Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kiinalaiset CV kaasarit???

Aloittaja Jack, 26 kesäkuu 19, 08:48:40

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 29 heinäkuu 19, 20:19:49
Voi olla mikä vaan, tai olla olematta. Sehän se ongelma just onkin. Yks täälläkin aikonaan kirjoitellu osti kaks kopio mikunia. Kai niistä yhden toimivan sai, kun vaihto kaikki irtoavat osat mikunin orgiksiin.
Ei tarvii olla kuin yksi poraus viturallaan, vajaa, väärän kokoinen ym. ei ikinä pelaa kunnolla.
Tuuri peliä, voi saada hyvänkin.

"Aikoinaan" - en mä ny vielä kuollu ole ;D. Joo, tuli ihan seikkailunhalusta tilattua pari noita mikunikopioita. Ensimmäinen meni suoraan varaosiksi kun puuttui sisuskaluja ja työn jälki oli muutenkin kyseenalaista - esimerkiksi suuttimissa ei ollut mitään merkintöjä. Toinen vaikutti sitten jo paremmalta ja se pääsi ihan pyörään kiinni, yhden kesän jaksoin sen kanssa tapella ja kun siihen oli vaihdettu aika lailla  puolet osista Mikunin alkuperäisiin niin riitti. Tilasin aidon Mikunin ja johan rupes säädöt löytymään.

Jos nyt pienen listan tekis mitä siitä meni vaihtoon:
- Kohokammion pohja. Alkuperäisessä Mikunissa kiihdytyspumpun välys on noin 0,05 mm poraukseensa, kiinanpojalla 0,20 - ihme ettei pumppu toimi.
- Neula. Mikunin eri vahvuisten neulojen ero on niiden suoran osuuden paksuudessa, tuo ero on sadasosamilli. Kiinalaisen neulan paksuus vaihteli tuon satkun siinä muutaman sentin matkalla.
- Neulaputki. Tässä nyt ei silmällä näkynyt mitään vikaa mutta siinä vaiheessa alkoi mennä luotto kaikkiin kiinalaisiin koneistuksiin.
- Kohokammion neulaventtiili. No sehän kusi alleen heti kun väänsi hanan auki.

Säätäminen ylipäätään oli aika mielenkiintoista. Ajelin viikkotolkulla pyörää laajakaistalambda vuoron perään etu- ja takapytyn putkessa kiinni. Lopputulos oli että 110 cid twincam 48 mm kaasarilla oli varustettu 20 välialueella ja 150 pääsuuttimella. En ole ikinä missään kaasarissa käyttänyt noin pieniä suuttimia ja silti vekotin vei 8-10 litraa satasella riippumatta ajotyylistä. Eli aidon mikunin hinta tuli poltettua kesässä ylimääräisiin bensakuluihin.

Kun lopulta kyllästyin pelleilemään kiinailmiön kanssa ja ostin aidon Mikunin niin säätöhommat palas saman tien järjelliselle alueelle. Nyt taitaa olla 27.5 välialue, 165 pää ja pykälää rikkaampi neula. Bensaa menee edelleen hiukan liikaa mutta se johtuu todennäköisesti siitä että neljäkasi on aivan liian iso kaasari tuolle moottorille. Sen valintaan on kuitenkin syynsä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mikjus

Itse tilasin rohkeasti 45 mikunin kopioin aliexpressistä. Merkki on ZSDTRP ja hintaa kaikkineen noin satku. Uskaltauduin tähän ainoastaan sen takia että joku jenkki oli kirjoittanut tuotteesta arvostelun ja hänellä se oli toiminut hienosti. Super G:n tilalle ajattelin tuota kokeilla vulcanin adapterilla super g imusarjalla. Tulee vaan aika pirusti enemmän ulos kun normi imusarjalla. Mikähän tuohon S&S evo 113" superstock kansiin sopiva normi mikunin imusarja olisi vai käykö siihen normaalin evoon tarkoitettu malli. No asiaan takaisin. Kaasari näyttää ihan hyvältä päältäpäin mutta tämä kaasuvivun valkoinen rulla oli erikoisessa asennossa eikä mitenkään olisi voinut toimia niin. Jouduin taivuttelemaan rautaa moneen suuntaan että sain vaijerilinjan kohdalleen. Valkoinen rulla oli aivan vinossa suhteessa kaasuvivustoon ja kun käänsi kaasun täysille meni jumiin. Eli ensimmäinen virhe löydetty. Varmaan kokeilen tuota adapterilla talven pimeinä tunteina, jos edes tuntuu toimivan niin pitää harkita imusarjan hankintaa ja sovittaa joku matala putsari joka ei olisi jalan tiellä. Jos lopputulos miellyttää, voi sitten vaikka hankkia aidon mikunin. Jos ei niin Super G on ruuvattu puolessa tunnissa takaisin paikoilleen.

Mikunin sivuilla on varoitus näistä kopioista ja ohjeet kuinka tunnistat ne. Huvittavinta on se että vain aidossa on "made in mexico" tarra. Tiedä sitten onko yhtään sen parempi kuin "made in china"  ;D

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: mikjus - 11 lokakuu 19, 13:32:52...Mikähän tuohon S&S evo 113" superstock kansiin sopiva normi mikunin imusarja olisi vai käykö siihen normaalin evoon tarkoitettu malli...

Vakioevon sylintereiden pituus on 5.550" kun taas 113 cid 5.500". Vakioon sopii S&S:n imusarja jonka leveys ilmoitetaan heidän numerollaan #410 - 113 cidiin taas #406. Motorcycle Storehouselta löytyy sössön #406 imusarja 45 mm CV Keihinille (tuotekoodi 940507), olettaisin että samaan sarjaan sopii myös Mikunin HSR45 - tämä siis sellainen sarja johon kaasari tökätään suoraan huulitiivisteen varaan, ei tarvitse erillistä laippa-adapteria.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

SanttuS

Hemuli - kiinnostaa minkälaista kokoonpanoa käytit kun ajoit säätöjä?
Jos lambda kiinni, niin ilmeisesti myös jonkinlainen afr-mittari?
Olemme matkalla kohti maailmanlaajuista yhteiskunnallista, taloudellista, poliittista ja ekologista

Hemuli

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

Okei,  nyt on kiinalaiset kopio mikunit haukuttu.

Tää ei kumminkaan vastannu kysymykseen ku osittain, eli onko jollain oikeeta tietoa noista CV kopioista?
Flatheads!!!

Hemuli

Noi mitä me duunissa myydän (Motorcycle Storehousen tuote) on ollu ihan alkuperäisen veroisia. Mutta niitäkin tehdään varmasti useammassa tehtaassa ja jos laadunvalvonta on puhtaasti valmistajalla niin on ihan tuurista kiinni mitä saa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

Flatheads!!!