Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

kytkin takertelee/ryömii kylmänä???

Aloittaja Jack, 31 elokuu 15, 09:31:31

« edellinen - seuraava »

Jack

Kyseessä vanhanmallin kytkin vm.80 Shovelissa. Kytkin teki tuota ostaessa, rempan jälkeen hieman parempi, mutta nyt taas tuntuu lisääntyneen.
Eli kun kone kylmä, ja lähtee liikkeelle, ravistaa kytkin aivan julmetusti liikkeelle lähdettäessä. Siis niin julmetusti, että tuntuu koko enska lähtevän kuuta kiertävälle radalle. samaten sitten hetken ajettua valoihin topatessa ykkönen pesässä haluaa kytkin/fillari ryömiä. Ei pahasti, mutta niin, että sen tuntee. kun vehje ajettu kunnolla lämpimäksi ei näitä ilmiöitä ole.

enskavetona orkkis Sturgis remmiveto, etuhihnapyörä mallia "compensation" , uudet vaimennuskumit vaihdettu keväällä, kytkimessä uudet levyt, peltiset jka punaset ALTO kitkat. Uusi 3 piikkinen sika, ja NOS kytkinrumpu. nämä vaihdettu keväällä. Lisäksi Big Fix ja se muoviläpyskä retaineri. Retaineri "säädetty" nyt hyvin pienelle rummun liikkeelle n. 1-2 mm.  Painelaakeri se uudempi mallia soveli.

Eilen sitten asensin vielä uuden OEM mallisen painelevyn alumiinisen tilalle. Jousia ei ole vaihdettu. Säädin kytkimen manuaalin mukaisesti ja testatessa, tuntui että oireet olisi pahentuneet tai aniakin jotain muutosta tapahtui, eli ravistus irrotusvaiheessa edelleen voimakasta mutta ravistus ikäänkuin tiheämpitahtista.

Alkaa omat ideat olemaan lopussa, joten ehdotuksia mitäs sitten?  Ja fillari aon turha ajaa mihinkään tutkittavaksi, kun oireet poistuu muutamassa kilsassa, ja palaa vasta kun vekotin on kunnolla jäähtynyt.....

Kiitos jo etukäteen.
Kytkin irrottaa hyvin ja tasaisesti polkimesta polkiessa.
Flatheads!!!

sekatyömies

oletko kokeillut kytkinlevyjä kevyesti öljytä ensiövetoon tarkoitetulla öljyllä?



"Ja kattoo taakke kuski meijerin, kun näköö iisiraiderin"
-Rehupiikles-

Kapteeni sika

Joo liotus "yön yli" aateeähvässä.


Mun parnetin kytkin tekee vähän samantyyppistä kylmänä, eli jurnuttaa liikkeelle lähtiessä, syynä ilmeisesti kevlar levyt, niitä ei juur luistatella. Lämpösenä ei oireile. ns. vika paranee kun enskaöljy sottaantuu mutta palaa taas kun vaihdan öljyt enskaan.

Taitaa olla kevlarien ominaisuus.

Jack

levyjä ei ole liotettu öljyssä. Mielestäni kuivana ajettessa niitä ei tartte liotella. Saatan olla väärässäkin....
Flatheads!!!

Kapteeni sika


Jack

lisäkysymys: kytkintangon säätöruuvi.  kiinni kunnes ottaa tankoon kiinni, siitä takaspäin....kuinka paljon...
Flatheads!!!

Jack

ja vitut. fuck the factory. Koitin kerrankin tehdä  asiat kirjan mukaan...juuei.

säädin vaijerin uudelleen niinkuin se on hyvä, eikä tehtaan specsien mukaan, ni nyt rokkaa...toivottavasti.

OEM mallinen painelevy tuntuu ainakin parantaneen toimintaa.
Flatheads!!!


Kapteeni sika

Vaikka mulla ei o orggis kytkintä niin tän välin mä oon laittanut manuskan mukaan, käsittääkseni puikolle saadaan optimi liike kun Release Lever on oikeassa kulmassa.

Eikös sullakin lehmänläjä ollut.



Toi Parnetti on hjuva, sellanen oli pyörässä kun ostin sen. Kaikkee muuta pientä vaivaa on ollut mut ei kytkimessä.