Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mistä korjaussarja ebay ostos siirtosarjan jarrupääsylinteriin.

Aloittaja mikjus, 19 kesäkuu 24, 09:47:46

« edellinen - seuraava »

mikjus

Ostelin joskus ebaystä kuvanmukaisen siirtosarjan. Löytyy vieläkin samanlaisia hakusanalla "Chrome Billet 4 Bands Forward Controls for Harley-Davidson Big Twins 1936-1999". Mistähän tähän löytyisi korjaussarja nopeasti. Mittailin porauksen ja se oli jotain 15.x mm eli ilmeisesti 5/8". Toisessa kuvassa sisuskalut. Tuo ympäröity kumitulppa risa ja kävi niin että kun polkaisi jarrua voimalla niin meni pohjaan eikä enää sen jälkeen toimi, teki jo kerran aikaisemmin mutta purkamisen ja ilmauksen jälkeen toimi jotenkin mutta tehottomasti kunnes lopulta teki saman.

Purkamisessa romut levähti pöydälle enkä ole ihan varman miten ne menee kasaan. Olen yrittänyt löytää räjäytyskuvaa. Nyt oli niin että kuvan jousi ekana, ohenevä pää ylös jossa pronssinen holkki, sihen päälle tuo hajonnut kumitutti tavallaan ton holkin päälle, siihen varsinainen alumiininen mäntä, prikka ja sokka. Näin toimi jotenkin, samalla lailla kuin ennen ensimmäistä purkua. Silloin jo tuo kumijuttu oli halkeillut mutta vielä nipussa.

Katselin kahlekuninkaasta 5/8 sylkän korjaussarjaa joka olisi aika samanlainen ja ajattelin että kävisi edes tuo kumiosa siitä? kuvauksessa lukee Malli 5: Harley-Davidson 5/8 tuumainen mäntä, 86-91 FLT. Olisiko siirtosarjojen valmistajat niin fiksuja että tekisivät sisukalut stanuosilla?

013

kyl mä uskosin et toi harrikan korjaussarja käy sullekkin. ja veikkaisin että tuo kuvailemasi kasausjärjestys on oikea. katso vielä ennen kasausta että poraus sylinterissä on naarmuton ja molemmat reiät säiliön pohjassa sekä ilmareikä kannessa ovat auki. kasaan jarrurasvan kera tai sen puutteessa jarrunesteellä hierottuna.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

mikjus

Ostin tuollaisen "mcs 508004" korjassarjan joka on aika lähelle ja tuo ratkaiseva "piston cup" käy tuohon siirtosarjaan. Itse mäntä ei käy koska tuo tiivisteetön pää on liian iso eikä mahdu sylinteriin. Toki jos sitä vähän sorvaisi niin sitten. Jousi on himpan pidempi, prikka monta milliä matalampi ja männän "kuoppa" syvempi. Pääasia että nuo kuluvat tiivisteet käy mutta mietinkin vain onko vielä joku muu HD malli joka olisi täysin oikea?