Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Äännähdys enskakopassa

Aloittaja Choppers_Forever, 15 elokuu 14, 10:41:09

« edellinen - seuraava »

Choppers_Forever

Moro,

Kylmänä liikkeelle lähtiessä enskakopasta kuuluu ykkösellä "honahtava äännähdys" , aika kova sellainen. Ja mopo ikään kuin hyppää kun kytkinkahvaa päästää irti.  Ääni ja hypähdys häviävät, kun mopo lämpenenee. Kytkin toimii muuten normaalisti. Vapaa löytyy helposti jne.

Litkua on tarpeeksi. Pitäskä putsata ja laittaa jotkut spessulitkut? Vai mikä?

CF

Kapteeni sika

Vähän samaa oiretta. Lisäksi jonkinasteista kolahtelua satunnaisesti kun tuppia kääntää vähän rivakammin. Ei pahoja ääniä mutta ilmankin tulisi toimeen. Ja mun mielestä selkeesti ensiöpuolelta kuuluu.

Kuinkahan sökö kompensaattori oireilee, siitä oon lukenut että se on turha palikka joka hajoo ennenpitkää. Saattaa olla että kokeilen kiinteetä eturatasta enskassa kun enska pitää muutenkin purkaa talvella. Laitan sit kompensaattorin takas jos mahdollinen "nypytys" pintakaasulla häiritsee.

arho

"Honahtava äännähdys ja hypähdys" ;) vois johtuu kuivista kytkinlevyistä vaikka märkäkytkin onkin, pitäs uittaa öljyssä vrk ennen asennusta. Mulla oli sama omassa ja uiton jälkeen toimi.
Do it doggystyle

Kapteeni sika

Itse asiassa sovelissa on kuiva kytkin pikku öljylirusta huolimatta, levyt ei ui öljyssä.

Mä oon pessyt kytkinlevyjä ja kokeillut aateähvää ja Redlinen MTL:ää, sama tulos. En mä mainitusta syystä niitä liruja oo vaihdellut, oon vaan huomannut et se ääni esiintyy sillontällön kylmänä nesteen laadusta huolimatta.

Ja on uiteltu aateeähvässä.

Spöke

Kyllä tuo jurahdus on selvästi uittamattomien levyjen ongelma. Pesu, hiomapaperilla pyyhkäisy ja muutamaks tunniks ATF:ään likooman, kuivaus rätillä ja nippuun. Takuulla loppuu jurahtelut.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kapteeni sika

Tos mun tapaukses ne levyt on siivottu moneen kertaan vuosien varrella. Tänään viimeks "jurahteli" kun lähin aamulla liikkeelle, tosin sillon oli jo kympin verran kilsoja alla eli ei ollu ihan kylmäkään.

Barnetin kytkin kyseessä.

Mut ei se mua haittaa, oli syy mikä hyvänsä.

Spöke

No jos on aftermarket kytkin, on siellä usein myös kevlarlevyt. Niillä on tuo jurahtamisominaisuus eikä niitä oikeesti tavan katuharrikassa tarvitse.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kapteeni sika

Joo taitaa ne kevlarit olla, ne on Joe sinne joskus laittanut. Ja saa olla niin kauan kun on pintoja.

Choppers_Forever

Moikka,

Kiitoksia. Vaihdoin kytkinlevyt ja laitoin ne suoraan pakasta sisään, kun kuivakytkin on. Eli silti ATF:llä pesu + kuivaus ja uudelleen kasaan?

Tämä selvä. Kiitoksia taasen.

CF

Wii

Täällä on kuunneltu samaa ääntä ja syykin oli ilmeiseti se mitä epäilin.  Siis onko tuo kuuluisa ATF nyt tuota mobilin atf220 öljyä vai?

Kapteeni sika

Mulla on ketjuenska ja siihen oon lorautellut kolmisen desiä tätä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/590201/ATF-Type-F-automaattivaihteistooljy-095l

Eli F-Typen ölppää, merkkejä on useita.

Muutamaa eri lientä kokeillut ja kyl toi toimii parhaiten. Kuumana vaan niin liukasta että tuppaa löytämään pienetkin raot ulostautumiseen.

Tais olla Spöke oikeessa, että kevlarit jurahtelee.