Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

magneetto ongelma

Aloittaja Mäkki, 26 huhtikuu 17, 21:23:12

« edellinen - seuraava »

Mäkki

Elikkäs kyseessä -76 soveli 3-5/8" porauksella ja 4 3/4 iskulla, sytytyksen hoitaa Joe Huntin Horizontal magneetto . Limpuissa merkkinä ainoastaan yksi pysty viiva käsittääkseni 35 asteen ennakko merkki, se keskelle tarkistus reikää etusylinterin männän tullessa ylös. magneetosta kapeampi nokka niin että se on juuri avaamassa kärkiä (kärkiväli säädetty 40, tulppien kärkiväli 50). startilla pyörittäen en ole saanut kuin kaksi kertaa satunnaisesti paukautettua putkessa pitkällisen sahauksen jälkeen. Rupee keinot loppumaan meikä mannelta. Kaasarina 40 tupla vaakaimu dellorto ja toimi viime syksynä hienosti tavallisella kärkisytkällä, nyt vaihdoin magneeton tilalle ja ei edes lupaa. venttiileiden säätöä en ole vielä katsonut kun jäi suoraan ajosta seisomaan syksyllä ja toimi silloin moitteitta.

mikä neuvoksi??

Tuusulan T-Bone

Long John Stroker

JaV

Jospa sulla on noi limput late style mallia, toi piste näkyy joskus huonosti


Kokkonen

Viittaus Tuusulan T-Bonen vastaukseen;

Lainaus Joe Coolin tekstistä; kikka jolla varmistaa että vuorossa on todellakin työtahti

LainaaPari lisähavaintoa:
- peukalon sijaan paperitullo etumaisen pytyn tulpan reikään ja kun se lentää iloisesti seinälle, on ko. pytty puristusvuorossa. Helpompi käyttää kahta kättä moottorin pyörittämiseen takapyörästä ja lentävän paperitulpan efekti on vaikuttava Cool
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hessu

4,75 iskunen ei oo vakio. Muistaakseni. ;D Joten noilla tehtaan merkeillä ei oo merkitystä.
S&S:n limpuissa on yleensä kolme merkkiä. Viiva on etupytyn ennakko. Kolmesta merkistä keskimmäinen. Sössön limpuissa myös lukee tekniset tiedot. T&O:n limpuissa on myös toi pysty viiva ilmoittamassa sytytysennakkoa.
Perinteisesti tollanen motti ja kiinteesti pyörivä mankku on huonosti käynnistyvä.
Onks mankku käytetty? Eli magnetismi vähän heikentyny.

Kiwi

Ja tulpanjohot varmasti menee nyt oikeinpäin?

Enok

Hyvin muotoiltu kysymys, lähtötiedot selkeät.
Antaako mankku kipinää? Kunnossa olevasta mankusta saa tuhdin kipinän käsin pyöräyttämällä.
Kuten Hessu mainitsi, käytetyn(hyllyssä seisseen)mankun roottorin uudelleen magnetisointi saattaa auttaa asiaa. Ei ole startillisesta pyörästä kokemusta, mutta voiko olla, että mankku ei yksinkertaisesti pyöri tarpeeksi nopeasti antaakseen kipinää? Itse olen kaikenlaisten vaikeuksien jälkeen siirtynyt kaikissa laitteissa liipaisumagneettoon. Tulpanjohtojen järjestyksellä ei ole mitään merkitystä, ellei käytössä ole esim. Morriksen singlefirepiuhat. Noin miehekäs motti ja full advance mankku saattaa käydä startin päälle takaisin potkiessaan. Onnea matkaan.

K.

Mäkki

Tahti oli väärä mutta ei siltikään lähtenyt käyntiin saakka..lupasi jo hieman mutta hetken kuluttua ei enää sitäkään.
Limput on s&s, löysin joltain jenkkisivulta että s&s on tehnyt kahdella merkintä tavalla, yhdellä viivalla tai sitten kolmella merkillä. Magneetto on käytetty ja alan epäillä että tarvitsee uudelleen magnetoinnin, antaa kyllä kipinän mutta ei kauhean kirkasta. Taidan luovuttaa tällä erää ja laittaa kärkisytkän takaisin että saisi heitettyä muutaman lenkin vielä ennen Norrtäljen reissua josko siinä ilmenisi jotain lapsentauteja talven jäljiltä.

Kiitos vinkeistä!

Tuusulan T-Bone

Mites tulpanjohdot, onko mankulle soveltuvaa mallia?

Ja uteliaisuudesta: onko sulla Lortolle bensapumppu, vai tuleeko soppa vain painovoimaisesti?
Long John Stroker

Mäkki

Tulpanjohdot käsittääkseni ok, Lowbrown customssin retromallit kupari sydämellä.
Ei ole bensapumppua, elikkäs painovoima hoitaa.

Kiwi

Ei sulla vielä kiire ole, vappuna on kuitenki paska keli joten voi pähkäillä tallissa ;)

rodchop

#11
Tulpat kuuluu olla ei Resistori mallia,myös kärkivälit mankussa ja tulpissa eri kuin kärkisytkässä. Tuossa ohjetta.    
http://morrismagneto.com/?page_id=609

Mikäli konkka viallinen antaa huonoa kipinää.

Stuff to know: . The long-lasting OEM-type points in your magneto have been set at .015, and will require no attention for years. When replacement is necessary, use Morris p/n P5 and condensor p/n P6. Use only original type cap, gasket, points and condenser. Initial spark plug gap, .025?. Due to the hot spark, you can expect the gap to burn larger somewhat faster than with a battery ignition. Use of a single-fire module, Morris p/n MSF, may help prolong plug life. We recommend Autolite 4275 or 4316 spark plugs for older H-D heads (short reach), or 4265 for long reach, as used on most aftermarket heads, and “76 -up stock H-D heads. Use copper or stainless steel solid core (non-suppression) spark plug wires (Morris p/n MWS).              US Patents 4191157; D375509
HOG Forever Forever HOG