Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

GT2554R turbo Sportsteriin/Buelliin

Aloittaja JKKo, 24 helmikuu 22, 20:19:34

« edellinen - seuraava »

JKKo

Ensi talven projektia pohtimassa. 883/1200/turbossa on liukulaakeroitu GT1544S ahdin, joka sinällään hoitaa hommansa, mutta tietäen, miten sen laakerin jossakin vaiheessa käy johtuen alhaisista öljynpaineista, pitäisi katsella seuraavaa. Samalla voisin viimeistellä putkiston nykyisestä tuotekehitysprototyypistä vähän pidemmälle.

Kuulalaakeriturbot eivät ole samalla tavoin herkkiä öljynpaineille, eivätkä myöskään asennolle, mikä moottoripyörässä voi olla hyvä ominaisuus. Pienin Garrett, missä on kuulalaakeri, on GT2554R. Se on hieman isommille moottoreille tarkoitettu ja tuottoakin on enemmän kuin tarpeeksi. Mutta kuinka se mahtaa alkaa ahtaa alhaalta 1200 kokoisessa V2:ssa?

Professional Motors on myynyt tommosen hyrrän jollekin Buelliin. Mahtaiskohan omistaja malttaa kertoa, minkämoinen paketti oli ja miten se toimii? Joku sen tuntee...

Mulla on vakiot 1200 hihnavälitykset, joilla 80 km/h on 2400 kierrosta minuutissa vitosella ja säätämisen jälkeen se on ajokelpoista - kaasu auki ja siitä se lähtee. Toki on vielä pirteämpi lähtemään kun saman tekee 120 km/h ja 3600 kierroksen kohdalla. Välitykset eivät lyhene, koska tuo on moottoritiellä nyt parhautta.
883/1200/turbo