Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Knucklea hankkimassa?

Aloittaja Korte, 25 maaliskuu 11, 18:39:44

« edellinen - seuraava »

Korte

Knuckle on alkanut kiehtoa, joten lienee parempi kysyä viisaammilta joitain asioita:

Moottorin heikot kohdat? Uustuotanto osien laatu?

Suomen markkinoilla näitä ei juurikaan näy vai enkö osaa etsiä oikeasta paikasta?

Mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota ostohetkellä?

Minkälaisia sekasikiötä markkinoilla olevat yleensä on, ts. "matching numbers"?



Jack

aloitetaan tällä; varaudu maksamaan 1 käsi ja toinen jalka. (ehkä myös munuainen ja maksa)

Eipä noita juuri kotomaassa kaupan ole, ja jos on taitavat mennä sisäpiirin kauppoina.

S&S palikat lienevät hyviä, Hessu ja Kiiski varmaan vastaa tähän kohtaan tarkemmin.

Matching numbers kun on aika vaikeaa, jos haetaan runko ja kone nro yhdistelmää, kas kun ei ton ikäisissä ole kuin koneessa nro. Se sitten, että onko oikeanlainen runko vuosimalliin nähden pitää osata katsoa. Minä en osaa. Puhutaan kumminkin yli 60v vuotta vanhoista vehkeistä, joten ainahan noissa joku osa on vaihtunut.

ps. älä masennu.
Flatheads!!!

Kiiski

Jack älä maalaile piruja ei ne niin paljon maksa.
  Knucklen jos hommaa niin taikasana on kannet niiden pitää olla helmet pahinkin raato on sika hyvä jos kannet kuosissa. Valitettavasti ne tuppaa olemaan ruosteessa ja halki ja kaikki muut viat mitä ajatella saattaa. No onneksi niitä nykyään saa uusia, S&S kannet maksaa jotain päälle 3000$ Jenkeissä, sillä rahalla taitaa saada 1,5 Evo konetta sieltä. No ei niillä uusilla kansillakaan kuuhun mennä, ne on aikalailla kopiot alkuperäisistä ja öljyvuodot, ruostuminen ja muu jumppa on on ihan orgis-kansien luokkaa. No ompahan tuoreempaa materiaalia.
Paras varaosa mitä Knucklen omistaja voi ostaa on ilman muuta Shoveli sillä on kiva kesällä hakea varaosia. Hessu voi varmaan vahvistaa.

Niin on niissä kaikki muukin ihan paskana, rungot on messingillä juotettu ja niitä EI voi hitsata, sitä messinkiä on sitten ihan joka paikassa. Laatikko ja ensio veto on ihan perus kauraa ja orgis risu on todennäkösesti kasassa pelkällä kromilla/ maalilla ja kitillä.

Mut hei älä masennu ihan helvetin hyvä prätkä ja kiva ajaa kun toimii.  Ja toimiihan se kun duunaa ja duunaa ja........

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 25 maaliskuu 11, 23:44:59...rungot on messingillä juotettu ja niitä EI voi hitsata, sitä messinkiä on sitten ihan joka paikassa....

Ja jos runko on vielä orkkis niin se on todennäköisesti täynnä hiusmurtumia...

Mutta tosiaan, kysehän on kohta satavuotiaasta moottoripyörästä - hämmästyttävän hyvinhän ne kestää. Ja näyttää siltä että ne ketkä nukkelin on hommanneet ei niistä ihan heti luovu. Tälläkin foorumilla on ainakin pari hemmoa jotka on omansa omistaneet jo vuosikymmeniä. Tosin paljonko niissä on enää alkuperäistä osaa jäljellä :D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Raimo-Raato

Halabojahan ne on: Ebay linkki. Tai sit ei...
A.K.A. Rambe

Tuusulan T-Bone

Hehe. Kiehtovia ovat kyllä - mitä suurimmassa määrin. Mutta wanha rauta on wanhaa ja hapanta. Jos 30 vuotta vanha shoveli on jo kovin hapantunut, niin ei se rystykään varmaan ihan raikas enää ole. Ja ne tekniset ominaisuudet ei käsittääkseni oo ihan niitä huolto/käyttäjäystävällisimpiä mahdollisia. Teknisten ominaisuuksiensa puolesta rysty on myöskin lättikseen nähden paljon vaarallisempi vehje. Nimittäin venttiilit roikkuu vaarallisesti mäntien päällä.

Long John Stroker

Juvakka

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 26 maaliskuu 11, 01:55:03
venttiilit roikkuu vaarallisesti mäntien päällä


Tämä turvallisuuden kannalta tärkeä seikka on jäänyt lakien ja asetusten laatijoilta aivan liian vähälle (olemattomalle) huomiolle.
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

tyg

Onhan tämä vanhojen duunaaminen hullujen hommaa. Rahaa palaa tehdasuuden "rekisteröity
tuotemerkki" pyörän verran. Orggis- ja repro-osien käytön välillä saa käydä henkistä lompakkopainia
toimivuuden ja fiilisnäkökulmien välimaastossa.

Tämä siis persaukisen duunarin näkökulma... Hynäkeikareilla ei mitään ongelmaa. Kaikkea varaosaa/orggisosaa periaatteessa saa / voi teettää.

Nää on ostoksia avoimella piikillä.

Don Quijote

Knuckleista en juuri mitään tiedä, mutta jos on mahdollista lähteä käymään jossain vintage-swapissa Amerikassa, niin sellaisesta saattaa löytyä kohtuuhinnalla osakasa, josta voi pyörän rakentaa. Ei välttämättä yhdeltä myyjältä, vaan pyörimällä ja kyselemällä. Paperit sitten erikseen. Ajokuntoisiakin yleensä on kaupan, hinnat vaan aika kovia. Esimerkkinä vaikka kuvan yksilö jossa oli hintapyynti 30.000 dollaria

"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Soikkeli

Sitten jos ihan pakko ei ole saada knucklea niin vanhimmat pannut eroaa vain kansien osalta noin karkeasti knucklesta.

Muistaakseni nettimotossa oli juuri -48 myytävänä.
C.O.G. 
Lifemember

Jack

Lainaus käyttäjältä: Juvakka - 26 maaliskuu 11, 08:45:33
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 26 maaliskuu 11, 01:55:03
venttiilit roikkuu vaarallisesti mäntien päällä


Tämä turvallisuuden kannalta tärkeä seikka on jäänyt lakien ja asetusten laatijoilta aivan liian vähälle (olemattomalle) huomiolle.

Tätä täytyy kompata, Tuohan on täysin luonnonvastaista ja jopa perverssiä.
Flatheads!!!

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Soikkeli - 26 maaliskuu 11, 15:57:23
Sitten jos ihan pakko ei ole saada knucklea niin vanhimmat pannut eroaa vain kansien osalta noin karkeasti knucklesta.

Muistaakseni nettimotossa oli juuri -48 myytävänä.

Joo 48-54 Pannu on hyvä korvike niissä lohkot vielä huonommat kuin Knucklessa, johtuen sylinterien alla kulkevista öljyojista ja öljykanavista. Kannet on alumiinia ja se taitaa olla ainut asia mikä niissä kansissa on hyvää.

Ei viitti haukkua enempää Pannu-rallissa tulee muuten turpaan!