Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pannun toisioketjun pituus?

Aloittaja Jack, 22 marraskuu 20, 19:43:03

« edellinen - seuraava »

Jack

Otskikkohan sen kertoo mitä haetaan, nopee haku, eikä googlaus tuonut varmaa tietoa.

Onko 102 lenkkiä?

ja oliko niin, et 24 piikkisellä eturattaalla mahtuu vielä O-/X-rengasketjut pyörimään nätisti?

Flatheads!!!

etelahelsinki

Joo,

Satakax vuodesta 1915, mutta jos isompi eturatas sata4 ehkä, jos laitat räikkäkannen 25 max.
Jäykkäkansi hyväksyy 26 hampaisen. Leveydestä, normi xrengasketjut käy jos suora peltikoppa,
hevi xketjut, en tiedä...
vinot kaadetut peltikopat haasteellisia, saattaa raapia.

Ile

rautapannu

Moro!  Mulla on 24 edessä ja tosiaan tsubakin ja RK: n  o- rinkula vitjat siellä on pyörinyt , vähän taisin joutua "shimmaileen " koppaa mutta sehän on peruskauraa.   54 Pannu kyseessä

Jack

Jebu, Ile kerkeskin pituuden kertoo, meinasin jo itse itelleni vastata jo et 102 o pituus.

Piti mennä nyppäämään vanhat irti kaiken muun kiireen keskellä ja laskea lenkit.

Vielä kun Suolesta sais X- / O- ketjuja jousilukolla... niitattavia en huoli. (ei tartte ehdottaa mistä saa, pistän tän päivän tilaukseen keski-euroopasta. Tai no, voi kertoo jos on varmaa tietoa, joku muu saattaa hyötyä siitä tiedosta)
Flatheads!!!

Vuppe

Tuusulan T-Bone

Jousilukkoja oon ostanu niinkin yllättävästä paikasta kuin Hot Bike.
Long John Stroker

Vuppe

Ostin ketjut 3 vuotta sitten, niitattava lukko oli mukana. Olisin ottanut jousilukon mutta myyjä sanoi ettei ole näihin saatavana. Hmmmmm.... mitähän eroja mahtaa ketjuissa olla ettei lukot sopisi päikseen. No laitoin niitattavan. Eipä ole tarvinnut ketjua katkoa, paitsi nyt kun ne vaihtuu.

Edit. Esmerkiks storehouse myy tsupaki 350 vitjoille 7 erilaista jousilukkoa.

Hessu

Ei noita lukkoja ainakaan periaatteessa voi sekoittaa merkistä toiseen. Osa varmaan kyllä käy. Onhan ne kumminkin tehty eri mitoituksilla. Herää kysymys, miks jäykkäperäisessä pyörässä ei voi käyttää nittilukkoa? Kun sen voi niitata vaikka pöydällä. Ketjun sisään kun ei jää mitään runkoa, svingiä, ym.

Tuusulan T-Bone

Hot Bikesta saapi Tsubakin vitjoja ja Tsubakin jousilukkoja. Oon kyllä sekoittanut joskus merkkejä keskenäänkin.
Long John Stroker

Roadrunner

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 24 marraskuu 20, 10:35:12
Herää kysymys, miks jäykkäperäisessä pyörässä ei voi käyttää nittilukkoa? Kun sen voi niitata vaikka pöydällä. Ketjun sisään kun ei jää mitään runkoa, svingiä, ym.

Enskaremmiä/-ketjua ei tarvitse irrottaa, kun käyttää sokkalukkoa.

Mulla on Pannussa 24/48 hampaiset rattaat ja ketjulenkkejä 98kpl.
Runkomuutoksen yhteydessä takarengas siirtyi jonkun verran eteenpäin, joten se vähentää ketjunlenkkejä...

Ketjuna on X-rengasketju ja siihen löytyi Stormilta sokkalukko.

Jack

Kuten jäsen maantiekiitäjä kertoi, niitattavia käytettäessä tulee mahdollisesti turhaa asennusoperaatiota. Siinä syy. Ei sen kummempi + tietysti se muutosvastarinta, mä en haluu.... :o

Kaikenmaailman motskarikaupat kävin läpi mitä netistä nopeesti löysin, (siis ne sopivan ajomatkan päässä olevat, ja vähän kauempanakin) eikä silmään osunut O- / X - ketjuja joihin ois ollut tarjolla jousilukkoa. Eli jäi kaupat kotimaahan tekemättä koska ei ole tarjolla jousilukkoa. Lisävarusteena.

Jos Manne ei saa varaosavalikoimaansa paremmin näkyviin on-line, se valitettavasti jää käyttämättä. (ihan snadina vinkkina, se nettikaupan puoli kannattaa päivittää, se on nykyisellään aika masentava. Myös turhat puhelut jää pois, kun ihmiset kyselee onkononko, ja saattaa kaupan volyymikin kasvaa. Toki ymmärrän halun ylläpitää Kivijalkaa, ja se on hienoa ja harvinaista tänä päivänä. Hatun nosto sille)

Tsubakin X renkulaa tulossa ja jousilukko lisänä, kaikkihan nää tulee tehtaan paketissa näköjään niitattavalla.
Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

Tarkemmin kun raavin päätäni, niin taisipa Tsubakin jousilukot olla Mannellakin tilauskamaa. No, tilaamalla niitä joka tapauksessa sai sieltäkin.

Mullakin on tupannut kulumaan Manfredin tiskillä aikaa, ei kuitenkaan koskaan yli kolmea tuntia. ;D
Long John Stroker

Vuppe

Kahdet tsubakit ollut, molemmissa 20K:n nurkilla alkoi olemaan niin tiukkoja linkkejä ettei kääntynyt kunnolla edes viilapenkissä.
Didin ketjut ei tehnyt sitä edes neljänkympin jälkeen.

ranze

Mikäli oon oikein ymmärtänyt, on nettikaupan puolella läpileikkaus siitä kamasta, mitä usein löytyy myös hyllystä. On totta että kivijalassa on myös sellaista, mitä netin puolella ei ole. Esim. just tilasin pannun OEM tyylisen ilmanputsarin, minkä käydessäni bongasin seinältä. Tulee Oulusta käsin harvemmin käytyä.

Oma hommansa varmaan päivitellä järjestelmään -joskus kertaluonteisetkin tuotteet. Suht vikkelään tuntuu tavara kuitenkin liikkuvan ja kysyvälle vastataan.

Eräs vanhanliiton autonosakauppias vastaa puhelimeenkin vasta sitten, jos tiskillä ei ole yhtään maksavaa asiakasta.

Ja ne ketjut.. mullahan oli sohvassa ketjukonversio x-rengasketjuin ja lokasuojan ruosteenestojärjestelmä oli merkkiä Scottoiler. Ne liitokset oon tehnyt niittaamalla. Sen jälkeen kun kerran liikennevaloista lähtiessäni riisinpaahtimesta katkesi ketju.. liitoksen kohdalta. Voisi koputella niittaukset käsin niinkuin isä opetti, mutta nykyään on Kellermanin työkalu.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.