Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sisäkumillinen eturengas -kyssäri

Aloittaja Juke Nukem, 17 kesäkuu 13, 09:03:57

« edellinen - seuraava »

Juke Nukem

Mun vanhassa japsissa (GS450 -82) on orkkikset kasari-alumiinivanteet. Edessä on mureneva sisäkumillinen "Tubed type" avoni, mille pitäis pikaisesti löytää seuraaja. Vähän tuntemattomia nää sisäkumet, niin pari kyssäriä:

1. Voiko alskavanteille vetää aina tubelessin, vai onko noi vanhat vanteet semmosia että vaativat sisäkumin? Tiivistyykö tubeless noihin? Onko venttiilinreikä jotenkin erilainen?

2. Jos oletetaan että tarvii sisäkumillisen, niin osaako mikä tahansa paja tehdä sellaseen rengastyöt? Vai tehdäänkö sisäkumilliseen ne aina ite?  ;D

3. Pyöriikö jollain sattumalta nurkissa ylimääräinen käyttökuntoinen 100/90-19 minkä vois edullisesti lunastaa? (rengastus menee lähiaikoina uusiksi, eikä viittis uuden hintaa maksaa väliaikaiskumista)

Hemuli

Mulla olis ton kokonen dunloppi missä on vielä pintaa kesän tai kahden ajoihin. Pohjoishelsingistä löytyy.

Kyllä sen vanteen pitäis ilmaa pitää jos vaan löydät sopivan venttiilin siihen. Olettaisin että vanteessa on 8 mm reikä? Mulla voi olla vielä siihen sopivia venttiileitäkin...

Kyllä rengaspajat sisärenkaallisenkin kumin asentaa - en nyt ihan varmaksi sano mutta muistelisin että  ton mun renkaan mukana on sellainenkin. Voidaan se vääntää kyllä saman tien paikoilleenkin jos pääset itse paikalle ja tuot vanteen mukanas.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Juke Nukem

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 17 kesäkuu 13, 10:38:09
Mulla olis ton kokonen dunloppi missä on vielä pintaa kesän tai kahden ajoihin. Pohjoishelsingistä löytyy.

Kyllä sen vanteen pitäis ilmaa pitää jos vaan löydät sopivan venttiilin siihen. Olettaisin että vanteessa on 8 mm reikä? Mulla voi olla vielä siihen sopivia venttiileitäkin...

Kyllä rengaspajat sisärenkaallisenkin kumin asentaa - en nyt ihan varmaksi sano mutta muistelisin että  ton mun renkaan mukana on sellainenkin. Voidaan se vääntää kyllä saman tien paikoilleenkin jos pääset itse paikalle ja tuot vanteen mukanas.

No helkkari, sehän kävis hyvin. Espåån ja Vuosaaren väliä mä suhaan päivittäin niin voisin hyvin ottaa sen komistuksen kyytiin ja poiketa joku päivä. Pistämpä yv:tä.