Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

-07 Flhr & 6 Speed Laatikkoremppa

Aloittaja Mr Smith, 29 joulukuu 21, 09:14:07

« edellinen - seuraava »

Mr Smith

-07 Road King potilaana, jokusen kesän jo öljyä tiputellut,öljypohja tuli napattua auki kun näytti siellä pultin kannat kostuvan ,tämä tiiviste näytti kovin ehjältä.
Remmin vaihto työn alla samassa yhteydessä ja pääakselin juuresta näytti "kostealta" eli tässä päästään nyt varmaan tekemään tämä 6 vaihteisen "perushuolto/opettelemaan.
Koko laatikko varmaankin sitten auki ja uutta laakeria/stefaa.
Jokin lukitustyökalukin täytyy keksiä jotta saa laatikon lukittua rattaan irroitusta varten?
Laatikko ei ole ääntänyt tai oireillut kyllä muuten kuin tämän öljyvuodon osalta.
Varmaankin kyseistä rempasta löytyy useammaltakin kokemusta?
Poikkeuksellisia uusia vuosia -21 Foorumin käyttäjille :)

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Mr Smith - 29 joulukuu 21, 09:14:07
Jokin lukitustyökalukin täytyy keksiä jotta saa laatikon lukittua rattaan irroitusta varten?


Toinen painamaan jarrua on hyvä konsti.
Jos laatikko menee purkuut. Kansi veks, siirtorumpu veks ja sormin kaks vaihdetta samaan aikaan päälle, on myös hyvä konsti lukita.

Mr Smith

Kiitos vinkistä,takapää kun on jo purettu niin jarrua ei pääse painelemaan

ranze

Tokko se kovin piukassa onkaan. Bilteman pyöränmutterimyllyllä oon availlut sen kummemmin lukitsematta.

Jos on sama kuin 5 vaihteisessa, niin siinä on se lukkopelti koloruuveilla kiinni? Mutteria varten tarviikin sitten erikoisemman hylsyn. Mulla on kahdesta hylsystä hitsailtu malli.

Muistikuva on että 5 vaihteisessa pystyi vaihtamaan vetarin stefan purkamatta koko laatikkoa.



Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Mr Smith

Joo lukkopelti on ja erikoisen hylsyn saa askarrella, olikos 56mm.
sain lainaksi yhden erikoishylsyn joka marmorilta ostettu mutta taisi olla 48mm joka tapauksessa auttamatta liian pieni.

Mr Smith

Hylsy ja osat löytyi/noudettavissa, sitten keksiä sopivia ulosvetimiä että saa laakereita/stefoja vaihdeltua.
Saa pysyä tiivisti pommiuojassa uuden vuoden :)

Mr Smith

Hihnapyörän mutteri saatu auki,vielä kun keksii mikä pistää vastaa että saa laatikon vedettyä ulos, mut eiköös tuokin selviä juutuubia katsomalla :)

Kiwi

Sulla varmaan on tukilaakerin kooli irti? Öljytikku irti? Kansi auki ja nosta varovasti sitä siirtäjän kynttä ettei hajoa se euron jousi. Pari napautusta ja kasetti tulee pihalle.

Hessun ohje ei päde 6 vaihteiseen, siinä tulee rumpu akselien mukana.

Kutosen laakeria irroittamaan mä hitsasin pari jykevää lattaa yhteen ja porailin toiseen muutamat reiät joista keksintö tulee trapdoorin kiinnityspulteilla lootan päähän kiinni. Harley pyöränlaakerin vaihtotyökalusta se pitkä pultti ja toiseen päähän samasta sarjasta laippa rattaan päähän ja ei kun kiristämään, sieltä se pusertui pois. Samalla pultilla ja lisää holkkeja ja laakeri tulee toiselta puolelta ulos. Käänteisessä järjestyksessä kasaten ja katsoo että ei puristele laakereita vääristä kohtaa. Oliskohan tullut viime vuonna tehtyä 4 kappaletta 6 vaihteisen laatikkoremppoja.

Tuli kerralla niin hyvä tuosta mun tekeleestä ettei vielä oo tarvinnut oikeaa työkalua tilata ;D voin neuvoa jos tuosta tulee vielä jotain avoimia kysymyksiä.

Mr Smith

#8
Tukilaakerin koolihan siinä vielä ahdistaa kun ei ole vielä keksinyt että millä se irti,tottakai siihenkin olisi olemassa oma ulosvetimensä saataville. Vielä en ole ruvennut "halkaisu" tai hitsuutus hommiin kun tulityöt varastossa hieman kyseenalaisia.
Tuoltahan se työkalukin löytyisi :
https://www.amazon.com/gp/product/B08G44KJK5/ref=ox_sc_act_title_2?smid=AUF6VHD17IR5K&psc=1
Pyöränlaakeri työkalu löytyy hyllystä ja sillä sai kyllä näppärästi enskan tukilaakeri napattua irti,sillä varmaan onnistuu myös uuden asennus.
Öljyä tiputellut tämä myös muutaman kesän, joulukuussa -20 kun tuli laitettua tulille kylmästä tallista ja siirtymä talvipilttuuseen niin tästä ei tykännyt yhtään ja kesän -21 sitten tiputteli jo enemmän. Öljypohjan tiivisteen vaihdoin,nyt tulee nämä enskan tiivisteet/stefat uusiksi niin tuli sellainen mieleen että kuinkas laatikon-koneen väli onko siellä minkälaisia tiivisteitä ?

Kiwi

Laatikon ja koneen välissä on tiiviste, jos et niitä ole käyttänyt toisistaan irti niin todennäköisesti ei vuoda.

Tukilaakerin kooli lähtee ihan tavallisella ulosvetäjällä pois jos jaksaa kuumentaa sitä tarpeeksi, jossain kohtaa kuuluu naps ja kooli on irti. -08 ja uudemmissa vähän helpompaa kuin vanhemmissa mutta Dremel/pikkurälläkkä on ihan hyviä irroitukseen kunhan ei akseliin asti aja uraa. Ja jos pystyy tulitöitä tekemään. Induktio-lämmitin olis ehkä kaikkein helpoin mutta senkin kanssa pitää vähän varoa että ei akseliin tulisi liikaa lämpöä.

Mr Smith

Kiitokset Kiwille kannustuksesta,melkein teki jo mieli antaa periksi koolin irroituksen kanssa,paikallisesta sekatavara kaupasta löytyi sopiva ulosvedin sarja,paketin mukana tulevaa leukaa ei kyllä saanut koolin taakse mutta koitin sitten vielä eri leualla jota hyllyssä oli ja sen sai tukevasti taakse,,lämpö,uskoa ja poks/irti :)
Pyöränlaakeri työkalun avulla ratas ulos,sitten vielä rattaalta laakerikehä irti ja lohkosta laakeri irti.
varmaankin samoja kaluja käyttäen saa koolinkin asennettua akselille takaisin paikalleen ?
Nyt kun pääsi "isoon laakeriin" käsiksi niin taisi olla oikea aika tämä laakeri remppa tehdä,, pyärii ku hullun mulkku :)
https://www.tavaratalohurrikaani.fi/ulosvetosarja-12-os-mr-tuote.html