Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

öljyvuotoa takasylinterinkannessa

Aloittaja kkuula, 19 toukokuu 15, 22:40:54

« edellinen - seuraava »

kkuula

Takasylinterissä takimmaisen tönärin tienoilla havaittavissa hieman öljyvuotoa. Onko arveluja mistävälistä vuotaa? Vai selviääkö vasta purkamalla vuotokohta esille?
Ainakaan toistaiseksi vuoto ei ole kuin kosmeettinen haitta mutta yleensä nuo vuodot tuppaa lisääntymään ajanmyötä ja mieluusti tuon tilkitsee pikimmiten ellei ole kovinsuuri homma jolloin korjataan joskus sitten kun on pakko. :)

Sportster vm.87 Vantaa

twinspeed

Joo, kuvasta näyttäs siltä, että vuotaa tönäreiden suojuksen ja kannen liitoskohdasta.

Sieltä on varmaankin o-rengas rikkoutunut. Mulla ei tollasia työntötangon suojuksia ole, kun on paikoillaan yksiosaiset orkkikset. Sulla näkyy olevan tollaset removable coverit, jotka kait aika useesti vuotaa (aiheutuen o-renkaista asennusvirheestä tms). Noi rimuuvablet on siitä helpommat, että ne saa pois ja paikoilleen, kantta irrottamatta.

juutuubista löytyy vidiksiä työntötankojen säädöistä yms, joissa useissa näytetään, miten noi toimii (otetaan pois ja laitetaan paikoilleen), jos et toimintatapaa tiedä. Samanlaiset tai samallaa tapaa toimii noi coverit kaikissa harrikoissa, eli mallia voip katella läpi kavalkaadin.... 
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

SOHVELI-76

Minun vastaava o-rengas alkoi pitämään kun Bräkleenillä putsin ja sivelin kevyesti VW tiivisteliimaa. Enkä purkanut muuta kuin tuon coverin alas.
0405691644

Hemuli

Kysyjän tapauksessa näyttäs olevan nelivaihteinen evosportti jossa on tuollaiset purettavat suojaputket vakiona. Mutta jos vuotaa sieltä yläpäästä niin yleensä se o-rengas on kovettunut aikojen saatossa. Huolellinen pesu ja tilanteen seuraaminen, jos pyörä on yltä päältä öljyssä ja ravassa ei vuotokohtaa löydy millään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

hazzinen

mulla lorppaa kans molemmat sylinterit tosta samasta kohdasta. iässään ei oo niitä suojaputkien o-renkaita vaihettu.
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia