Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Lähtee käymään vajaalla. Hetken päästä käy molemmilla

Aloittaja JKKo, 06 toukokuu 15, 19:05:01

« edellinen - seuraava »

JKKo

Mä koekäytin potilasta eilen jokusen minuutin. Taas loiveni tikitys, muttei mennyt kokonaan pois. Stetoskoopilla kuulolle, kaikki äänet jää etummaisen kopan tienoille. Ruuvaussulkeiset ja koppa auki. Tulpanjohdot myös irti, startilla pyöritystä, kuuntelulaite vuoronperään kumpaankin keinuvipuun. Etupytyn imunostaja on äänessä, pakopuoli selkeästi ok.

5 vaihteinen on edistyksellinen kun tönärit, putket ja nostajat saa esille kansia avaamatta. No viimeinen naputtaja esille ja eihän siellä ollut kuin vähäsen öljyä - moottorin työntämää kuitenkin - väri oli käytetyn öljyn. Täytin sen nostajan lääkeruiskulla kunnes ei tullut kuplia.

Kasaaminen jäi vähän vaiheeseen mut jatkuu taas pikapuolin. Eiköhän toi tosta. Kai.

Jottei elämä ois niin ykstoikkoista, niin tänään sain seurata vierestä, kun katsuriharjoittelija keitätti mun autosta vedet halliin. Melko tuore sähköflektin kytkin jätti toimimatta. Menin sanomaan, että näyttää tulevan höyryä ja sitten tulikin jo vettä myös. Oli puolenkymmentälitraa 50% glykolia pitkin hallia sen jälkeen kun avasin syylarin pikku jäähdyttelyn päätteeksi.  Vimmatulla halulla se sen halusi suoltaa ulos. Mut leima tuli!
883/1200/turbo

JKKo

Feulingit tarttee täyttää huolellisemmin. Yhden ruiskutin toiseen kertaan ölpällä. Sen jäleen kävi nätisti. Takaisin ajoon ja toivoo kovin, että alkuperäinen vaiva ois lähtenyt myös. Tuli pian N2 + uudet nostajat + Ultiman sytkä asennuksen jälkeen. Jos se vaiva palaa ja osuu tohon digitaalisytkään, eli menee sekin uusiksi, mä asennan tähän kärkisytkän...
883/1200/turbo

JKKo

Oli pientä öljyvuotoa. Näennäisen uudelleen käytettävät tiivisteet tuli käytettyä loppuun. Kokemus auttaa, ei mee tuntiakaan, kun on suojaputkien tilkkeet vaihdettu.

Diagnoosin tarkennusta. Feulingit on kivan äänettömät. Olin samaan syssyyn korjauttamassa keinuvipujen aksilat ja helat, mutta kun ääniosasto rauhoittui pelkillä nostajilla, niin olkoon nyt noin. Eli arvaan osuneeni 1/2 oikeaan, että naputtava häiriö on yhtä kuin täysin tyhjentynyt nostaja.

Käyntiinlähtö yhdellä pytyllä. Sen se osasi tehdä vieläkin, mutta siitä tämä toipuu aika nopsaan. Aikansa kävi etusella ja sitten lähti toinenkin mukaan.

Harrikan orkkispuolalla ja dualfirellä ei tullut tuota vajaalla käyntiä koskaan. Ja sen orkkispuolankin kipinä on aika vaatimaton vs auton normipuolalla syntyvä. Huomaa yksin siitä, että tulpanjohdosta herätyksen saava stroboni ei jaksa ilman kikkailua vilkkua Harrikassa. Autossa miten vaan. Sit kun kiertää tulpalle menevän johdon (kikkailulla) 2 kertaa anturin läpi, niin sitten vilkkuu.

Kun Ultiman (Dyna 2000i) puola on 2 puolaa yhden dualfiren kokoisessa kotelossa, niin ne on kokonsa puolesta arvaten vielä dualfireäkin tehottomammat. Tarttee kokeilla jotakin toista puolaa (tai kahta erillistä) niin josko lähtisi varmemmin 2:lla käymään heti 1:llä kertaa. Ruiskukoneisen uudehkon Harrikan ois varmaan hyvä, mutta kun ne on matalaohmisia, niin joutuu kikkailemaan, että Ultima jaksaa ajaa niitä.
883/1200/turbo

JKKo

Monologini jatkuu.

Epäsäännöllisen säännöllisesti toistuneet käynnistyksen yhteydessä kuuluneet naputukset ovat poistuneet (ainakin toistaiseksi). Edellisissä nostimissa oli jotakin vikaa. Roskis nielaisi ne, ei voi tutkia enää.

Yhdellä käyntiinlähtö ehti esiintyä vielä. Kun en ehtinyt myydä alkuperäistä sytytyspuolaa kellekään, asensin sen takaisin ja asetin Ultiman sytytysmodulin vastaavaan moodiin. Nyt tuntuu olevan kateissa myös tämä toinen vaiva.

...vähän olen spekuloinut sillä, että toi Ultima sekoaisi startatessa, koska akku on aika hento antamaan starttivirtaa. Jos modulilla menisi käynnistyksessä sylinterien tunnistus singlefiremoodissa väärin ja sytytykset olisivat sen jäljiltä ns päin peffaa ennen kuin ehtii tunnistaa etu ja takapytyn anturista oikein, niin se kyllä saisi aikaan oudon käyntiäänen. Tämä on kuitenkin spekulaatiota ilman vahvistusta.

Lopuksi vielä kehun H-D:n alkuperäistyyppisen akun. Tuolla patterilla on ajettu kaudet 2003:sta alkaen ja niin menee vielä 2015 näköjään myös.
883/1200/turbo

JKKo

Nyt on kokeiltu taas uusi satsi tulppia. Hätäisempi ois julistanut itsensä voittajaksi, kun ei muutamaan ajokertaan tullut kertaakaan kolisevia käynnistyksiä. Samoin on vaihtunut singlefirepuola takaisin ja sekin ehti auttaa muutaman startin verran. Kolmetoista (13) vuotias akku antautui kerrasta tässä männäviikolla ja kuumasta pyörästä sain sopivan Magnapowerin ja kylläpä pyorittää iloisesti vs toi vanha akku.

Silti se tekee noita temppuja. Siis sen tietää jo startatessa ennen kuin ensimmäinenkään sytytys on tapahtunut, että nyt se tekee sen taas. Starttauksessa toinen pytyistä menee huomattavan paljon kevyemmin puristustahdin ja se on ... jännä ääni kuin toisessa mukissa ei ois tulppaa tms.

No keskeytin starttauksen ja ruuvasin tulpat irti. Puristuspainemittarilla sain tilanteessa ehkä (aiemmin tässä säikeessä) 10,5 paineet kummastakin mukista. Nyt tuli 9 takapytystä ja 11 etusesta (huom uusi akku). Eli silloin kun "vika on päällä" takapytystä on puristuksia hukassa.

Sen saa kuitenkin aina käytiin. Papattaa aikansa etupytyllä (joka lämpenee) ja potpottaa takapyttyä (joka ei lämpene) kunnes yhtäkkiä molemmat on tulilla. Ja sen vian ajan kuuluu kolkotus kuin ... jaa enpäs tiedä kun siellä on nyt ne uudet Feulingin nostajatkin.

Tarttee raapaista talvella mukit irti ja ottaa kannet ja pytyt syyniin.

883/1200/turbo

JKKo

Onneks näissä ei ole vettä - tai siis ei mun Harrikoissa. Oon jumpannut Dartin kanssa jonkin verran. Lämppärin kenno poks. Syyläri poks. Vesiletkut tihkuttaa. Ja lopuksi kun "kaikki on uutta" niin vettä tulee venttiilikopan kiinnitysruuvista. Reikä oli puhjennut pohjastaan.

Terveisiä 110 kuutioisten vesipäiden omistajille!
883/1200/turbo

Kiwi

Eihän siinä nyt sit venttiili kanna vähän kun starttaat, jos kerta kuullostaa tulpattomalta?

HillyMan

Mulla hävis polkiessa molemmista pytyistä paineet kun aikansa polki. pienen odottelun jälkeen paineet taas löyty mutta hävis taas kun tarpeeksi monta kertaa polkas. Vika poistui kun vaihdoin nostajiin uudet konversiopalikat. Vanhoihin oli kulunut viisteet alapäihin ja ne oli muutenkin lyhyttä mallia.