Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ultima sytkän ohjelmoinnista

Aloittaja JKKo, 24 kesäkuu 16, 09:01:57

« edellinen - seuraava »

JKKo


Ultiman sytytysmodulin ohjelmointi mietityttää. Liki vakion 883/1200 konversion kanssa ykköskurvilla, VOESilla ja singlefirepuolalla koristeltu sytytysjärjestelmä toimi oikein hyvin. Liki vakiona N2 nokilla kone oli mainio kaupunkiajettava. Jos liikennevirrassa tarvitsi laskea nopeus liki nollaan, kolmonenkaan ei ollut lainkaan liikaa... Helppo ajaa kaikenkaikkiaan. Semmoinen sitkeä maamoottori.

VOES jäi pois kun turbo tuli tilalle. Laitoin RETARD moodin ja 4PSI painekytkimen. Siinä meni samantein alakierroksilta kaikenlainen pehmeys käynnistä. Vetää kyllä mutta mielellään kalkattaa voimansiirtoa alakierroksilla. Ei ole vielä ahtoja tuolloin. Jatkuvaa vaihtamistarvetta pikkunopeuksilla.

Kun katson modulin sytkäkurveja (ohessa kuvana), niin nythän kn niin, että jo 1500 kierroksella ennakot ovat tapissa. Siksi vaihteiden käytön tarve lisääntyi. Kylillä ahtimesta ei kehtaa nauttia kaiken aikaa.

Sytytyksen voi ohjelmoida. Netin manuaali kertoo, että sekä WOT että PT kurvit voi tehdä erikseen 8 pisteen kautta. Ahtohommista eli RETARD moodin ohjelmoinnista ei sanaakaan. Arvelen, että täältä löytyy osaajia kertomaan kokemuksistaan. Ajattelin lähinnä viivästää sytkää alle 2500 kierroksilla.

BTW onkohan ohjelmointiohjelma ladattavissa jostakin? Kaapelinteko-ohjeet näyttivät olevan julkista tietoa.



883/1200/turbo