Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

eu'n ulkopuolelta ostaminen kallistuuko??

Aloittaja Jack, 24 tammikuu 11, 09:00:24

« edellinen - seuraava »

B 50

-Mitäs sulla siinä on?
-Lentokoneen turvavyöt. Pitääkö paikkansa ettei lentskarin osista mene tullia?
-Joo. Onko sulla tuontiluvat?
-Tai oikeestaan autosta nää on kun on autoon menossa.
;D

Hemuli

No voi vittu, ottakaa nyt kaikki tollanen heitto itteenne. Mä käyn tullipostissa parhaimmillaan kerran viikossa ja kyllä siellä näkee ihan tarpeeksi noita tapauksia joissa se tiskikäynnin venyminen johtuu todellakin vaan siitä että ei olla selvillä normaali käytännöstä. Se että nyt jollekin on sattunut tuollainen tapaus jossa tullihenkilö on sitä viivästystä tehnyt omalla toiminnallaan ei varmaa tarkoita että ne kaikki on sitten sellaisia? Sinäkin jos kerran olet kakskytviisvuotta käynyt tullissa niin montako kertaa sulle on noin käynyt? Ja montako kertaa olet jonottanut jonkun uuvatin takana joka ei tajua että miksi ihmeessä hänellä pitäisi olla kuitti mukana? Vielä kun yleensä niissä saapumisilmoituksissa lukee että "kauppalasku mukaan".

Kyllä mä voin sen oman pikatiskin ottaa niin pysyy verenpaineet kohdallaan. Ykskin nätti tullityttö Helsinki-Vantaalla tossa kerran totesi että ompa mukava mun kanssa asioida kun kaikki paperit on valmiina ja nimmarit ja sotut valmiiksi oikeilla paikoillaan. Asiat voi tehdä kahdella tavalla...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mopo-ukko

Aika monta pakettia tuolta on tullut haettua.Aina on mennyt sujuvasti kun on ollut paperit valmiiksi täytettynä,eli sotut ja nimmarit ja laskut matkassa.Ovatpa jonkun kerran säästäneet itseään ja minua kun olisi mennyt muutama euro veroja+tulleja,eli käskeneet hävitä sen paketin kanssa siitä tiskiltä.

rokker

Lainaus käyttäjältä: JKKo - 29 tammikuu 11, 09:38:25
Parhaiten tullaukset onnistuvat, kun lähetys tulee huolintaliikkeeseen luokkaa Fedex. Ei tartte kuin ilmoittaa luottokortin numerot ja homma hoituu...

Mulle tuli just tavaraa jenkeistä fedexin kautta, joka hoiti tullauksen. Kesti viikon papereiden lähettämisen jälkeen saada tavara tullista kotiin! Jenkeistä Suomeen tulokin kesti vain 3 päivää...

Postin hoitaessa tullauksen tavara on yleensä saapunut heti papereiden lähettämistä seuraavana päivänä...
If you don't swear while driving then you're not paying attention to the road at all.

JKKo

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 29 tammikuu 11, 15:14:10
No voi vittu, ottakaa nyt kaikki tollanen heitto itteenne. Mä käyn tullipostissa parhaimmillaan kerran viikossa ja kyllä siellä näkee ihan tarpeeksi noita tapauksia joissa se tiskikäynnin venyminen johtuu todellakin vaan siitä että ei olla selvillä normaali käytännöstä. Se että nyt jollekin on sattunut tuollainen tapaus jossa tullihenkilö on sitä viivästystä tehnyt omalla toiminnallaan ei varmaa tarkoita että ne kaikki on sitten sellaisia? Sinäkin jos kerran olet kakskytviisvuotta käynyt tullissa niin montako kertaa sulle on noin käynyt? Ja montako kertaa olet jonottanut jonkun uuvatin takana joka ei tajua että miksi ihmeessä hänellä pitäisi olla kuitti mukana? Vielä kun yleensä niissä saapumisilmoituksissa lukee että "kauppalasku mukaan".

Kyllä mä voin sen oman pikatiskin ottaa niin pysyy verenpaineet kohdallaan. Ykskin nätti tullityttö Helsinki-Vantaalla tossa kerran totesi että ompa mukava mun kanssa asioida kun kaikki paperit on valmiina ja nimmarit ja sotut valmiiksi oikeilla paikoillaan. Asiat voi tehdä kahdella tavalla...

1. kerran on käynyt noin. Oli esimerkki. Joskus on tullut parempaa palvelua, joskus huonompaa. Itse en yleensä seiso luukulla jonossa kuuntelemassa toisten tullailuja vaan istun kiltisti vuoroani odottelemassa penkillä ja selaan ajankuluksi nettiä / päivän uusia sähköposteja puhelimellani. Ja kun ei mua toisten tullailutoilausten (sala)kuuntelu saatikka nettifoorumeilla retostelu kiinnosta, niin en myöskään ota kantaa, oisko mun palvelut sieltä irronneet mahdollisesti muutaman minuutin nopeammin jos jollakulla muulla, mahdollisesti ensikertalaisella, jolla ei ollutkaan kaikki dokumentit ihan täydelliset. Tullipostireissu hki-vantaa-hki kestää matka-aikoineen n. tunnin verran, eikä siinä yhden tai kahden edelläolijan asioiden hoito ole merkittävässä asemassa.

Mutta kauheasti ny anteeksi että epäilin sun kannanottoa sun omalla foorumillasi. Asiakas on aina väärässä, myös tullipostissa!

883/1200/turbo

Kiiski

JKKo tulliposti neitsyiden asialla, 25v kokemuksella.
Hyvä idea toi puhelimen hiplailu täytyy iteki kokeilla , jos aika kuluis nopeammin ,kun venailee et urpot saa lyötyä kuitin tiskiin.

Hemuli

Hra JKKo:lla taitaa nyt olla jotain hampaankolossa kun pitää tällainen heitto vetää henkilökohtaisuuksiin?

Tiedät aivan hyvin että He-Va:n tullipostissa ei tarvitse kovinkaan kuunnella että ne muiden asiat tulee selviksi, sieltä on yksityisyys kaukana.

Ja ton kommentin "omasta foorumista" poistanee joku muista moderaattoreista epäasiallisena ihan kohta. Antaa sen nyt vähän aikaa olla, ei se mua haittaa koska siinä ei ole totuutta hiukan vertaa enkä siihen itse koske ettei nyt päästä ihan diktaattoriksi lyömään ;D. Luotan siihen että muut käyttäjät osaavat sen lukea oikealla tavalla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Lyytinen

Pakko heittää tähän väliin ihan lähes ohi aiheen, että Kuopion tullissa sai siltä paksulta herralta vittuilun kaupan päälle, aiheen se kyllä keksi jos ei kukaan sitä tarjonnut. Oikeastaan ei harmita yhtään sen pisteen sulkeminen  :)

Tuusulan T-Bone

Miten musta tuntuu, että muillakin on vieroitusoireita... ;D
Long John Stroker

JKKo

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 30 tammikuu 11, 16:23:23
JKKo tulliposti neitsyiden asialla, 25v kokemuksella.
Hyvä idea toi puhelimen hiplailu täytyy iteki kokeilla , jos aika kuluis nopeammin ,kun venailee et urpot saa lyötyä kuitin tiskiin.

:)
883/1200/turbo

toppielt