Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mattalakkaa kiiltävälle tai toisinpäin

Aloittaja Jauhoparta, 05 helmikuu 15, 09:40:07

« edellinen - seuraava »

Jauhoparta

Osaisiko joku maalarimestareista auttaa meikäläisen ongelmassa? Mua on aina kiehtonu maalaus missä on mattaa ja kirkasta pintaa sekasi ja ajattelin sellasen toteuttaa omaan mopottimeen. Maalaus sinänsä on tuttua huttua kun olen sitä saanu työksenikin tehdä, mutta tällasta ei ole tullut vastaan. Olenko ihan hakoteillä kun ajattelin ensin tarvittavien kuvien raitojen ja muiden hömppien päälle ihan normisti vetää kirkkaan lakan. Tätä sitten välihiontoineen riittävästi ja lopuksi mattaus. Seuraavaksi mattalakka, sitten se ongelma. Eli kuinkas siihen sitten kirkasta osastoittain päälle. Eli mattalakan mattaus, tarvitseeko tehdä ennen  kirkasta? Jos tarttee, kestääkö rajaus teippi "ylimattauksen", jonka jälkeen uudet maskit ja kirkasta perään? Vai kaivanko verta nokasta ja tempasen kirkkaan matan päälle ilman mattausta   ::)

013

Mulle kaveri maalas kiiltävänmustan tankin johon tuli mattapunaiset kylkipaneelit valkoisilla raidoilla. Siinä kävi niin että toi kiiltävä olis pitäny vetää kokonaan yli ja sit lakata matalla halutut kohdat. Jäi siihen lakkojen rajaan aika iso pykälä.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Jauhoparta

Ton kiiltävän reissun vetämistä puolustaisi myös roskien poiston hankaluus toisin tekemällä. Eli saisi hinkuttaa surutta vesissä koko roskan. Mutta toisaalta tää vaatisi mattauksen maskin avulla ja sekös epäilyttää. Tiedä sitten kumpi parempi  ???

Jude

Moro, mä oon tehny niin että ensin vetäny kirkkaalla yli ja kuivumisen jälkeen maskannut kiiltävälle jäävät osat. Karhunkielellä hipassut sitten ne matattavat alueet ja vetäny yhellä kerralla märäks (mattalakalla). Porrastahan tohon jää, riippuen mattalakan "paksuudesta" mutta suht lirulla seoksella ja maskauksien poisto ennen lopullista kovettumista loiventaa rajaa.
Pinstripe rajauksella voit skarpata lakkojen reunojen kohtaamiset.

Jauhoparta

Kiitoksia vastauksesta, näillä ohjeilla siis mennään. Rappusta on tietysti aina teippirajalla tiedossa, mutta one shotillahan siitä pääsee eroon  :) Tai sitten tulee kyllä yksi rappunen lisää, no ei viilata pilkkua. Koitetaan nyt ensin ilman straippeja, lisätään sitten rajaan jotain muuta väriä. Vähän epäröin tota tulevaa väriyhdistelmää, mutta katotaa sitä sitte syssymmällä...