Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Metallisydämiset tulpanjohdot

Aloittaja ma^ko, 24 maaliskuu 11, 16:29:23

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Edit Hemuli: Tämä keskustelu alkoi tuolta projektiosiosta tästä kuvasta jonka postasin rautapääprojektistani...




Onko sulla kokemusta tuosta sytytysjohdosto käytännössä? Tuota "rautasisustaista" kuultopunaista laitoin yhteen torni-Mercuryyn ja ainakin venekoneen "Thunderbolt" sytytys rätki tuosta johdosta läpi niin et piti vaihtaa pois. Halpaa ja nättiä piuhaa kyllä, toivottavasti toimaa tuossa.

(Edit Kokkonen, otsikko..)
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

rodchop

Mulla ollu tota piuhaa käytössä iät ajat niin elektronisissa kuin kärki sytkissä. Hyvin toimii...
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Sitä ei ole tarkoitettu elektronisiin sytkiin, mutta mullapa onkin kärjet. Eikä edes resistoritulppia, naapurit tykkää kun telkkari sanoo rits-räts joka kerta kun ajan ohi ;D...

Mikä helkkarin EMC? Vuonna 1971...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

#3
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 24 maaliskuu 11, 22:43:56
Sitä ei ole tarkoitettu elektronisiin sytkiin, mutta mullapa onkin kärjet. Eikä edes resistoritulppia, naapurit tykkää kun telkkari sanoo rits-räts joka kerta kun ajan ohi ;D...

Mikä helkkarin EMC? Vuonna 1971...
OT
Tuo aivan totta mutta hyvin ovat toimineet Cranen HI4 single firen kaa 7 - 8 vuotta
Edit. on tosin resistori tulpat
resistorit yms. Sucks :P jos sota syttyis niin vanhan liitonvehkeet toimii vielä elektromagneettisen pulssin jälkeenkin ::) toisin kuin nyky elektroniikka
HOG Forever Forever HOG

eeko

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 24 maaliskuu 11, 22:43:56
Sitä ei ole tarkoitettu elektronisiin sytkiin, mutta mullapa onkin kärjet. Eikä edes resistoritulppia, naapurit tykkää kun telkkari sanoo rits-räts joka kerta kun ajan ohi ;D...

Mikä helkkarin EMC? Vuonna 1971...
Heh heh, brittipyörä magneetolla ja rautajohdolla on hyvä yhdistelmä.
Naapurilla kuulemma pysähtyi kuva videoista takavuosina, ääni jatkoi
matkaansa. Eli siis saattaa hiukan olla EMC säteilyä.
-eeko

Kiiski

Mulla on sellanen luulo tosta tulpanjohto/ resistoritulpasta. Että niitä tarvitaan ennenkaikkea siksi että jos vehkeessä elektroniikkaa paljonkin niin saattaa häiritä niiden toimintaa. Esim. Spyken multispark sytkä antaa valmistajan mukaan niin kovan kipinän että ilman hiilikuitujohtoja ja resistoritulppia sähköshokki jonka kipinä aiheuttaa keittää sen sytkävermeen oman aivon. Sille on joku hieno termikin mitä en nyt muista mutta se ei liity mitenkään radioihin jne. Eli nyky peleissä missä ruiskuja ja ECUja ja muitä helvetin tärkeitä elektronisia vempeleitä, tollanen mankku ja rautalanka tulpanjohdot saattaa aiheuttaa vikakoodin jos toisenkin. Eli jos autossasi/prätkässäsi outoja käyntihäiriöitä ja vittumaisia sähkövikoja ja juuri asennetut tulpanjohdot vika voi ollakin niissä.
Että henkilökohtaisesti käytän sytkävalmistajan suosittelemia tulpanjohtoja ja resistoritulppia, jos ohjeissa niin sanotaan. Helvetti mulla on mankussakin Huntin omat piuhat!

eeko

Mä muistelen noin yleisohjeena, että
magneeton kanssa ei pitäisi käyttää
silikoonijohtoja.
-eeko

JPP

LainaaWe recommend Autolite 4275 spark plugs for older H-D heads (short reach), or 4265 for long reach, as used on most aftermarket heads, and ’76 -up stock shovels. Use copper or stainless steel solid core (non-suppression) spark plug wires (Morris p/n MWS).

Itellä Morrisin mankku -49 Pannussa ja pistin nuo 4275 tulpat ja kuparijohdot, kun Morris Magneton sivulla suositeltiin.

Hemuli

No, tuota rosteritulpanjohtoa löytyy nyt hyllystä sen verran että saa vaikka kaikki foorumin mankkupyörät varustettua niillä - silti jää vielä muutamalle kärkisytkäkaverille vaikka pidemmätkin piuhat ;D. Tuli Walkan swapista ostettua pari paketillista noita, tais olla 20 ft. per paketti eli vajaa seitsemän metriä... Nyt on tuhlattu ehkä 30 cm :D.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Lyytinen

Minulla on taas semmoinen teoria, että sehän kuitenkin se kipinän energia menee sen kytkennän tekevän osan läpi, olipa tuo nyt kärjet tai transistori. Jos on liian pienivastuksiset johdot niin se virta voi olla vähän liian iso puolijohteille. Ei ehkä heti pala mutta haperoituu ajan kanssa.

eeko


ma^ko

Hyvä jos toimii, mullakin on jossain sellainen 20ft loota josta puuttuu reilu metri, koska tosiaan venekoneen Thunderboltti rätki iloisesti läpi noista piuhoista. Thunderbolt on kärjetön sytkä joka sytyttelee pintapurkaustulpissa kipinää. Siinä ei siis oikein toiminut tuo. En ole sittemmin arvannut tuota mihinkään käyttää kun ensimmäinen kokemus oli ettei toimi.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Vähän OT väliin - Kokkonen, muista että sydämeen ei mahdu kahta ämmää ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

Sit pitää ottaa toinen pois.... :)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Sepixlh

Lainaus käyttäjältä: eeko - 25 maaliskuu 11, 13:29:45
Tossa vähän jutun juurta keskusteluun:
http://www.magnecor.com/magnecor1/truth.htm
-eeko
Tuosta artikkelista kun suodattaa merkkien "mainostamisen" ja "mollaamisen" pois niin löytyy se asiakin sieltä:
Magneeto/Kärkisytkään jossa ei ole elektroniikkaa metallijohtimilla varustetut matalaresistanssiset johdot ( 0-5 Ohm) , laadukkaalla eristeellä.
Kärjettömään tai pyörään jossa on elektroniikka hiilikuitujohtimilla varustetut korkearesistanssiset johdot ( 5-15 kOhm) laadukkaalla eristeellä.
Tämä siksi että tulpan pimentyessä ei tarvitse vaihtaa uutta sytkämodulia, eihän se välttämättä mene rikki mutta suuri mahdollisuus siihen on.

Kärkisytkän puola yleensä noin 5 Ohmia, elektronisen sytkän puola 2-3 Ohmia.

Mainospuheet kipinän tai tehon parantumisesta vain "extra hyper ultra special core -johdot" vaihtamalla voi unohtaa ihan suosiolla.
Ei se puolan sähköenergia johtoa vaihtamalla muutu, sama kun joku tulisi väittämään että normaali "töpselistä" jollain erikoisjohdolla saisi voimavirtaa
 
Siis mitä nyt taas..