Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

onko kokemuksia vaakatuplasta evo bt koneessa???

Aloittaja -wla-, 28 huhtikuu 09, 15:31:51

« edellinen - seuraava »

-wla-

Tuntuu että suurin osa porukasta on jakautunut mikunin tai s&s kaasuttimien käyttöön ja itsellänikin on tällähetkellä kiinni s&s super e. Vaikka jotkut siitä ei pidä niin minulla ei ole valittamista pelaa hyvin ja kulutuskin on jotain 6l paikkeilla. Jostain kumman syystä hiukoisi laittaa dellorton 40mm vaakatupla kaasuttajaksi ja kysyisinkin että miten on toiminut ja minkä kokoisilla suuttimilla kannattaisi lähtee koikeilemaan. Onko tarvinnut bensapumpun?  Minulla se tulisi aika vakiokuntoiseen -89 1340 evokoneeseen josta viimekesänä saatiin ulos 61,5kw/138,5nm.

-wla-

Niin ja jos jollakin olis nurkkiin jäänyt imusaja vaakatuplan ja evon koneen väliin niin olisin kiinnostunut tekemään kauppoja.

Hemuli

Suuttimista en osaa sanoa mutta sellaisenaan taitaa vaatia pumpun, muuten hyytyy matkanteko kun tankki pääsee puoleenväliin eikä nesteen massa enää riitä painamaan sitä kohokammioon. Johonkin noista tuplakaasareista (olisko ollut Weber) sai erikoisvalmisteista kohokammion neulaventtiiliä jonka asentamalla pääsi eroon pumpusta.

Suurin ongelma noissa Lorton autokaasareissa on että niitä ei enää valmisteta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ATT

Aiheesta näyttää olevan aikaa mutta keskustelua oli sen verran vähän asian tiimoilta, että heitän kortenikekoon vasta tämän palstan löytäneenä. Jos tulevaisuudessa joku sattuu asiaa taas lueskelemaan.

Oma laitteeni ei ole bt, mutta 90 pyttysarjalla varustettu -89 evo sporty jossa on tuo dellorton sivuimu tuplakaasari. Kaasutin pyörään jo asennuttu silloin kun se kulki 1200 ja räplätyillä kansilla sytkän ollessa suunnilleen vakio kuosissa. Silloin persetuntumalla säädettynä pyörä kulki ja toimi iloisesti käytin penkissäkin ja kelpoluvut tuli.

Kun rakentelin moottorin tuolle isoille sylintereille sama kaasutin jätettiin, pyörään vaihdettu siis sylinterien lisäksi kannet, nokat, sytkät ja suunnilleen kaikki mitä kuvitella saattaa. Moottori käytettiin penkissä ja säädettiin jolloin kaasariin pantiin kaikki suuttimet uusiksi kun entiset auttamatta pieniä. Moottori alkoi toimimaan tosi hyvin vastaa kaasuun kuin ajatus ainut pieni haitta mitä ei saatu pois on pienillä kaasun liikkeillä alakierroksilla pieni nykiminen. Mutta tuo oli odetettavissa kun tuplakaasarissa ilmanvirtaus muuttuu niin paljon jo pienillä kaasun asennon muutoksilla. En ole edes harkinnut tuplakaasarin vaihtoa mihinkään muuhun ja plussana vittumaisen härski ulkonäkö kun törröttää pyöränkyljestä!!!

-wla-

Joo no mun osalta jäi laittamatta tupla dellu, kun ehdin hukata jo pyörän pois ja nyt pannuun ei kehtaa laittaa.

-mikko-

Asiaa hieman liipaten => jos laittaisi pystytuplat 2x48IDA:t :P
Tulisi ainakin härskin näköinen :o ;D ;D
Tankkia joutuisi hieman muotoilemaan, eikä nuo imusarjatkaan ihan heittämällä sovi ;)
- shine can never replace attitude -

Blower1

Lainaus käyttäjältä: -mikko- - 22 tammikuu 10, 14:13:37
Asiaa hieman liipaten => jos laittaisi pystytuplat 2x48IDA:t :P
Tulisi ainakin härskin näköinen :o ;D ;D
Tankkia joutuisi hieman muotoilemaan, eikä nuo imusarjatkaan ihan heittämällä sovi ;)

2xIDF40 saattaisi vielä toimia pienillä sisäkurkuilla. Parhaan toimivuuden saa yhdellä pystytuplalla ja imusarjalla, jossa on molemmille sylintereille oma kanava.

Kiiski



2xIDF40 saattaisi vielä toimia pienillä sisäkurkuilla. Parhaan toimivuuden saa yhdellä pystytuplalla ja imusarjalla, jossa on molemmille sylintereille oma kanava.
[/quote]
Minkä kokoisia sisäkurkkuja suosittelet, entä mitä suutinrunkoja? Voiko konetta pyörittää yli 5000 rpm tolla setapilla?
Onko omakohtaisia kokemuksia. Mikä bensapumppu ja millaiset paineet.Kerro lisää.

Blower1

Omakohtaisia kokemuksia on ainoastaan 80 cid pannusta STD:n kansilla ja yhdellä 44 IDF:ällä.
Imusarja omatekoinen, jossa molemmille pytyille oma kanava.
Sisäkurkut 40mm
Seosputket no:3
Pääsuuttimet 190
Lisäilmasuuttimet 200
Tyhjäkäyntisuuttimet 55

Bensapumppuna auton sähköinen tarvikepumppu, joka antaa painetta n. 0,2 bar.
Polttoainelinjassa t-liitin, josta paluulinja takaisin tankkiin 1.5 mm kuristuksen läpi.
Hyvin kiersi yli 5000 rpm. Kieroksiin vaikuttaa enemmän nokka ja pakoputket, kuin kaasutin.

Kiiski

Kuulostaa järkevältä varsinkin toi 44 IDF ton 40 sijaan.  Suurimmat sisäkurkut mitä kaupasta saa tohon nelikymppiseen on muistaakseni 36mm niitä saa sorvattua vähän isommaksi mutta silti jää reikä aika ujoksi, oliko rundari, millä tiedät kirrokset? Mulla kuoli vehe kuin seinään 5000 kierroksen kohdalla tollasella pikkukaasarilla erillisimusarjoilla, kun taas nelivitonen weberi työsi kuin tyhjää vaan aina formula-savuihin saakka.

Blower1

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 24 tammikuu 10, 19:25:43
Kuulostaa järkevältä varsinkin toi 44 IDF ton 40 sijaan.  Suurimmat sisäkurkut mitä kaupasta saa tohon nelikymppiseen on muistaakseni 36mm niitä saa sorvattua vähän isommaksi mutta silti jää reikä aika ujoksi, oliko rundari, millä tiedät kirrokset? Mulla kuoli vehe kuin seinään 5000 kierroksen kohdalla tollasella pikkukaasarilla erillisimusarjoilla, kun taas nelivitonen weberi työsi kuin tyhjää vaan aina formula-savuihin saakka.

Saatto muuten sisäkurkut olla 38 mm, joka tapauksessa ne oli itse sorvattu.
Kierrokset tiedän välitysten ja nopeuden perusteella.

Kiiski

#11
Lainaus käyttäjältä: -wla- - 28 huhtikuu 09, 15:31:51
Tuntuu että suurin osa porukasta on jakautunut mikunin tai s&s kaasuttimien käyttöön ja itsellänikin on tällähetkellä kiinni s&s super e. Vaikka jotkut siitä ei pidä niin minulla ei ole valittamista pelaa hyvin ja kulutuskin on jotain 6l paikkeilla. Jostain kumman syystä hiukoisi laittaa dellorton 40mm vaakatupla kaasuttajaksi ja kysyisinkin että miten on toiminut ja minkä kokoisilla suuttimilla kannattaisi lähtee koikeilemaan. Onko tarvinnut bensapumpun?  Minulla se tulisi aika vakiokuntoiseen -89 1340 evokoneeseen josta viimekesänä saatiin ulos 61,5kw/138,5nm.
Jos päädyt vaakaimuun tai pystyimuun ota nelikymppinen runko blenumi-imusarjalla siis molemmat kanavat liittyy yhteen. Mopo-Sportista saat suuttimet ja suutin rungot, niillä on siellä ylhäällä jonkun näköset reseptit säätöön vissiin ihan hyvätkin. Bensa pumppu on ihan must. Suutinrungot mitkä on pienen nokkahuilun näköisiä kapistuksia on tärkeää olla oikea muuten saattaa tulla yllätyksiä kiinnileikkaamisen muodossa. Suutinrungot on numeroitu 1 ylöspäin ja numerointi tarkoittaa valmistus järjestystä, siis 1 on tehty ekaks 2 tokaks jne. numero ei kerro mitään siitä paljonko bensaa kulkee. Itellä oli muistaakseni 15 mikä oli Opeliin, kuulemma pitkäiskuisia koneita?? mitään tietoa mikä opeli oli kyseessä tai edes mikä vuosikymmen mutta sillä toimi, aikasemmat rungot olikin sitten huomattavasti paskemmat numeroita en muista, mutta hienosti leikkas kiinni. Näiden sekoilujen jälkeen onkin ollu lambda putkessa aina kun on jotain eksoottista yritystä ollu kehissä. Noi Dell'ortot ja Weberit on kyllä jo vähän so last season, nykyään noi Typhoonit ja PSI Genesikset todella kääntää mun pään. Pysy S&Sssä se on paras.

-wla-

Nyt kun pannu ollut ajossa jo kuukauden tälle kesää niin pitää jo suunnitella talveksi duunia kun kohta saa taas aloittaa =)
Eli tulikin päähänpisto sovitella tuplakaasutinta pannuun vaikka aiemmin olin eri mieltä. Dellut on myyty ja nyt suunnitteilla pystyimu weberiä.
Olenko aivan hakoteillä kun olen miettinyt laittaa 36mm pystyimun?? olis kyllä tiedossa myös 40mm. onko koolla nyt kauheesti merkitystä kun mun  74" pannun kone on kätännössä vakiokuntoinen.
Onko tuo paluulinja pakollinen vai meneekö ilman?

koovee

Vähä asiasta sivuun, mut jos jota kuta kiinnostaa ... Ehkä löytyis sössön laipalla oleva pystykurkku Weber:in DGV:lle... Aluvalua .... Made in America = land of hope and glory.