Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Polttomoottoriautomarkkinat mullistava sähköauto Tesla

Aloittaja streamliner, 29 marraskuu 13, 12:26:52

« edellinen - seuraava »

eeko

Lainaus käyttäjältä: Jasu - 02 joulukuu 13, 11:42:45
Lainaus käyttäjältä: streamliner - 29 marraskuu 13, 12:26:52
- Tesla hakkaa aerodynaamisesti tavan autot, koska alusta on tasainen. Keulassa ei ole perinteistä "grilliä", vain pieni aukko ilmastoinnille.

- Huippunopeus (riippuen mallista) n. 200km/h.
Hmmm.

Miulla on tallissa vähän yli 40 vuotias auto, jossa toteutuu ainakin nuo kohdat...  ;D

Tämä herätti mielenkiinnon, mikä laite on kyseessä?

-eeko

Hemuli

Kuulostaa DS/ID Citikalta ;) - sellainen tosiaan kulkee yli 200 kmh, olen itse kokeillut.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jasu

^Samansukuinen, ns. voimistelumalli D-mallista...

Tällanen. Omalla en oo kahtasataa piästäny, melkein, mutta kaverin viritetyllä tuollasella kylläkin, vahingossa...

flhx

Lainaus käyttäjältä: Jasu - 02 joulukuu 13, 19:03:00

Oijoijoi...Menee kalsarit vaihtoon.Toi on ainoa patonkiperseiden tekema laite jonka nahdessa tulee suunnaton omistamisen halu....Vielakin muistan kun ekan kerran tommosen kohtasin, se oli Ranskassa kasarilla kun pikkupoikana olin vanhempien kanssa autoreissulla. Oltiin kavelylla jossain pikkukaupungissa kun citikka lipui ohi, sellanen sininen laite joka kiilteli niin saatanasti auringonpaisteessa...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

streamliner

Tein tuon ketjun sitä varten, että minusta (imho) tuo auto tuntuu olevan jonkunlainen läpilyöntituote (autojen iPhone) sähköajoneuvoille, joiden yleistyessä se saattaa_ehkä_hyvinepätodennäköisesti lainsäädännön kautta näkymään myös prätkähommissa. 10 kesää on lyhyt aika shovelia korjatessa, mutta sinä aikana ehtii akkuteknologiat ja viherpiiperit kehittyä uudelle tasolle.

Ja toki jos ketju ei kuulu tänne, niin poes vaan! Kiitos ja anteeks.

Don Quijote

Minusta tämä on mielenkiintoinen ketju, liittyy tekniikkaan, on yleistä höpinää ja jollain tasolla liippaa meidän kaikkien tulevaisuutta. Ei poistoon, turhemmistakin asioista höpistään.
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

JaZZo

Tästä sitten Teslan rinnalle Voxan Wattman -sähköpyörä.

http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/303/Voxan-Wattman-kompromissiton-ranskalainen-s%C3%A4hk%C3%B6moottoripy%C3%B6r%C3%A4-Voxan-Wattman.htm

Ei kyllä kutkuta meikäläisen makuhermoja kumpikaan, ei teslan kosla eikä tämä wattimieskään.
Shovelpiä

Hemuli

No niinpä tietysti - sadomasositikka ;D. Tuo on kyllä hieno, eikä kauhean yleinenkään. Muistan kun aikoinaan pidettiin harrastetallia pohjoishelsingissä, oltiin oltu samassa paikassa jo jokunen vuosi kun yhtäkkiä pihan toiselta puolelta paljastui muuton yhteydessä aivan mieletön sitikkakokoelma - noita SM:iäkin oli peräti kaksin kappalein.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jasu

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 03 joulukuu 13, 12:50:46

No niinpä tietysti - sadomasositikka ;D. Tuo on kyllä hieno, eikä kauhean yleinenkään. Muistan kun aikoinaan pidettiin harrastetallia pohjoishelsingissä, oltiin oltu samassa paikassa jo jokunen vuosi kun yhtäkkiä pihan toiselta puolelta paljastui muuton yhteydessä aivan mieletön sitikkakokoelma - noita SM:iäkin oli peräti kaksin kappalein.
Yllättääkö, oon käyny samaisessa hallissa. Vaiheltiin kaverille Bx:ään automaattiaski, joka oli levinny kehä ykköselle...

Toinen niistä oli Eero Aarnion (se pallotuolisuunnittelija) muuttoautona tuoma, nykyään herra Pirttiniemen omistuksessa oleva, toinen sit toisen Pirttiniemen "varaosaraato" joka ymmärtääkseni on Ma^kollakin ollu omistuksessa. Tai sit se jälkimmäisen toinen, sillä ku on kaks...

Oli siellä hallissa tosiaan aika paljon kaikkee jännää, ei vaan ikävä kyllä ollu kameraa mukana. Olisko sitten paljoakaan filmiä tullu tärveltyä, pari vuoskymmentä sitten..?

Niin, ja siks otin tuon mallin esille, ku siinä tosiaan toteutuu kaks noista "tulevaisuuden väitteistä"... ;D

Dowah

Mikäli tässä sähkö potkulautamopossa saatais kulkupuolta parannettua niin kyllä mulle kelpais vaikka ei perinteistä moottoria olekkaan.

Lisää tietoa löytynee googlesta: Scrooser

akrapu

Joo, hommatkaa vaan te muut paljon sähköautoja & moottoripyöriä -> Jää minulle enemmän bensaa tuhlattavaksi  ;D.
- akr

ss454

Kyllä tässä ketjussa ihan pointti on. Pikkuhiljaa itse herää jälkikasvun myötä miettimään montako palloa tarvitaan että oma jalanjälki on katettu. Osittain aina käytetyn mopon ostaminenkin samaa periaatetta eli pidetään vanhoista vehkeistä huolta eikä tuhlata resuja uuteen. Muutenkin tavaroita ostaessa katselen nykyään käytettyä toimivaa mielummin, kun että ostaa uutta rihkamaa jonka kestävyys ei ole koeteltu.

Itse autoon mennessä on mielestäni täysi sähköauto huono vaihtoehto. Teknisesti mielenkiintoinen, mutta ei välttämättä pallon pelastaja. Paras ratkaisu minun mielestäni on jokin pieni voimanlähde ja sähkö eli hybridi. Esim vetyauto voi tulevaisuudessa olla voimalaitos kotona kun sillä ei ajeta eli siinä vaiheessa sähkölaitos ihmettelee kun kulutus on nolla. Miksi vastaavaan ei pystytä diesel/bensa moottorilla akkujen kanssa? Epäilen että asiaa ei ole vain viety riittävän pitkälle. Olisihan tuo näppärää työsuhde lelu muuttaa paikallisvoimalaksi aina ajojen välissä. No oma into ei riitä ajatusleikkiä pidemmälle laskemaan millainen moottori sähkömoottoreiden kanssa tarvittaisiin ja mikä olisi optimi akuston paino tuolloin. Tällä tavalla vain vähennettäisiin nyt sen kalliin ison akuston tarvetta ja silti säästettäisiin bensaa mopoiluun.

Make

Lainaus käyttäjältä: akrapu - 04 joulukuu 13, 09:48:34
Joo, hommatkaa vaan te muut paljon sähköautoja & moottoripyöriä -> Jää minulle enemmän bensaa tuhlattavaksi  ;D.

Tämähän on ihan totta. Raakaöljyä tulee käyttää vain äärimmäisen tärkeisiin asioihin varojen ehtyessä. Se nyt on talvisilla työmatkoilla ihan sama kulkeeko kotilo höyryllä vai purjeilla.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

HillyMan

Tossa ratkaisu sähkömopon pärinättömyyteen, vaatinee ehkä jatkojalostusta äänien puolesta.
Turbospoke - The Bicycle Exhaust System