Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

-76 FXE kopteri

Aloittaja Vette427, 29 tammikuu 10, 19:53:02

« edellinen - seuraava »

Vette427

Moi kaikille tasapuolisesti!

löysinpä tänne ja oli tosi hyvät sivut!

laitanpa omastakin moposta kuvia tänne

kuva 1 kehitysversio -08 jolla ajelin 7500km ja oli paras pyörä ajo-ominaisuuksiltaan millä olen ajanut (yli 100tkm vuoden -80 jälkeen ajellu..)

kuva 2 keulaa mallataan eka kertaa paikoilleen

kuva 3 eka kerran pois pukilta

kuva 4 valmis, versio -09 (lähdössä eka kokkariin, ei tullu pitkän matkan palkintoa... 9km kotoa :D)... jos se koskaan tulee olemaan valmis, nyt jo tekis mieli jotain tehä.... ::)

nyt ku vielä saa leiman niin hyvä tulee. niin ja kulkemaan suoraan...
painopiste kun liikaa vasemmalla niin käsi meinaa kipeytyä. 2500km testiä tuli kesällä ajettua. akun jo siirsin oikealle ja sivulaukku tulossa ja pientä lisä painoa kans niin kyllä se siitä  ;)

Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Kokkonen

Pysyykö kuosi ennallaan vielä kauden -10 vai veikö mieliteko voiton?
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Vette427

kyllä se suunilleen samana pysyy. oli niin raju pakkastalvi että kaivuri seisoi lähes koko talven puomi suorana niin ei ole pelimerkkejä millä mällätä  :(.

mopo puoltaa hiukan, ei paha mutta vasen käsi kipeytyy pitemmällä matkalla. se pitää jotenkin ratkaista.
juuri tulin sitä tekemään mutta ei käyny kuin elokuvissa. piti vaan lisätä painoa oikeelle mutta ei se ollu siinä vika.
kun kaikki on oikein mopohan liikkuu saman verran molempiin suuntiin kun ohjausta kääntää. nyt kun vedin liinoilla sen kiinni tarkasti pystyyn niin kun ohjausta kääntää oikeelta vasemmalle ääriasennoistaan niin ala putket liikkuu koko sen matkan oikealle. ei siis keskiasennossa pysähdy ja muuta suuntaa. masentaa sen verran että lopetin ja nyt pähkäillä missä vika...

lisään muutaman viimetalven rojekti kuvan joissa teen lohkoon muutosta big bore pytille. kiersin koneistamoita mutta tuntui että liian vaikeeta ja kallista niin tein sit ite.
1 eka sorvasin nailonista "tarkan" aihion joka juuri ja juuri sopi pyörimään alkuperäisessä reiässä
2 sit siihen pikateräksestä terä joka vielä tarkemmin asennettin vasaralla hakkaamalla 10mm porattuun reikään
3 mottorin alakerta mittatarkkaan pukkiin kiini ja se pylväsporakoneeseen kiinni
4 ja ei kun reikää tekemän
5 ja niin se iso pytty istuu siihen kuin tehty  ;D

se että se sit kesti ajaa 6km on taas eri juttu  ::)
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Vette427

löytypä vielä kuvat kansien teosta samalla "työkalulla".
sorvasin vaan sen ohjari osuuden pois ja sit porasin kanteen tilan pytylle.

Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Lyytinen

Täytyy todeta, että tässä on sellaista tekemisen meininkiä, että ei voi muuta kuin arvostaa!

Vette427

nooh, elä kovin kehu, ylypistyy vielä  :)

siitä innostuneena lisäänpä sit taas muutaman kuvan.
tilasin vaihteiston. luulin tilanneeni nestekytkimellä olevan ja ostin jo valmiiksi IRS:n jarru- ja kytkinpääsylinteit. mutta sehän mokoma olikin vaijeri versio.
no ei kun romulaatikoita penkomaan ja kaverilta löytyi joku 80 crossi  kawan etujarrun  työsylinteri joka oli ylimääräinen. siitä sit "vähä" ylimääräisiä osia pois ja paikoilleen. toimii todella hyvin ja on kevyt käyttää.
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Vette427

lisätäänpäs vielä kuva kytkin systeemistä valamiina.

ja tulevan sivulaukkun "aihio"  :D

ja parit "valmis" kuvat

vielä kun keksii miten etulokarin saa kiinni. ei muuten mutta kun maalarille annoin ohjeen että se "tuli" jähtyy matkalla perää kohti. etulokari on punasta ja oranssia pelekästään ja takalokari sinistä kuten kuvista näkyy. sininen tulihan on tunnetusti kylymenpää  ;D
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan