Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

BSA:n paluu?

Aloittaja Kokkonen, 26 huhtikuu 10, 14:47:01

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

BSA ei ole hävinnyt kokonaan pyörämarkkinoilta, kuten asiaa seuranneet tietävät. Se on valmistanut pyöriä oikeastaan koko ajan, pieniä Bushmanneja, 450cc ja 500cc yksimuksia yhteistyössä Yamahan kanssa sekä MZ:n kanssa oli isot kuviot meneillään. 2003 piti tulla  BSA 1000 cc Tempest mutta sille ei ollut tarpeeksi kysyntää (harmi) ja pyörä ei tullut tuotantoon asti. Mielenkiintoinen seikka on sensijaan BSA:n pitkäaikainen yhteistyö Nortonin kanssa. Jos Norton onnistuu paluussaan hyvin niin BSA:kin saattaa ilmestyä taas Euroopankin markkinoille.

Tiedän, tiedän, ei ne enää olisi samoja.... ja ahdasta on jo nyt.

BSA:n nykyisen brändin omistajan historiikista kopsattu:

LainaaIn the same year Joe Seifert, the then new owner of Norton Motors Ltd, made an interesting and successful bid for the Norton Commando parts business. The bid included the return to BSA of its European trademarks where they await the next chapter of their long and celebrated history.

Edit: Tempestin kuva lisätty. Siinä olisi ollut rumpujarrutkin.



Muitakin vanhoja merkkejä on edelleen markkiollia; AJS valmistaa Kiinassa 125cc 2-pyttyistä nelitahtikonetta, useita malleja, joita myydään Britanniassa.
Matchless oikeudet taitaa olla jossain Välimeren maassa, oliko Kreikassa...?
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 26 huhtikuu 10, 14:47:01
BSA ei ole hävinnyt kokonaan pyörämarkkinoilta, kuten asiaa seuranneet tietävät. Se on valmistanut pyöriä oikeastaan koko ajan, pieniä Bushmanneja, 450cc ja 500cc yksimuksia yhteistyössä Yamahan kanssa sekä MZ:n kanssa oli isot kuviot meneillään.

TÄH! Oon kuvitellu että seuraan edes vähän tollasia asioita, mutta en oo moista kuullukaan.
No hyvä että on hengissä.



Jussi

#2
Tuossa historiaa sen nykyisen omistajan sivuilta http://www.bsa-regal.co.uk/history/
Rumpujarruja noissa uudemmissakin on suosittu http://www.bikez.com/motorcycles/bsa_sr_500_gold_2003.php
Norton yrittää paluuta tosissaan ja yritys näyttää hyvältä, ensimmäisiä uusia pyöriä luovutettu ostajille ihan muutama päivä sitten. http://www.nortonmotorcycles.com/bikes/

Edit: Tarkemmin noita Commandojen tietoja tutkien huomaa että ovat kokolailla tosissaan. Kokonaan uusi kone jne. Ja sitten vielä ulkonäkö kohdallaan.

flhx

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 26 huhtikuu 10, 14:47:01

Edit: Tempestin kuva lisätty. Siinä olisi ollut rumpujarrutkin.


Näyttää jotenkin omituiselta kun venakoppaa törröttää etukehtoputkien etupuolella ja sylinteririvistöstä taaksepäin on helvetisti tyhjää tilaa, ihan kun olis meinattu eka tehä V-kone mutta sitten on unohdettu toinen sylinteririvi pois...

Vähän kun nostais konetta pystympään ni ois ok, nyt ikäänkuin makaa etukenossa.

Muuten kyllä melko maukkaan näköinen moto.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Kiiski

#4
Aivan törpön näkönen laite varmaan ihan jees vuonna -66 mut vuonna -03 aivan hanurista. Eikä tota konetta voi nostaa pystympään kaasari menee ihan vinoon ;D. Samaten kuin tota tankkiakaan ei saa yhtään alemmas kun ottaa kiinni koneeseen.
Hyvä kun jäi haaveeksi olis vaan tullu kallis konkurssi!

Pakko lisätä kun katsoin noi Commandon kuvat tuolta linkistä ylempää et HUH,HUH asiaa! Voi vaikka myydäkkin mä ainakin pidän.


Kaaleppi

Näyttävät Bsa ja Norton vielä ihan brittipyöriltä, se on hyväjuttu se.
Toivottavasti tuollaisen näkee joskus vaikka brittirallissa, tulis vaihtelua nykyiseen jakoon: Aidot Wanhat brittipyörät/Uudet pattayjan-triumpit. :P (ihan vaan oma mielipide) ;).

Kyykky-triumpit on asia erikseen ne kun on urheilupyöriä kuten jo merkkikin velvoittaa... ;D

-mikko-

Nättejähän nuo uudet Nortonit ovat, mutta ei kyllä muuten vakuuta! ...olisi voinut kuvitella että kun oikein F1 moottorin tekijät :-X ollut mukana suunnittelemassa, niin olisihan tuosta voinut ottaa hieman enemmän kierroksia ja tehoja :-\ Kun jo 500cc 1-pyttyisestä Molnar Manxista saadaan samat tehot ja enemmänkin :-* 500cc manx on muuten perkeeleen hieno pyörä  8)
- shine can never replace attitude -

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: -mikko- - 27 huhtikuu 10, 19:41:29
Nättejähän nuo uudet Nortonit ovat, mutta ei kyllä muuten vakuuta! ...olisi voinut kuvitella että kun oikein F1 moottorin tekijät :-X ollut mukana suunnittelemassa, niin olisihan tuosta voinut ottaa hieman enemmän kierroksia ja tehoja :-\ Kun jo 500cc 1-pyttyisestä Molnar Manxista saadaan samat tehot ja enemmänkin :-* 500cc manx on muuten perkeeleen hieno pyörä  8)

Katoitko Nortonin hinnan kallein 15k jotain valuuttaa? Paljonko maksaa tollanen Manx ja millanen sulake se on jos enempi tehoja pumpattu? Siinä kyllä olet oikeassa et Manx todellakin äärettömän hieno pyörä. Sit kun mä alan ihan tosissaan harrastamaan näitä motskareita mä ostan Norttonin. Tod. näk. ES 2:sen se on vähän niinku Manx mutta halvempi.

Pande

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 27 huhtikuu 10, 08:59:07
Tuossa historiaa sen nykyisen omistajan sivuilta http://www.bsa-regal.co.uk/history/
Rumpujarruja noissa uudemmissakin on suosittu http://www.bikez.com/motorcycles/bsa_sr_500_gold_2003.php
Tuo BSA SR 500 näyttää olevan melko vähillä muutoksilla SR-Jammusta muokattu, kuva sellaisesta esim. tuossa.