Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1972 Experimental OHC Street model

Aloittaja Raimo-Raato, 07 lokakuu 09, 19:13:12

« edellinen - seuraava »

Raimo-Raato

Mikähän se lie tämä tämmöinen? En muista ainakaan itse aiemmin tuollaisesta lukeneeni.

1972  Experimental OHC Street model

A.K.A. Rambe

Thomas

Tehdashan kehitteli kaikenlaisia mielenkiintoisia kokeiluja, että olisivat pärjänneet britti-mopoille, ja myöhemmin japsipyörille, ilman väkisin väännettyjä ja 'omia malleja' suosivia AMA'n kilpailusääntöjä.

Tuossa pyörässä on pytyt 55 asteen kulmassa ja kuutiotilavuutta 750cc. Sinänsä muutenkin mielenkiintoinen versio, levyjarru ja sähköstartti.. Tuossa koneessa oli pyttyjen kulma 'normaalia' suurempi ilmeisesti mahdollistamaan tuplakaasari-asennuksen..

Pyörästä löytyy vähän juttua joissain alan kirjoissa..

Jossain taisi olla maininta, että tuo ei tullut koskaan tuotantoon, sillä kisamenestys 70-luvun alussa oli muutenkin hyvää, ja siviilipuolella myynti veti rautapääsportin avulla AMF'lle tarpeeksi hyvin. Ja Tehdas lähti satsaamaan tuotannon lisäämiseen ennemmin kuin uusien mallien lanseeraamiseen ja tuotekehitykseen... näin olen lukenut..

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Kokkonen

Hyvät kuvat on löytyny. Tuo on ollut ilmeisesti eräänlainen suunnittelun luonnos tai harjoitelma aiheesta "uusi Sportster". Kone on kaksipyttyinen, yläpuolisilla nokilla ja alumiinisylintereillä ja -kansilla.

Runko ei ole uusi, sillä tuolle rungolle H-D suunniteli jo vuonna -66 nelisylinteristä X1000 mallia. Kone oli kuin suoraan MV-Agustasta, rivinelonen, kaksi yläpuolista nokkaa.  Muuten näytti hyvin samalta kun tuo harjoitelma, jarrut olivat kuitenkin mallia rumpu ja takahaarukassa oli myös eroja.

Toivottavsti joku osaa kertoa enemmän.

Edit: Jaaha, Thomas ehti jo....kun minä vasta kirjoittelin. Hyvä.

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W