Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Imusarjan kumipannat.

Aloittaja Kapteeni sika, 27 helmikuu 16, 21:30:48

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

Toisaalla oli puhetta ettei esim Motonetin silikoniletkut kestä gasoo (sillon kun ostin pätkän niin ei ollut mainintaa em. sivuilla ettei kestä öljyä/gasoo), mulla on ollut vastaavat pilikan letkunpätkät 2 kesää. Otin tänään kaasarin irti ihan mielenkiinnosta minkälaisiksi menee parissa vuodessa, vuosi sitten oli auki ja ne oli ok. Nyt näytti tältä:

Muuten pannat on elastiset mutta puhki menossa, mistä löytyis gason kestävää? Tarvikekauppiaiden gummit ei kestä näinkään pitkään, ainakaan mulla ei oo kestänyt. Ne kovettuu ja halkeilee.

Spöke

Mä oon kyllä ajellut Jameksen pannoilla vuosia. Yleensä jokin muu pettää ennen pantoja. No nyt kaikissa kolmessa Shovel/Panheadissa on O-renkulat. Kohdistettuna oikeinkin hyvät.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kapteeni sika

Joo edelliset gummit oli vaan hyllystä napattu, en osannut edes kysyä merkkiä, hyvinkin paljon mahdollista että oli itätuotteet.  Mulla on yhet uudet renkulat mut nekin on niin ohuet ja vetelät että en taida niitä laittaa, silikoniletku on tuplat seinämältään.

Lisäksi tehdastekoset on pikkasen lyhyet, ei liene merkitystä mut mielummin laittasin niin leveät kun sinne sopii.
Räpsäsin kuvan eilen kun purin, näkyy pikku raot imarin ja kansien välissä, kynnystä ei ole. Kuvan klemmarit on millinpari tehdastekosia leveämmät, täyttää koko uran.

Pitää vissiin ostaa James tai Cometic pannat jos ei silikoniletkua löydy.

Oftopikkina mainitaan että imupuoli on todella puhdas, suattaapi vaikuttaa se että ajoin syssyllä muutaman tankin pienkonegasolla talvitelakointia odotellessa....

Kapteeni sika

Oletin että silikoniletkua olis ollut vähän yleisimmin käytössä mut eipä ihme. nehän ei kestä.  ;)  Pitäs ilmeisesti olla "FluoroSilicone" matskua että kestäis bensaa/öljyä. Sellasta ei näytä olevan ihan joka puodissa joten haen varmaan merkkirenkulat.

Kapteeni sika

Cometic pannat paikoillaan. Kyllä on gummeilla eroja kun vertaa kiinalaisiin, toiset näyttää sisärenkaanpätkiltä ja toiset ei.

HillyMan

Mulla ei tietenkään ole imusarjaa sovitettu amerrikan maalla pyttyjä asennettaessa. O-renkaat kesti silikoonilla avustettuna 2 vuotta. Nyt kokeilin pantoja jossa siis pannan levynen kumi. Pinnat ei ollut pytyssä ja imusarjassa riittävän hyvät niin ei pitänyt suoraan mutta sivelin pintoihin moottorisilikoonia ihan vaan sormella ohut kalvo ja nyt toimii. Jos ei muuta niin ainakin helpompi asentaa imusarja pantojen kuin o-renkaiden kanssa.

Kapteeni sika

Tämmösestäkin voi olla apuja. Eli o-renkaan paikoille ohuemmat renkaat tilkkeeksi ja kumipanta päälle.

Soppii myös tappauksissa jos vaikka kannet on o-renkaille ja imusarja pannalle, sillon tilkitään kansien urat ja panta päälle.

http://www.retrocycle.com/CustomChromeSku/040351/Manifold_Adapter_Kit.html

Tosin kaveri on käyttänyt kyseisessä tapauksessa vaan pelkkiä kumipantoja ilman isompia onkelmia.

Jack

Mulla taitaa olla noi täyterenkaat ylimääresenä hyllyssä.....
Flatheads!!!