Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

evon pata, mitä huomiotava?

Aloittaja jelly, 01 joulukuu 10, 20:14:00

« edellinen - seuraava »

jelly

Millaisiin remontteihin kannattaa varautua tuollaisella (vm 1989) konella olevassa pyörässä?
Varsinkin jos koneelle ei vielä mitään ole tehty. Mitkä ihan "pakolliset" vaihdettavat osat?
Öljy vuotojakin taitaa riittää.
Olisiko parempi siirtyä suoraan noihin uudempiin TC koneisiin?


Kiiski


Hemuli

Öljyvuotoja? Pakollisia vaihdettavia osia? :o

Vaikka nyt puhutaan 11-26 vuotta vanhoista moottoreista niin ei ne nyt sentään mitään esihistoriaa ole. Huonolla hoidolla saadaan uudempikin moottori kaatopaikkakuntoon kun taas hyvin pidetty yksilö on vielä uudenveroinen. Ei siis ole mitään "pakollisia" korjaustoimenpiteitä - vanha viisaus sanookin että ehjää ei kannata korjata. Evollakin ajaa helposti toistasataa tuhatta eikä siltikään vielä ole välttämättä mitään isompaa korjaustarvetta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

PeteX

oma -87 (riittävästi ajettu) evo bt ei tiputa öljyä yhtään.. mitä nyt pikkasen huohotinfiltteristä jos on yli viikon ajamatta mutta muuten on pysynyt kaikki sisällä. Käyntiin lähtee pakkasellakin "kuin palmun alta" eikä ole tielle jättänyt kertaakaan. En näe mitään syytä ostaa tc-koneellista evon pelosta.. tietty jos haluaa uudehkon niin tc on ainoa vaihtoehto mutta jos kelpuuttaa evon ikäisen niin hyvä vehje toimii vähintään yhtä luotettavasti (ja yhtä vähällä öljyvuodoilla) kuin tc:kin.. ai niin.. tottakai evo tiputtaa öljyä jos sinne jotain 5w superbikea tunkee.. 20w-50 redline/valvoline tms. mönjällä terve kone ei tiputa tippaakaan..

ma^ko

Heh, mä koin hankkivani oikeestaan liian uuden ku EVOn... ei se vuoda edes. Kun päädyin ~15v tauon jälkeen hankkia taas Taavetin niin ensisijaisena ajatuksena oli lapiopää. Käytännössä helpoin olis ollut TC koska suoritin kitenkin paluun motoripyöriin hankkimalla ensin Nipponlandian Homosoffan joka piti hukata mieluusti vaihdossa. Kuitenkaan en näe mitään seikkaa miksi TC olisi jotenkin kestävämpi tai luotettavampi kuin EVO, joskin toki keskimäärin uudempi. EVOssa ei ainakaan ole TC:n jakoketjuja laahaimineen.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

hdlate

Ja ainahan koneen saa ehjättyä. Itte vaihdoin 02 sporan 90seen bt:hen tossa alkukesästä,eikä hirvittäny yhtään. Öljyä tulee vähä takapytyn juuresta, ja enska kopasta, eikä kukaan tiedä paljonko on rullattu, mut toimii kuin se kuuluisa junan vessa :D. Kateelliset, köyhät, ja ekopipertäjät vinoilee öljyvuodoista. ;D
Rock`n roll ain`t dead yet.

jyrggä

Nothing beats cubic inches...  except turbo!

raisu 1200

Oljyvuoto on vähintäänkin suotavaa,
sillä käsittääkseni oljy tien/parkkipaikan
pinnasta haihtuessaan muodostaa
ah, niin kauniita sateenkaaria taivaalle.

Ja kyllä ne värit näkyy siinä oljy läiskässäkin
kun auringo sopivasti paistaa.
::)
Siinä vastausta viherpiipertäjälle joka
vaahtoaa oljyvuodoista
:o
Toisen lattia saattaa olla ensimmäisen katto