Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Moottorin yläkiinnikkeen vahvuus

Aloittaja mielikuva, 29 toukokuu 11, 09:40:36

« edellinen - seuraava »

mielikuva

Moi,

Kuinka vahva moottorin yläkiinnike voi olla? Puhutaan yläkiinnikkeestä joka kiinnittyy kansiin ja runkoon. Tarvikkeet tuntuu olevan parin-kolmen millin kamaa. Tarkoitus on tehdä 4 millin rosterikamasta ylätuki, joka kiinnittyy kansiin ja runkoon, lisäksi siihen tulisi korva imusarjan taakse tukemaan kaasutinta. Jäisi se kaasuttimen tukijalka sivulta pois.

Pitääkö olla kevyempää materiaalia? Moottorin lämpölaajenemisen yms takia? Jos näin ajattelisi niin se alkuperäinen systeemi tukee moottoria sivusuunnassa heilumiselta, mutta antaa varaa tuolle lämpölaajenemiselle. - Ajattelenko liian tieteellisesti?

Pietari

Lainaus käyttäjältä: mielikuva - 29 toukokuu 11, 09:40:36
Moi,

- Ajattelenko liian tieteellisesti?

Kyllä...samanmoista kamaa käyttänyt noissa kohdissa,kunhan katsot ettei se aiheuta vääntöä kansiin.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: mielikuva - 29 toukokuu 11, 09:40:36...Tarvikkeet tuntuu olevan parin-kolmen millin kamaa. Tarkoitus on tehdä 4 millin rosterikamasta ylätuki, joka kiinnittyy kansiin ja runkoon...

Ei kai nyt sentään parin-kolmen millin lattaa noissa käytetä? Kyllä nelonen tuntuisi ihan minimivahvuudelta, itse laittaisin kyllä vielä vahvempaakin. Ihan ulkonäkösyistä olen viime aikoina tehnyt yläkiinnikkeet 14 mm rosteritangosta. Täytyy kuitenkin muistaa että rautapää tärisee aika lailla ja kunnon kiinnikkeet vähentävät resonointia.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mielikuva

No hyvä, tuo kun on jo tehty.  :)

Ennen remontin alkua yläkiinnikettä ei ollut, takakiinnike oli poikki ja kaikki pultit pari milliä löysällä tai tippuneet. Myöskin kaasutin oli vain klemmareitten varassa S&S ilmanputsarikoppineen.

013

btw minkäs näkönen toi kaasarin tukirauta on? mulla ei varmaan ole sitäkään noissa laatikoissa, ..kele
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Sepixlh

Lainaus käyttäjältä: 013 - 30 toukokuu 11, 17:39:25
btw minkäs näkönen toi kaasarin tukirauta on? mulla ei varmaan ole sitäkään noissa laatikoissa, ..kele
Kurkaa tuosta kuvasta, eli tuommoinen 2-3 millin lattaraudasta väännetty L-mallinen rauta jossa reiät päissä. Kuvassa osa numero 210

http://www.bikebandit.com/1983-harley-davidson-xlh/o/m1759#sch158297
Siis mitä nyt taas..