Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Öljypumpun vaihto tötteröshoveliin.

Aloittaja AMi, 26 helmikuu 16, 11:49:29

« edellinen - seuraava »

AMi

Millainen jumppa on vaihtaa orkkis öljypumppu esim. revtech:n (tai s&s) pumppuun tötteröshovelissa? Pitääkö porata lohkoon reikiä ja jos niin kuinka paljon pitää konetta purkaa? Jos tuota konetta pitää purkaa niin mitä siitä nyt kannattas katella/huoltaa/vaihtaa samalla? Onnistuuko homma kone rungossa kiinni vai kannattaako ottaa samalla jo koko kone pöydälle?

Kapteeni sika

Ei oo tarvinnu ite vaihella. Onnaa kone kiinni rungossa, poraustarve riippuu koneen vuosimallista, muistaakseni viimeisin lohkomalli on -81 up ja sitä ei tarvi kairata esim sössön pumpulle.

https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=11&ved=0ahUKEwjYq-CUlZXLAhVmApoKHYVXDJwQFghYMAo&url=http%3A%2F%2Fwww.sscycle.com%2Fdownload_file%2F414%2F184%2F&usg=AFQjCNEOYaZ-EjkU--KmMSooqYFmwjc9oQ&cad=rja

Samalla nokan ja nostajien tarkistus nyt ainakin, breather valve ymym.

AMi

Jeps eli kun lohko on vuosimallia -74 niin näyttäs tarviivan tämän:

http://www.ebay.com/itm/S-S-OIL-PUMP-DRILL-JIG-FOR-HARLEY-36-91-OEM-94461-81-S-S-53-0013-REVTECH-TOOL-/331588651072

Löytyiskö tuota jigiä keneltäkään lainaan/vuokralle/myydä?


Kapteeni sika

Mikä vanhan pumpun tappoi, vai onko vaan kulunut väljäksi?

AMi

En tiedä onko se "kuollut" mutta en saa sitä kuulaa pitämään eli valuttaa todella nopeasti öljyt kampikammioon ja sitä kautta käynnistettäessä pihalle. Uutta jousta ja kuulaa on yritetty sekä vastinpintaa "kopautettu" mutta ei auta???

Kapteeni sika

#5
Mulla oli nyt toisen kerran sama juttu, saa nähdä pitääkö, ekalla kertaa riitti kopautus ja kuulan vaihto jousineen.

Sitä kuulan pesää voi koittaa läpätä evolaisen tönärillä tai sit hitsaa 3/8" kuulan puikon päähän ja käyttää sitä.

http://www.bigboyzheadporting.com/showthread.php?t=87

Siihen on työkalujakin tehty:

http://www.bikernet.com/pages/Halting_The_Oil_Flow.aspx

Olis varmaan hyvä ottaa pumppu käteen jos sitä läppää tai kalvaa, voi lähtee jotain ei toivottua murua kiertoon.


Hessu

Homma riippuu vähän missä rungossa motti on. Orgis jäykässä rungossa on vähän ahdasta mekaanisenjarrun poikittaisputken takia. Ja onko nykyinen pumppu kiinni vaarnoilla vai ruuveilla.
Muuten onnaa rungossa hyvin. Välttämättömyys on erittäin pienet seger-rengaspihdit joissa kärjet on käännetty 90 astetta. Knipexin snadeimmatkin on vähän isot. Tarvii hioa kärkiä ohuemmaksi.
Ilman pihtejä hommasta ei tuu mitään. Irti saa rikkomalla, mutta kasaus on hankalaa ja kiilan tiputtaminen pohjalle helppoa. Sit voi vielä lohduttaa sillä, ettei se kuulaventtiili pumppua vaihtamalla kumminkaan kauaa tiivis ole. Asia ei ole vika vaan ominaisuus. Tarvikepumppu maksaa kumminkin 500â,¬.
Ja jos homman haluu tehdä varman päälle, pitäis irrottaa pinioniakselilta hammaspyörät (tarvii erikoistyökaluja), jotta pääsee pumpun kiristysvaiheessa pyörittämään pumppua jakopäästä.
Menee meinaa helpolla pumppu vinoon ja sen myötä jumiin. Myös jotkut tiivisteet on niin huonosti leikattu, että kiristäessä jäävät rattaan päälle.

Kapteeni sika

Parikolme vuotta vissiin pysyi kuula tiiviinä.
Käytin eilen konetta sen verran että kampikammio tyhjeni extraöljyistä, vanha jousi ja kuula pääsi kuseen runsaahkosti, nyt on uusi jousi ja kuula. Pyörittelin tänään konetta kiksillä eikä tippaakaan lattialle. Kesällä ei juur pitempiä taukoja ajamiselle tulekaan. Toivottavasti. 

Jos en opi kicksiä käyttään starttiin niin öljypumpun ilmaus sillä ainakin sujuu.  :)


AMi

Käytin ö-pumpun auki ja tuollainen löyty; sanokaas mistä vois olla. O-renkaan palanen oli tuossa hammasrattaiden alapuolella olevassa "kolossa". Olikohan renkaan palasen paksuus karvan yli 3mm .


Kapteeni sika

Kokoluokka on suunnilleen sama kun rockerboxin päätytulpan renkaassa...