Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

S&S ryyppy

Aloittaja jamba, 13 tammikuu 11, 18:25:59

« edellinen - seuraava »

jamba

Mitenkähän tuon sais vorkkimaan vaijerilla?
pannun kanssa viha/rakkaus-suhteessa vuodesta -87

Jack

tarviitsen sen verta voimakkaan jousen, että vetää ryypyn pois päältä ja pylpyrän vaijeria varten.
Tai sitten kaks vaijeria ja kaks pylpyrää...
Flatheads!!!

Hemuli

Pakko kysyä - miksi vaijerilla? Jos haluat eroon siitä suodatinkopan yhteydessä olevasta vivusta niin sen tilalle saa nostettavia versioita jotka ei sitä taustalevyä tarvitse.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jamba

Täs on mulla vaan niin ahtaat paikat, käyttömukavuutta haen... -suodatinkopan yhteydessä oleva vipu? öö..

Jake

Tuossa kuvassa on ryyppyyn vaihdettu jo nuppi ja suodatinkopan taustalevystä on vielä vipu poistamatta.

Hemuli

Jamba et maininnut minkä tyyppinen S&S on kyseessä? Minä kun tietysti luulin että se on näitä yleisimpiä Super E/G malleja. Niissä on alun perin ryyppy vivulla kuten Jaken postaamassa kuvassa. Vipu on akseloitu ilmanputsarin taustalevyyn ja vivussa on hahlo joka tarraa ryypyn mäntään.

jamba

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 14 tammikuu 11, 15:49:23
Jamba et maininnut minkä tyyppinen S&S on kyseessä? Minä kun tietysti luulin että se on näitä yleisimpiä Super E/G malleja. Niissä on alun perin ryyppy vivulla kuten Jaken postaamassa kuvassa. Vipu on akseloitu ilmanputsarin taustalevyyn ja vivussa on hahlo joka tarraa ryypyn mäntään.
Jees, nyt ymmärsin, mitä tarkoitit.
Tämä on ihan super E. Mä ostin kauan sitten uutena Jireh Cycleltä. ns. Super E assembly; pelkkä kaasutin -ei imusarjaa, eikä putsaria. Toi ryyppyvipu oli siinä uutena.

Hemuli

No eikös toi vipuhässäkkä ratkaisisi ongelman?

jamba

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 14 tammikuu 11, 21:33:38
No eikös toi vipuhässäkkä ratkaisisi ongelman?
No siitä sain ainakin vision vaijeritoteutukseen. Mulla on tankki niin lähellä ilmanputsaria, että putsarikoteloa on jouduttu modifioimaan. Ja ideana oli laittaa ryyppynapukka esim mittaripaneeliin. Täytyy hommata tuollainen hahlolla varustettu mäntä tai mulkata tuota omaa sen verran, että siihen jonkin vaijerikehitelmän saa kii. Alunperin kyselin siks, ku kova googlettaminen ei löytäny vaijeriviritelmää..

Mr.Horsepower

Hmmm että saatasiin riitävän tekniseksi tämä ryyppy juttu....

Voihan tuon tehä hydraaliseksikiin... Jos se vipu hässäkä on liian anti tekninen...

pätkä letkua ja kaksi sylinteriä  toinen käytää ryyppy vipua ja jousi vapautaa ryypyn... toista siiten käytetään tuon ohjamiseen tosin tarvitsee jonkin laisen vivuston ehkä avuksi...

Tai viellä teknisempi ratkasu... kela... magetti hässäkkä jolla saadaan tehtyä lineaari liike tyyliin solenoidi...

Tässä versiossa kelalle tuodaan sähkö kela pyrkii pois päin mageetista... ja tätä liikettä hyödynnetään vivun käytössä... jolla voi käyttä tuota ryyppyvipua... siiten loppu pelissä ihan on off kytkimellä...

pieni sähkö mootori ja ruuvi väliin mutteri kiini tuohon ryyppy vipuun... ja ajetaan siiten sillä sähkömootorilla ylös alas tuota ryyppyvipua... kytkmellä ohjaus
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

ma^ko

Pienellä servolla toteutetun olen nähnyt, eli siinä yksi vaihtoehto.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.