Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

FXR:ään Dynan etuvanne

Aloittaja Skarppi, 21 marraskuu 16, 17:31:56

« edellinen - seuraava »

Skarppi

Pyörä on FXRS Convertible -91 (kahdella etujarrulevyllä).

Aikomuksena on laittaa Arlen Nessin Big Brake Kit (2 kpl) mutta sehän ei tuohon suoraan käy. Niinpä ajattelin hommata käytettynä 2000-luvun alkupään Dynan vanteen ja vaihtaa sen pyörääni ja sitten teettää uudet adapterit kalibereiden siirtoon. Dynan puolavanne on lisäksi suunnilleen samannäköinen kuin FXR:n alkuperäinenkin.

Minkä vuosimallien ja mallien vanteet käyvät heittämällä? Akselithan vissiin ovat 2003-vuoteen saakka saman paksuisia? Lisäksi ainoastaan Dyna Sportissa taitaa olla kaksi levyä. Mutta minne vuosimalliin Dynassa oli kapea keula?

Kiwi

Mun laskujen mukaan ei kannattais alkaa vaihtamaan sitä vannetta, ensinnäkin kartiorullalaakerit on parhautta. Toisekseen se vanha napa on 6 mm kapeampi ja levyn keskireikä on pienempi. Joten 3 mm spacer molemmin puolin ja siihen sopiva uloke keskittämään levy nii homma on valmis. Toisinpäin vaikeempi homma.

Mikä tossa nessissä tosiaan ei sopis sun pyörään? Kitti sisältää levyt ja satulat?

Skarppi

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 21 marraskuu 16, 22:41:32
Mun laskujen mukaan ei kannattais alkaa vaihtamaan sitä vannetta, ensinnäkin kartiorullalaakerit on parhautta. Toisekseen se vanha napa on 6 mm kapeampi ja levyn keskireikä on pienempi. Joten 3 mm spacer molemmin puolin ja siihen sopiva uloke keskittämään levy nii homma on valmis. Toisinpäin vaikeempi homma.

Mikä tossa nessissä tosiaan ei sopis sun pyörään? Kitti sisältää levyt ja satulat?

Kitti sisältää levyt ja adapterin jolla kaliberit siirretään ulommaksi. Nessiltä vastasivat kyselyihini että tarvin Dynan vanteen ja alaputket.

Mutta onko siis pulttijako sama FXR:n ja Dynan vanteessa? Eli tuolla ulokkeellisella spacerilla selviäisi? Vai tarviiko edes spaceria, ainoastaan holkin keskittämiseen?

Oletan että Dynan kaliberi on erilainen kuin FXR:n (esim kiinnitysreikien jako ja koko erit). Jos näin on niin joudun siis tekemään uudet adpterit ja niissähän voisi huomioida tuon vanteen leveyden 6 mm:n eron.

Kiwi

Jep, sportti dynassa on nelimäntäset satulat. Ne kiinnitykset on vähän lähempänä toisiaan kun vanhemmissa keuloissa. Kannattaa vielä laskeskella että saatko asennettua ne levyt suoraan vanteeseen ja sit satuloihin tekis sopivat adapterit. Tulee vaan suht hintava setti jos pitäis alaputket ja jarrusatulat vaihtaa. Varsinkin kun noi ei oo parhaat maholliset satulat.

Jos ite tekisin niin hommaisin pelkät isot levyt ja jotkut oikeesti hyvät satulat ja sit niihin tekis sopivat adapterit vakio keulaputkiin. Eikä tarttis välttämättä muuta kun keskitysholkin sille jarrulevylle.

Edit: Ja tosiaan kaikissa sama pulttijako jarrulevylle.

ma^ko

Isommat levyt ja jonkin japsisuperin satulat/puristajat kuulostais kyllä fiksummalta ja kustannustehokkaammalta ratkaisulta ku noi Nessit.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kiwi

Saattaa tarvita spacerit jos satula ei mahukkaan vanteen kanssa, mulla on yhet kawasakin satulat ja niitä ei tunnu saavan kapeeseen keulaan valu tai pinnavanteen kanssa sopimaan, mut sitävarten pitääki olla leveempi keula...

Skarppi