Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Etuvanteen pinnoja osuu jarrusatulaan?

Aloittaja Malmis, 17 tammikuu 15, 15:04:06

« edellinen - seuraava »

Malmis

Onko normaalia, että pinna osuu satulaan? Onko jarrusatula oikeanlainen numero on 3161A, nelimäntäinen satula. raitiovaunu on 1200c vm 02. Ei kai tota voi väärin asentaa?

Make

Nyt pitää ihan ensin kysyä, että onko keulaan tehty jotain muutoksia? Jos on niin mitä? Ja onko laakeri ehjä eli, klotaako etupyörä?
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Hemuli

Kyllä siellä jotain nyt on pielessä. Onko rengas keskellä haarukkaa? Ettei olis nyt joku holkki väärinpäin.

Jos kaikki osat on siitä 2002 Sportsterista niin kyllä tuon pitäisi toimia. Mutta jos on menty sekoittamaan eri vuosimallien osia tai sitten esimerkiksi vaihdettu 21" pinnavanne alkuperäisen 19" tilalle niin ollaan helposti tilanteessa jossa satula nappaa pinnoihin. Varsinkin jos vanteen napa on vanhemmasta pyörästä, silloin ei mahdu millään kun jarrulevyn kiinnityspinta on kapeammalla kuin uudemmassa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Malmis

#3
Kaiken pitäis olla alkuperäistä, 17000ml mittarissa. Jarrusatuloiden pulteissa on kyllä jälkiä, että on ollu auki. 21" pinnavanne paikallaan, pitää ottaa akseli auki ja katella holkit läpi. Tönärillä kattelin, et on keskellä rengas. Viimekesänä kaveri huomautti kun oltiin ajelemmassa, että mulla makaa jarru tai joku päällä... oli oikeassa. Jarrusatula räpättimenä... saatana miten mä en ole huomannu tota aiemmin.  ;D

EDIT: Jaa se Hemuli tiesi näkemättä, väärän kokoinen vanne. Miten toi istuu noin nätisti lokariin ja muihin. Enpä olis itse keksiny ihan heti. Mikä lääkkeeksi tuohon?

Malmis

Otan pienen siivun jarrusatulasta, joku 0,5mm riittänee. Aika paksua matskua noi satulat näyttää olevan, kai siitä uskaltaa veistää. Älkää kertoko kenellekkään. Tämä tästä. :-X

Malmis

#5
Hmh, Sportsterin customissa on 21" vanne alunperin, eli vanne on oikean kokoinen sittenkin. Nyt näyttää jäävän rakoa oikean puoleisen iskarin ja spacerin väliin?  Akseli uppoaa iskarin sisälle niin, että akselissa oleva reikäkin peittyy vähän.
Jätin jarrusatulan ohentamatta.

Malmis

Kyllä akselin voi kiristää väärin. Ekana oikean iskarin akselin lukitus kiinni ja sitten vasta akselin päästä.
Nyt oli laitettu eka akselin päästä kireälle ja sitten vasta pumpun päästä lukitus kiinni.
Nyt mahtuu jarrusatulan ja pinnojen väliin paperiarkki nelinkerroin, lähellä on, muttei osu enää.
On se vaan pienestä kiinni välillä.

Hemuli

Ei kun nimenomaan ensin se akselin päässä oleva mutteri momenttiin ja vasta sitten se toisen pään clamppi tiukalle. Holkeilla säädetään vanteen asema keulaan nähden.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Malmis

Akseli auki ja kiristys asianmukaisessa järjestyksessä, ensin akselin pää ja sitten iskarin alapultti. Rengas äyttää olevan kohdallaan. Kuitenkin kolmen peräkkäisen pinnan kohdalla välys satulaan on vain 0.25mm, muilla pinnoilla millin luokkaa. Ajossa eturengas ei oireile mitenkään, (lukuun ottamatta etujarrulta tulevaa mietoa sirinää jarrutettaessa).
Kiero vanne, pinnat ei ole löysällä?

Malmis

Päädyin ottamaan satulasta pari milliä pois. Tuli hyvä, nyt on ilmaa välissä. Pieni rälläkkä ja 80z lamellilaikka, ei ehkä paras lääke, mutta edullinen ja nopea.

Joe Cool

Oire on korjattu, mutta vika jäljellä... ::) ::)

Olisihan tässä talvea vielä aikaa etsiä ja korjata se vikakin samantien, kun ihan vielä ei ole kiire tien päälle, suosittelisin tällaista menettylyä kuitenkin...

Malmis

Juu, täytyy toi vanne oikasta, joku muu kuin minä tekee. Olihan siinä reunassa kuitenkin selkeä iskujälki reunassa ja painot kehällä samassa kohdassa.