Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kimppatilaus Leineweberille?

Aloittaja Tuusulan T-Bone, 15 maaliskuu 12, 21:33:26

« edellinen - seuraava »

filtteri

pidätkö kaikki tarrat ittellä ;D

Tuusulan T-Bone

Ei ku mä oon solidaarinen ja laitan jokaisen nokan mukaan kaksi tarraa... ;D
Long John Stroker

seppo

Haa - karkkia tiedossa! Lähden postin nurkalle pitämään leiriä.

Kiitokset t-bonelle tilauksen hoitamisesta!!

Spöke

Perun kaikki pahat puheeni Jim-herran puolueellisuudesta tarrojen suhteen. Kaivelin eilen varastoista Anteron J-nenua, jonka olin pakannut Leineweberin laatikkoon. Tarkastelin nenun kuntoa ja yllätys yllätys, laatikon sisuksista löytyi TARRA! ;D Maailma pelastuu, mulla on narunkutojan ihkaoikea TARRA!
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

seppo

Ai että oikein YKSI tarra? Huomasithan että meille tuli jokaiselle KAKSI. Seuraavaksi tietysti selviää että se sun tarra on mahottoman paljon hienompi....  :(

Pistin oman leineweberin jo paikoilleen ja asentui ihan ongelmitta - ei lohkon kairausta tai nokan osumia vääriin paikkoihin. Saas nähdä miten nyt ahtaa... Aikaisemmin Anteron AB:llä oli niin paljon overlappia että tapahtui tuota reversiota, pakopaine on suurempi kuin ahto ja tämä aiheutti ihan selvää takaisinvirtausta. Imuventtiilin lautanen imukanavan puolelta oli karstassa mitä ei todellakaan pitäisi tapahtua jos kaikki menee oikein. Nyt tällä uudella nokalla overlappi pienenee merkittävästi 19 asteeseen, AB:llä se oli yli 40 astetta.

Miihkalin ystävällisellä työkaluavustuksella vaihdettiin nokkalaakeri SKF:n ulosvedintä käyttäen. Kts kuva. Jos työkalu voi näyttää uskottavalle niin tässä on ihan malliesimerkki, työkalu on kuin karkki ja toimii kuin junan vessa. Hintakin on kuulemma ihan "mukiinmenevä". Käsittämättömän hyvää laatua. Olen ihan liikaa ollut halpistyökalujen varassa, menee ihan sekasin kun näkee tuommosia työkaluja.

Toisessa kuvassa näppäsin kuvan kuinka nokka asettuu nostajan kohdalle. Vähän tuo nostaja on "sivussa" mutta näin se oli aikaisemmin anterollakin. Kun olisi sopivat simmit niin voisihan tuota nokkaa periaatteessa simmata myös tuolta kopan puolelta, tuolloin tuon nokan saisi ihan keskelle nostajaa. Simmi kopan puolella olisi tosin oltava tuon pronssipuslan kokoinen ulkohalkaisijaltaan. En tiedä onko tuohon mitään syytä miksei voisi noin tehdä?

jyrggä

Ei kai tuota välttämättä shimmaamaan tartte rueta keskemmälle? Ei se kuitenkaan lähellekkään niin paljon oo sivussa, että rullien niitit pääsis lähellekkään nokan ramppeja.

Kuulun kans siihen kerhoon, jotka joutuu jyystämään tavaraa lohkosta/laakerikoolista jotta nokka mahtuu pyörimään. Vittumainen homma kun jyvä on jo nokkakoppaa vaille kasassa muuten. Noh, imuri ja suojausta niin eiköhän se siitä, en nimittäin meinaa enää rueta purkaan mukeja yms irti lohkosta puhumattakaan..
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

seppo

Juu, en ala tuota simmailemaan. Tuli vaan mieleen onko kukaan koskaan hifistellyt tuota nokan kohtaa ihan keskelle nostajaa.

Tuo sisimmän nenän kohdan kairaus tuli mullakin tehtyä jo viime kerralla. Onneksi otin tarpeeksi tavaraa pois niin nyt .48 nostolla jää tarpeeksi rakoa. Tuo teippi imuri viritys on hyvinkin tuttua.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: seppo - 24 huhtikuu 12, 10:10:55
Toisessa kuvassa näppäsin kuvan kuinka nokka asettuu nostajan kohdalle. Vähän tuo nostaja on "sivussa" mutta näin se oli aikaisemmin anterollakin.

Mun muutaman nokan asennuskokemuksen mukaan ne on kaikki tollain sivussa. Oon päätelly, että sillä ei oo merkitystä niin kauan kun ei osuta mihinkään asiaankuulumattomaan paikkaan.

Muuten, nostajan rulla on aika naarmuilla. Oisko vaihtamisen paikka?

Ja joo, toi laakeri tosiaan vaatii tarkoitukseen sopivan ulosvetimen. Mistäkö tiedän...? ::)
Long John Stroker

seppo

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 24 huhtikuu 12, 11:09:21
Lainaus käyttäjältä: seppo - 24 huhtikuu 12, 10:10:55
Toisessa kuvassa näppäsin kuvan kuinka nokka asettuu nostajan kohdalle. Vähän tuo nostaja on "sivussa" mutta näin se oli aikaisemmin anterollakin.

Mun muutaman nokan asennuskokemuksen mukaan ne on kaikki tollain sivussa. Oon päätelly, että sillä ei oo merkitystä niin kauan kun ei osuta mihinkään asiaankuulumattomaan paikkaan.

Muuten, nostajan rulla on aika naarmuilla. Oisko vaihtamisen paikka?

Ja joo, toi laakeri tosiaan vaatii tarkoitukseen sopivan ulosvetimen. Mistäkö tiedän...? ::)

Nuo naarmut on lähinnä kosmeettisia, niitä ei tunne mitenkään joten jätin vaihtamatta. Noilla Jimsin hydrosolid nostajilla olen päästellyt jo kohta 30 tonnia. Rullien laakereissa ei tunnu välystä.