Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Enskan mutterikoot

Aloittaja Rookie-68, 04 heinäkuu 21, 20:12:48

« edellinen - seuraava »

Rookie-68

Minkäkokoiset hylsyt tarviin kun vaihdan ensiohihnan 1994 vuoden dynaan? Olisko 1 1/8 ja 1 3/8 ? Siis pyörässähän on alunperin ollut ketju mutta edellinen omistaja vaihtanut hihnalle.

Lyytinen

Minä olen sitä mieltä, että se pitää sinun itse katsoa. Olkoonkin, että belttikonversio ei itse mutterien kierteitä muuta, tarvittavien hylsyjen kokoja se voi muuttaakin. Ellet nyt osaa tarkalleen kertoa, mitkä kilkkeet ja minkä valmistajan siellä on ja vieläpä, että foorumilta löytyisi joku joka osaa kertoa oikeat hylsyt juuri siihen komboon, niin jollain viritelmällä vaan itse katsomaan. Jos ei työntömitta mahdu niin pahvisapluuna tms.

Edit: sen verran lisäystä, että minulla on ollut iät ajat tuommonen kolmen vartin hylsysatsi millisiä, sieltä 26 - 30 millin hylsyt on ihan tarpeeksi nafteja tuohon hommaan. Ei tarvii ehtiä kissojen ja koirien kanssa just prikulleen olevia tuumaisia.

etelahelsinki

Jep
Huomiona.
Kampiaxelin kierre normaali oikeakätinen.
Oliko kytkimen/pääaxelin kierre vasenkätinen.
Vuosi sitten viimeksi avasin  :-\ Vanhoissa oli ainakin.

Ile

Kiwi

4, 5 ja 6 vaihteisen kytkimen mutterin kierre on vasenkätinen. Siihen on yleensä sopinut 30 mm hylsy. Etummainen ratas niinikään kaikissa oikeakätinen kierre, avainkoko vaihtelee vuosimallien ja osavalmistajien kesken.