Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

enskaöljyihmettelyä

Aloittaja rautapannu, 08 elokuu 09, 00:30:22

« edellinen - seuraava »

rautapannu

purijais&kesälomareissun jälkeen himaan ja huoltoa tehdessä tsekkasin enskaketjun kireyttä ja huomasin et ketjuss "roikkuu" valkosta,joten öljyroppu auki ja sielt tuli valkeet öljyt ulos!! ilmeisesti vettä päässy öljyn sekaan,(muistelen vaan motocross aikoja ku vaihteiston ja vesipumpun välinen stefa petti) ja ölkät näytti samalta!!no "pesuöljyt" sisään ja parikytmailii ajoa öljyt ulos ja revtechin ölkät sisään ja hankoon bossen kekkereihin sato mennes et takas tulles!! niilo negatiivisena tarkastusroppu himas auki ja katsos taasen tulee valkeeta öljyä!! no perheessä on toinenki rautis emännän 80-,(oma 75-)tark roppu auki ja siitäki tulee valkeeta öljyä! saman reissun jälkeen ja ajettu revtechin litkuill!!no foorumia seuranneena pistin "pesuöljyiks) mobilin atf automaatti öljyt!! havainto= kytkin toimii kylmänä paremmin ei ryömi mut itel ei oo automaatti laatikoist kokemusta minkäs väriseks öljyt menee vanhetessaan? ja onkos muilla ollut tätä valkoistumisonkelmaa?

Hemuli

Kaveri taisteli shovelinsa enskassa juuri tuon veden pääsyn kanssa, öljyt oli heti ensimmäisen reissun jälkeen valkoiset. Kyllä siellä jossain on vuoto jos koko ajan menee saman värisiksi, kaverillakin värjääntyminen loppui lopulta kun joka paikka tiivistettiin huolella.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rautapannu

tota vuoto hommaa itekkin ihmettelen ku enska ei vuoda ulos periaattees ei mitään pitäis mennä sisäänkään vai?? mitään ei oo ny 8 rautis vuoden jälkeen huollos tehty erilail ku ennen kopan tiivarin oon avatess aina uusinu ja pistäny viel silikoonin kaa kasaan! ainut muutos niin viime talvena tilkkasin 75:sta sen täyttökorkin reiän kiinni ja rakensin samanlaisen huohotus systeemin kuin 80:ssä oon "varmistanu pienel nippusiteel sen letkun pysymisen" no sinnitellään kausi loppuun ja seurataan vaijerin säätömötikkä voi tietyst olla yks ja niiss korkeissa pitäis ilmeisesti o-renkaat riittää tiivistämään???

Make

Ethän vaan pese pyörääs painepesurilla? Siis ainakaan kovalla paineella, veikkaan et eturattaan stefa tai kytkinvaijerin läpimeno, tai jopa molemmat päästää läpi. Lopetin pyöränlaakereita varjellakseni painepesun, ja katso: vaihteistoöljy oli oleva kirkas.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Kokkonen

Rautapäässä on vaihteiston huohottimen letku (ainaskin 1980) vaihteiston päällä. Jos tuo letku ei ole paikallaan, tai on liian lyhyt, taikka letkuun pääsee jollain konstilla vaikka takapyörän heittämä vesi, niin siitä se menee sitten edelleen tyylikkästi vaihdelaatikkoon. Pidempi letku korjaa asian.
Itsellä on tapana päästää kauden lopussa vaihdelaatikon öljyt kuumana pois ja jättää ruput auki, jotta mahdollinen kosteus pääsee haihtumaan. Näin kaikissa peleissä, mutta etenkin Rautis on ollut herkkä keräämään kosteutta laatikkoonsa.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

rautapannu

juu korvasin tänä kesänä painepesurin ihan vaan letkun päähän tulevalla sadetin pistoolil! mun mielest tulee ihan riittävä pesutulos sillä!! samoil linjoil kokkosen kanssa mitä tulee kauden loputtuu tohon öljynlaskuun viimesen ajon jälkeen ja onhan lämmin ja notkeempi öljy kivempi laskee ulos kun koko talven muhineet? mut pitääpä jättää tosin roput auki joksikin aikaa!! kuis pitkälle oot vetäny sen huohotin letkun siit askin päältä ite vedin sen svingin välist ja katkasin rungon alaputkien tasalta? voiskohan se piru sit sielt kumminki hörpätä vedet sisään??

Kokkonen

Samaa mittaa on tuo letku... ei noita sisäänmenoaukkoja pitäs montaa muuta olla. Meillä ei ole enää letkun jatkon jälkeen kosteutta laatikossa esiintynyt, sitä ennen kutakuinkin säännöllisesti.
Mut seurataan tilannetta.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Mr.Horsepower

Entäs mitäpä olette... Mieltä Red linen....  Heavyshock...  ölpästä rautisken lootassa.... ???

se taika öljy joka vaimentaa laatikon poksahukset ja ylimäräset rutinat ;)
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

Kokkonen

Sanoisin ettei toimi. Liian paksua tavaraa kytkimelle, se kun ui vaihteiston kanssa samoissa öljyissä.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Jep, aivan liian paksua. Sitähän suositellaan bigtwinin vaihteistoihin mutta niissäpä onkin ensiövedolla/kytkimellä eri öljyt.

Itse olen evosporteissa käyttänyt saman firman MT-90 vaihteisto/peräöljyä, jotkut tykkäävät että 75W90NS (=Non-Slip) jossa ei ole kitkanmuuntimia olisi parempi kytkimen kanssa. Ominaisuudet muuten samat. Kertaalleen tuollaistakin laitoin mutta en eroa havainnut. Toi 75W90 vastaa viskositeetiltaan 10W40 moottoriöljyä mutta eri lisäineistuksella.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957