Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tallihommat ovat ohitse tällä tietoa

Aloittaja Motomatti, 05 elokuu 17, 21:33:40

« edellinen - seuraava »

Motomatti

Kaksi kertaa alle puolen vuoden muutto.
Päätin pitää sabattivuoden kun ottaa niin voimille.
Ei siis tarvitse mulle tallia etsiä ennen kuin ensi vuoden syksyllä. Jos silloinkaan.
Tavarat ja koneet ovat nyt kylmässä varastossa ja taivasalla lukuun ottamatta sorvia, jyrsintä ja paria muuta konetta.

Taidan alkaa harrastamaan matkamoottoripyöräilyä. Viime aikoina on tullut noin 10.000 km suvessa. Ehken jatkossa enemmän.

Tallin, tai pajan, kuinka vaan, menettäminen kirpaisi jälleen. Oli niin mukavan rentouttavaa rakennella, korjata, huoltaa tai ainakin suunnitella visioita kaljakorin päällä istuen.

Kiwi

Kaverilla samantapainen ongelma ollu, muutama takaisku tullut kun ei yhtäkkiä saanutkaan hitsata rälläköidä ynnä muuta. Ja välillä oli kokonaan kielto "työskennellä" tuossa tallissa. Nyt sen turbopyörä-projekti on mulla tallissa ja tekevät mökille omaa pikkutallia että ei tartte vuokrailla enää.

Mulla alkaa kohta samanmoinen ongelma, tai siis pakko luopua tallista syyskuussa kun ei rahat yksinkertasesti riitä. Opintotukee leikattiin ja asumistuki muuttu huonompaan suuntaan, eikä tienata saa yhtään enempää tai nekin vähät viedään.

Motomatti

Viimeinenkin kilke on siirretty väistötiloihin.
Nyt alkaa niiden järjestely. Ensin siirtyivät tavarat, sitten hyllyt. Nyt pitää pystyttää hyllyt tavarapaljouden keskelle. Sitten tavarat hyllyihin mitä mahtuu. Hiki tulee vielä.

Tavaroita, työkalut mukaan luettuna, on neljässä eri kohteessa noin 30 km säteellä. Pitää alkaa ns suunnitelmatalous jos aloittaa jotain tekemään. Onneksi omalla kerholla on pyörille tilaa ja mahdollisuus huoltotoimiin mutta ei rakenteluun eikä pitkiin projekteihin.

Mökillä olisi mukava touhuta mutta se on 446,2 km päässä kaupunkiasunnosta.

Smokie

Samaa jaskaa täällä. Erossa talo talleineen jäi exälle ja sain vuoden aikaa säilyttää romujani. Sain myös käyttöoikeuden mutta eipä oo tullut käyteltyä. Hätäratkaisuna vuokrasin luukun itselleni ja vähän normi autotallia tilavamman tallin mutta eipä oo tullut käytettyä sitäkään. Ens viikolla olis tarkoitus siirtää prätkä tänne ja jospa tois sen kaveriksi Kaanaan kilpurin, jos edes jotain mutteria sais pyöriteltyä. Vitutteloopi.