Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1964 rautikseen uudempi öljypumppu

Aloittaja hdkaide, 01 toukokuu 09, 15:04:24

« edellinen - seuraava »

Raimo-Raato

Ja sit vielä kanava jota pitkin öljy pääsee pois kampikammiosta ja jokin sateenkaariventtiili huohotukseen koska se ei ole enää ajoitettu.

Nykyäänhän rautiksen pumppuja saa uustuotantona ainakin V-Twiniltä. Budjettimielessä kannattenee kumminkin hankkia vain pumpun runko ja rattaat joka ei kyllä ilmaista sekään.
A.K.A. Rambe

Hemuli

Yksi mahdollinen ratasongelman ratkaisu - rautapään pumpun ratashan on huohotinputken jatkeena ja putkessa varsin suuri sisäreikä. Mites jos sorvaa evolaisen kiinteästi akselissa olevan rattaan niin pieneksi että se mahtuu rautapään huohotinputken sisään? Sitten vaan asemoidaan korkeus oikeaksi ja hitsataan ja/tai tapitetaan se paikalleen. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Jos sitä viikonloppuna perehtyisi suunnitelman käytännön toteutukseen. Nythän on niin että evosportsterin öljypumpun kanssa ei ole väliä kumpaan suuntaan se pyörii koska siellä on vain yksi ratas? Rautiksen kaksirattaisen pumpunhan pitää pyöriä oikeaan suuntaan, muuten se vain työntää öljyt takaisin. Evolaisen pumppuhan on ns. "gerotor"-mallia (kuva vastaavasta rakenteesta):



Sportsters rule - blowing away big twins since 1957