Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Remmi poikki ja ratas rotansyömä

Aloittaja jtahola, 11 elokuu 15, 00:24:54

« edellinen - seuraava »

jtahola

Taas remmi poikki ja amuliininen hammaspyörä aivan rotansyömä, ajettu 25tkm.

Mitkäs kaikki seikat vaikuttaa siihen, että hammaspyörän hampaat ulkoreunalta kuluneet melkein millin enemmän kuin sisäreunalta, aikaisempi hammaspyörä kulunut tasaisesti koko leveydeltään. Rengas vinossa, remmi pois linjalta, laakeri kulunut, mitä muuta ??? Takarengas vaihdatettu keväällä, toivon mukaan kaikki meni suoraan eikä laakerin väljyydestä ollut puhetta, lienee ollut kunnossa ...

Köyhällä ei varaa varmuuden vuoksi vaihtaa kaikkee mikä liikkuu, vaan ne tarpeelliset että kestäis jatkossa pitempään...

twinspeed

#1
Onpa kyllä pahan näkönen. Onko se takanen samassa jamassa.

Voi kyllä olettaa, ettei uusi remmikään kauan kestä tuon kanssa pyöriä. Yritä hankkia käytettynä koko setti tai sitten ketjut ja rattaat.

Toki se syy, miksi toi on kulunut tuollaseksi, pitäs selvittää.  Vai onko jokin elementti akseli esim antanut myöden, että linja on päässyt vääntymään...? Vai onko tuolla ollut hiekkaa tms välissä... Outoa, että tolleen kulunut. Vaikea sanoa tai keksiä täältä käsin mitään täsmälistä syytä kulumalle,  mutta jokin on heittänyt...

Edittiä: Tarkemmin katsottuna, se ei niin vino ole, mutta rotan syömän näkönen on. Jotain kuluttavaa siellä hihnan ja hihnapyörän välissä ehkä
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

filtteri

taas poikki?eli hihna on kertaallen vaihdettu,eikö näitä belttejä ollu kahdella eri jaolla ja ero on hiuksenhieno mutta saa aikaseksi remmin ennen aikasen eläköitymisen.

masala

Noi alumiini hihnapyörät on aivan perseestä. Mulla alkuperäsellä oli laskettu 32tonnia eikä mitään kulumaa, no sitte ku hain vähä pidempää välitystä, laitoin tollasen alumiinisen ja se meni 20 tonnissa ihan saman näköseks ku tossa kuvassa. Lisäks että ne on paskoja ne on ihan pimeen hintasia.
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

Hd 1200

Mulla oli kans joskus alumiininen eturissa ja 20 heppaa vakiota enemmän nii remmejä napsu tiuhaan.. Laitoin rautaremmin niin sen jälkeen loppu leikkimiset siihen.. Ketju kuuluu moottoripyörään eikä mikää kumminaru.

twinspeed

Kummassakin on omat puolensa, siis remmissä ja ketjussa.

Kyllähän remmikin heppoja kestää, kun se on kunnon materiaalia (kevlar, hillikuitu tms) ja kun hihnapyörät on kunnossa. Ei kestä ketjukaan, jos laitat uuden vitjan paskoihin rattaisiin.

Ovat esimerkiksi ajaneet 145 kuutiotuumasella S&S:n koneella remmin kanssa ihan kivasti (rakskasta pyörää), eikä mitään varovaisia lähtöjä... On nuo kuitumateriaalit nimittäin sen vahvuisia, ettei niitä poikki saa pelkällä vedolla, terävillä kulmilla ja vierailla terävillä objekteilla kyllä...

Mulla ei ole vielä yhtään hihnaa katkennut, itseasiaassa lähes alkuperäisen kuntoinen  (nelketdonaa vasta kyllä mittarissa) ja tehoa enempi kuin vakiossa. Sama juttu aikasemman pyörän kanssa, jossa tehoa oli rutkasti enemmän kuin alkuperäsessä kunnossa, eikä mitään ongelmia remmin kanssa. Yksi pyörä on myös, jossa on ketjut, sekin piristetty ja tuntu se ketjukin kestävän; samoilla kilsoilla tai lähes samoilla kulumaa on kuitemnkin enemmän kuin remmeleissä.

Remmi on arempi teräville kiville, metalliobjekteille tms ja sellasia ei sais päästä remmin ja hihnapyörän väliin, eikä terävaksi kuluneita tai muuttuneita hihnapyöriä sais käyttää, jos haluaa että kestää; eihän sellaset jutut ketjulle tai rattaillekaan hyvää tee, mutta kestänevät kuitenkin paremmin.

Kuten sanottu, kummallakin on puolensa.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

filtteri

joo ei nää tehot kyllä niitä remmejä kyllä katko se on varma,karzza muistaakseni käytti remmiä vielä 200hp kohalla v-rodissa ilman ongelmia.

jtahola

Eka vaihdettiin kesällä 2012 toi hammaspyörä, sit syksyllä uus hihna. Sorateitä vältän ajelemasta. Vanha hammaspyörä oli kans tosi kulunu mutta tasaseen koko leveydeltä, toi vain toisesta reunasta kuluminen mua kummastuttaa varsinkin kun taka-hammaspyörän ja etuhammaspyörän linja näytti olevan kohillaan, katoin linjarilla ulkoreunalta. Sporan rakennetta en tunne, joten onko joku vinossa, pitää koittaa purkaa ja kattoo. Oisko joku laakeri jossain, kone/laatikko vinossa ? Vai onko vaan hammaspyörä ja -hihna olleet p#¤%&aa laatua, molemmat aftermarket-tuotteita...

maick

Aftermatket-billet-show-köykämiini, noin se kuluu ja nopeesti. Lisäksi: Hihna liian kireällä?

jtahola

Hihnan kireyden oikeellisuuden jätän huoltoliikkeen harteille joka keväällä vaihto takarenkaan ... niinkuin kaiken muun mitä renkaanvaihdon yhteydessä vois tarkistaa ja säätää