Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Öljyn kierto ongelma

Aloittaja rodchop, 11 elokuu 09, 18:43:04

« edellinen - seuraava »

Hessu

Aikaisemmassa viestissä luki, että paineet nousee tappiin. Tappi tollasessa Autometerin mittarissa missä asteikko muistaakseni loppuu 60, on varmaan jo 100 psi:tä. Eli ne ei nousekaan tappiin. No, sama se mulle on.

Tuukka

No tappi oli ehkä väärä ilmaisu. Olen kyllä samaa mieltä, että paineet ovat turhan korkeat. Suurista paineista, kun ei näissä moottoreissa ole mitään hyötyä, ehkä paremminkin haittaa. Mulla tuntuu tossa koneessa saavan kannet vähän liikaa öljyä ja se varmaan johtuu just noista paineista. Rajoitin yläkerran voitelua 1.5mm suuttimella (S&S shovel kannet)ja se ei ainakaan paineita laskenut. Ja tosiaan tämä paineden nousu ilmaantui, kun vaihdoin talvella vulcanin evo tyyppiset hytikat koneeseen. Aijemmin varmaan ylipaine pääsi purkautumaan väljien nostaja pesien kautta.
C.O.G.

streamliner

Oikeassa olitte. Kyselin myös entiseltä pannumieheltä, niin tämä oli tosiaan normaali ilmiö, että lämpiämisen jälkeen paineet laskevat. Case solved.

Rautahauli

 Tulipa kokeiltua synteettistä 15w-50 öljyä soveliin. Kävi pari päivää hyvin mutta tänään alkoi kalkatus jota en osaa paikallistaa, otin enskankin auki ja tsekkasin onko sykäyksenvaimennin sökö tai kiristin löysällä tms. Välillä menee kolinoitta alkaakseen taas uudestaan. Ei juuri väliä millä kierroksilla tai nopeudella ajaa. Takapytyn rockertulpatkin alkoi vuotaa... Kone käy hyvin ja tulpat näyttää hyviltä.

Laskin syntiset öljyt pois eikä näy metallia öljyssä eikä suodattimella. Mahtaako mennä sillä kun pistän takas jäykemmät öljyt? (EI synteettiset)
FXEF-81

Jensen

Synteettinen ja puolisynteettinen peseviä öljyjä ja saattaa koinat lähteä liikkeelle. Vaihda suodatin ja puhdista sihti. Ei pitäis olla propleemaa panna mineraalit synteetin jälkeen.

Rautahauli

Öljyjä on vaihdeltu alle 4000km:n välein eikä se syntteettinen öljy välttämättä syyllinen ole. Nostajat tsekataan tänään.

On vaan erikoinen ääni kun ei muutu kierrosten mukaan vaan kolisee omia aikojaan eikä edes kokoaikaa, siksi epäilinkin ensin että enskassa on jotain irti. Kävin näyttämässä parille harrastajalle eikä silloin tietty kalkattanut.
FXEF-81

Rautahauli

Onhan näitä yksittäisiä rallatusääniä vähän turha netissä kysellä mutta mainitaan nyt että nostajat säädettiin (en minä) vähän toisella metodilla ja katkennut moottorin yläkiinnikke liimattiin kasaan. Kone ei ole mulla ollessaan paremmin käynyt.
FXEF-81

Rautahauli

Kaverilla olis tämmönen ropleema. Shovel S&S 93". Koneessa ollut aikaisemmin avobeltti ja nyt kun siihen laitettiin 5-vaihteinen loota, alukopat ja ketjuveto ensiöön niin enskapuolen öljyt siirtyy moottoriöljyn sekaan. Kampuran stefa vaihdettu ja käännetty "oikein päin". Ei vaikutusta. 50 kilsaa ajoa ja ensiöpuolen vajaasta litrasta on jo ~puolet moottoriöljyn seassa. Eli aika hätsysti ne siirtyy.
FXEF-81

Kiiski

Ei kai vaan ole letku öljypumpun takaa kytketty koppaan? Tai yleensä mitään letkuja kiinni kopassa?

Rautahauli

Niin juu, lisätään että käsittääkseni siinä on myös 5 vaihteisen kopat, eli siinä ei ole niitä 4-vaihteisen öljyletkunippoja.
FXEF-81

Kiiski

No jos sinne ei tule mitään ylimääräsiä paineita tai sieltä ei imetä mitään,niin kyllä sen stefan pitäis pitää kaiken järjen mukaan.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 19 syyskuu 12, 18:20:40...Kampuran stefa vaihdettu ja käännetty "oikein päin"...

Mikähän on "oikein päin"? Märän enskan kanssa pitäis olla huuli ulospäin just sen takia että öljy pysyis enskassa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 19 syyskuu 12, 21:12:59
Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 19 syyskuu 12, 18:20:40...Kampuran stefa vaihdettu ja käännetty "oikein päin"...

Mikähän on "oikein päin"? Märän enskan kanssa pitäis olla huuli ulospäin just sen takia että öljy pysyis enskassa.

Juur noin tehty.
FXEF-81

hd_janne

#43
Onkos laturin käämin piuhojen pidikkeen ruuvit paikoillaan siellä enskakopan sisällä? Ne ruuvinreijät on nimittäin läpi lohkon sisälle ainakin evoissa, tarvikelohkoista mulla ei oo tietoa.

Rautahauli

^Noi kohdat oli puheena mut jää varmaan talven puuhiksi.

Tästä öljylinjasta on ollut palstalla puhetta mutta onko jollain asennettuna?



Lähinnä kiinnostaa että haittaako pahasti tönärien säätöä tai onko muuta käytännön haittaa? Tuolla paketilla sais ainakin kunnon helmiliitokset öljylinjaan rispaantuvien/vuotavien kumien tilalle.
FXEF-81