Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Nokkien päittäis välyys ???

Aloittaja Mr.Horsepower, 03 syyskuu 10, 21:04:56

« edellinen - seuraava »

Mr.Horsepower

mitkähän vois... olla nokkien päittäis välyys tuollaisessa 78-79 Rautiskessa...

Noi omansa rikkat on vähän... pääsyt kulumaan... aikojen saatossa joten en usko noihin mittoihin... ?
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

Hemuli

Ilman manuaalia kourassa sanoisin että 0,20 mm on hyvä lähes jokaiseen HD:n pyörivään akseliin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Smokie

Pohjanmaalla kaikki on suurempaa = mulle Lapuan Guru sanoi että 0,30mm joka paikkaan ;D

Raimo-Raato

jokatapauksessa ei missään nimessä liian pieneksi tahi edes tehtaan ilmoittamaan minimiin 0,005". Rautiksen jakopäänkoppia avatessa on ollut enemmän sääntö kuin poikkeus että sieltä pohjalta löytyy yksi tai useampi nokan shimmi murusina. Ajotetuissa öljypumpuissa (vanhempi kuin 77?) on jakopäänkopassa sentään hienosuodatin joten murut ei niin helpolla kulkeudu öljypumpulle mutta uudemmissa ja evolaisissa murut paskalla tuurilla menee rikkomaan paluupuolen rattaat.
A.K.A. Rambe

mielikuva

Mitäs mieltä olette, että jos paikallaan olleet simmilevyt ovat kuluneet, niin eikö silloin ole ollut turhan tiukka asetus? Jos välystä on suunnilleen oikein niin silloin kai simmilevyjen ei pitäis edes näyttää kuluneilta. Mä kun purkasin kolmosnokan simmi oli kulunut, ilmeisesti joskus oikein lämminnyt paikallaan ja kuluttanut kopan puslaa.

Kiiski

Voisko tossa shimmien kuluneisuudessa olla kysymys siitä että joskus on ollu kohdillaan, mutta aikojen saatossa joku joka on tiennyt mitä tekee avannut jakopään ja kasannut ohuemmalla tiivisteellä ja saanut aikaan liian tiukan sovituksen. Ainakin Big Twinien jakopään tiivisteiden paksuus vaihtelee helposti sen 0.5mm riippuen valmistajasta ja milloin mistäkin.

Affe

rautapannu

jos varman varmaa haluu pelata nii ite oon niitä simmaillessa lopuks ku on todennu sen hyväks nii ottanu terävä kärkisen meisselin ja koettanu pyörittää sitä simmirikkaa tai simmirikka kasaa et se liikkuu onkelmitta/ahdistamatta itellä ainakin tuntuu et sinne kopan sisälle on hankala nähdä sen rakotulkin kanssa ja tosiaan sinne toleranssin yläpäähän on tullu aina tähdättyä ja kiisken sanoin ne kopan tiiviste vahvuudet voi heitellä ja ite oon koittanu karttaa aivan ohuimpia simmejä ja tehdä niin paksuilla ku mahtollista.

Affe

Moro,

Jätä shimmit pois kokonaan niin ei tule ongelmia jos tiiviste vaihtuu ohuempaan. Välyksen ylärajaa ei ole määritelty, alaraja on. Tässä vielä linkki tuolla toisessa säikeessä mainittuun huolto-ohjeeseen jossa noista välyksistä puhutaan. Samssa ohjeessa myös jotain juttua öljypumpun osien vaihtokelpoisuudesta, siitä kun oli toisaalla juttua juurikin...

Tuon dokumentin voisi joku ottaa talteen tuolta mun sivuilta jos haluaa varmistaa että se jatkossakin löytyy, mulla kun on tila aika rajattu tuolla.

Affe

Kokkonen

Tässä tämä Affen mainitsema Bulletin M-860 hänen sivuiltaan. Kiitti Affe!
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W