Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Laahaava ääni.

Aloittaja Rautahauli, 27 huhtikuu 11, 12:18:15

« edellinen - seuraava »

Rautahauli

Pyörä oli huollossa kk-pari sitten ja siellä sanottiin että kone käy nätisti eikä koekäytössä ilmennyt maininnan arvoista. Olisikohan se sitten kytkin josta lähtee ikäänkuin laahaava ääni. Ei kalise, kilise, kolise vaan laahaa. Ameriikan voorumilla on mainittu että kaikki kytkimet pitää jonkun verran ääntä ja aftermerket kytkimet saattaa ääntää enemmänkin. Mun pyörässä on Barnett Scorpion kytkin ja levyt on kuulemma uuden veroiset ja se toimiikin hyvin. Enska oli talvella auki ja siellä on kaikki mutterit/ruuvit kiinni. Ajossa ääntä ei kuulu vaan ainoastaan paikallaan ollessaan "kihnuttaa".

Nämä on taas aloittelijan kysymyksiä äänistä kun ei tiedä onko normiääniä vai ei.

Äänipankki voorumille. ;D
FXEF-81

eeko

Tarkasta, onko vaijerissa tarpeeksi välystä.
Onko sulla kuiva kytkin?
Kyllä mä oon Shoveleissa kuullut sellaista
ääntä vapaalla, taitaa kuulua kuvioon.
-eeko

Rautahauli

Enskassa nelisen desiä Redlinen MTL:ää. Pitää tarkistaa tuo kytkinvaijeri. Vaihdoin pitemmän vaijerin syksyllä ja silloin välystä oli riittävästi mutta onhan se ollut sen jälkeen irti...
FXEF-81

Rautahauli

Ei kuulemma mitään ylimääräisiä ääniä. ;)
FXEF-81

Hessu

Toimiiko skorpiooni hyvin MTL:n kanssa? Barnettin ohjeissa kun lukee "Do not use any kind of syntetisk primary chain oil. Only ATF"

Rautahauli

Ahaa, hyvä tietää tuokin, jos varoiksi vaihtaisin ATF:ään, Moparin ATF:ää on kyllä litrapari hyllyssäkin.

Vaihdoin MTL:t vajaa 1000 kilsaa sitten eikä kytkimen toiminnassa ole mitään moitittavaa.
FXEF-81

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 29 huhtikuu 11, 07:07:27
Toimiiko skorpiooni hyvin MTL:n kanssa? Barnettin ohjeissa kun lukee "Do not use any kind of syntetisk primary chain oil. Only ATF"

Laittaisitko linkin missä tuo mainitaan, puusilmä ei löydä kyseistä ohjetta.
FXEF-81

Rautahauli

....löysin Barnetin sivuilta ainoastaan tämän:

Oils
As far as what oils to use, we generally suggest following the manufacturer's recommendations. Use only quality motorcycle specific oils. The main purpose of oils in a "wet" clutch application (as far as the clutch pack itself is concerned) is to act as a coolant. Oil flowing through the clutch plates help to keep the plates cooler, resulting in smoother clutch action and longer life. Using too heavy viscosity can cause plates to stick when cold. All Barnett wet clutches are designed to be used with synthetic or petroleum based oils. NOTE: We do not recommend using the Harley Davidson Formula Plus oil with our clutches. Remember, the single best insurance you can have for your clutch and bike is to keep clean, good quality oil in it!
FXEF-81

Hessu

Kytkimen ja levyjen mukana tulee paperiversio aiheesta ja siitä lukee vähän eri tavalla.
Tarkennukseksi:Barnett suosittelee F type ATF joka on siis joku vanhojen Fordien laatikkoon tarkoitettu. Ei tätä modernia Dextron III. Tai märkäkytkimiin tarkoitettua moottoriöljyä.

Rautahauli

Kappas kun on eri tietoja. Sanakirja käteen ja väsään kysymystä Joelle. ;D
FXEF-81

Juvakka

Älä suotta nää vaivaa, sen sanakirjan kanssa. Kirjoitat vaan suomeksi, ja käännät kuuklella. Näkyy olevan ihan yleinen tapa, ainakin omissa saapuvissa maileissa.  ;D
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Rautahauli

#11
Äkkiä poijjjaat vastasi:

    If the Redline is working for you then use it.
Make sure you do not over fill the primary with oil,
The basket is not made to get oil in it this is still a dry primary.
About a pint of Primary oil is all you need, if you have turned off the drip system.


Kyselin aateeähvistäkin mutta ei niistä tullut tuon kummempaa vastausta. (tai sitten ne ei ymmärtänyt mun "slangia". :D ) Ameriikan voorumiltakin tavannut aiheesta ja nekin on olleet vähän samntyyppisiä ympäripyöreitä vastauksia mitä sinne on Barnetille tehdyistä kyselyistä siteerattu.

Minua kiinnosti tämä lähinnä siitä syystä että kun ehdin jo vaihtaa ATF:t enskaan niin pikkusen alkoi tiputtaa alleen. Ilmeisesti MTL on vähän jäykempää kuumana, ATF tulee kuumana läpi mistä vaan on vähänkin mahdollista. Taidan siis laittaa MTL:t takaisin.

Paljonkos toi pintti olikaan meikäläisten yksiköissä?

E: Jenkki-nestepintti= 0,473176 l Eli neljä desiä ei ollut kaukana suosituksesta.
FXEF-81

Rautahauli

#12
Juttu on mennyt vähän sivuraiteille mutta jatkan silti.

Vaihdoin MTL:t takaisin ja vuoto loppui kuin reidet perseeseen. Tosin laitoin samalla enskakopan tiivisteen molemmin puolin Locktiten mustaa ohuen kalvon. Hyvää shittiä. Vaikea paikallistaa mistä ohut liru tuli kun ajaessa viima pukkaa sitä pitkin poikin.

Väittäisin että parit ATF huuhtelut (ekalla kerralla tyhjennysroppu kusi, näytti ainakin siltä, tiivistin ja laitoin uudet ATF:t) hiljensi pykälien kolahtelua pienemmälle vipua potkittaessa.
FXEF-81