Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Nostajat/öljy.

Aloittaja immoh, 17 maaliskuu 09, 21:32:05

« edellinen - seuraava »

immoh

Miten on,? Jos ja kun nostajat tyhjenee tauon aikana (monta viikkoa) niin vaikuttaako käyntiin
lähtöön?

Tällöinhän venttiilit ei aukene täysin käynnistäessä. Nimittäin Dynaa saa sahata kunnolla
että lähtee viikonkin tauon jälkeen. BT-EVO on siis kyseessä. Mitkä muut seikat voisi tehdä

samat oireet?    Nim,merk, Dorga-!!

Hemuli

Nostajien hydraulien liike on sen verran pieni että ei se käyntiinlähtöön pitäisi vaikuttaa, korkeintaan pitää pientä naputusta kunnes taas täyttyvät.

Onko sulla siinä se alkuperäinen alipainehana? Jos pääsee kohokammio kuivumaan niin kestään hetken että kaasari saa taas bensaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

immoh

Hanan purin ja tuunasin niin että toimii käsikäytöisenä. Tarkistin myös että toimii,bensaa tuli
latkuntäydeltä. Just toissapäivänä käynnistin (talli 10 astetta+) sai sahata pitkään että lähti.

Sitten oireet niinkuin siinä lämpötilassa on,eli aika pitkään ryyppyä, ja helposti aivasti kaasariin
kun anto hanaa. Hetken päästä kävi normaalisti. Tunnin kuluttua kokeilin niin lähti että hyvä kun

kerkesi nappiin koskea. Keihinin bensanpinta pitäis olla OK.   ???

Kokkonen

Hydraulin koko säätövara on 0,15 tuumaa (3,8 mm) ja jos ne on oikein säädetty puoliväliin jää tyhjänä liikettä vajaa pari milliä, joten sen jälkeen alkaa venttiili aukeamaan ja näin varmasti tapahtuu. Nokan korkeutta en tiedä, mutta lienee ainaskin reilusti yli 6mm, joten auki se on.

Itsellä on Shovelissa hydraulit ja kevään eka startti on kiksillä kuntoa vaativa tapahtuma. Se on vaan uskomaton määrä bensaa pumpattava koneeseen, jotta jotain tapahtuu... yleensä tulee alkuun kokeiltua samoja jippoja kuin ajokaudella, mutta se ei riitä. En usko, että on nostajista kiinni, vaan nimenomaan polttoaineen saannista.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Muista Kokkonen kuitenkin että nyt puhutaan evosta, shovelit ja pannut tykkäävät mitä enemmän pensaa syöttää mutta evolainen kastelee tulpat helposti.

Minkälaiset käynnistysrituaalit alkuperäisellä kysyjällä on? Oma evolainen lähtee kylmänä laakista käyntiin kun ensin pumppaa kaksi kertaa kaasua (kiihdytyspumpulla bensaa koneesee), sitten ryyppy päälle ja kaasuun koskematta startilla pyörittää - lämpöisenä sitten ei pumppausta, kaasua ihan aavistus auki ja starttia.

Oletko tarkistanut kiihdytyspumpun toiminnan? Jos otat ilmanputsarin pois niin näkyykö kaasarin kurkussa vahva ruiskaus kohti läppää kun käännät kahvasta? Ei olisi ensimmäinen CV-Keihin josta pumpun kalvo on hapertunut vaihtokuntoon.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

immoh

Joo,pitää tarkistaa kiihotuspumppu. Kylmänä parikertaa kahvasta kääntäen ryyppy päälle ja
armotonta sahaamista. Muistankin nyt kun lokakuussa pitkän tauon jälkeen lähti sillä että

ryyppy lähes täysin auki ja kahvasta pumpaten koko starttauksen ajan .Tämä Hemulin mainitsema
kalvo voi olla syyllinen. Pyörä on ollut muutaman vuoden ja huono lähtemään kylmänä koko ajan.

Voisihan se kiihotuspumppu toimia mutta ei täydellä teholla.  ,,.Mites tää sähköpuoli , ei taida
sopia oireisiin? :'(

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: evo1340cc - 18 maaliskuu 09, 13:12:59

Mites tää sähköpuoli , ei taida sopia oireisiin? :'(

Ei tuota oikein sähköviaksi tunnista. Jos tulppien kastelu olis ongelma, niin sitten kyllä.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W