaa ilman moitteita.
Ei muuta kun kovaa ajoa taas.
Pastor Preacher MC
Street "Army" Glide -07

jannu

Tunnettu moottorikoneistajavelho Alavudelta totesi aikoinaan, että turha lähteä tukkimaan, kuluu suotta nostajat ja pesät nopeammin huonoon kuntoon kun voitelu jää pelkästään ylhäältä valuvan öljyn varaan.
Nostajapesässä olevan neulan mentävän valumareiän olen kyllä hieman avartanut kun tuntui siltä että se ahdisti ja öljy nousi tönäriputkiin....

Kapteeni sika

#8
Joo mielipiteitä on erilaisia. Jotkut on ajaneet (tai ainakin netissä kirjottaa) tukituilla kanavilla yli 20 vuotta joten missä vaiheessa se kuluminen alkaa ja kuinka se on todettu. Öljyä kun ne nostajat saa joka tapauksessa, painevoitelua ei tarvi. Sit on mainittu että kampuralle menevä öljykanava aukeaa alemmilla kierroksilla, tai siis se pumpun venttiili aukeaa, kun ne on tukittu.

E:

Sössön videopätkä:

S&S Cycle - Pushrod Installation Instruction video

Kapteeni sika

Käsittääkseni aika kovaa matskua noi pesät eli lisäkairaus ei inspiroi. Iipeistä 8-32 kierretappi ja 10 kpl rosterisia 8-32x1/4" ruuvinpätkiä yhteensä kuluineen noin 14â,¬. (sattui olemaan rosteria, en hakenut tarkotuksella)

Tulppaillaan sit kun on aikaa.

Lyytinen

No jos ei poranterä pystyisi niin aika nihkeetä siihen on kierrettäkään vetää... mutta minusta ne kyllä on ihan harmaata valurautaa??

Kapteeni sika

No nyt säästyn poraamiselta.

Mulla ei juuri ole kierretyökaluja muutenkaan joten olisi pitänyt ostaa se millinenkin.

Pekka53

Kun itse vaihdoin hydrauliset nostajat jäykkiin niin rupesi puskemaan öljyä tönäreiden suojaputkien välistä. Hankin tiivistepahvia levynä ja tein uudet nostajanpesien tiivisteet, joissa ei ollut reikää öljyreiän kohdalla. Sen jälkeen öljyn puskeminen loppui.

Kapteeni sika

Ulkomaan voorumilta luettu et pannun tiivisteet soppii myös, olikos vuosimallit 48-52, ei öljyreikää tiivisteissä.