Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Dyna jyristää...

Aloittaja Jarna, 09 kesäkuu 10, 18:43:27

« edellinen - seuraava »

Jarna

No niin,nyt on ensimmäinen lenkki heitetty uudella mopolla.Dyna FXDX-00.Semmonen vika/ominaisuus paljastu
että jyristää n.2000rpm.n paikkeilla,tuntee ihan perseessä niinkuin ajais nappulakumeilla asfaltilla.Jyrinä loppuu
heti kun kytkimen vetasee pohjaan,tulee siis veto päällä ja moottorijarrussa.Onkos ideoita???

Hemuli

Ensinnä tulee mieleen että miksi pitää ajaa noin alhaisilla kierroksilla?

Toinen mikä noissa kumiripusteisissa pitää ottaa huomioon että ne koneen kiinnityskumit on kulutustavaraa. Tosin luulisi että ne täristäisivät myös muilla kierrosalueilla.

Onko pyörää muuteltu muuten? Esimerkiksi rengaskokojen osalta?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jarna

Saattohan se jyristää muillakin kierrosalueilla,mutta tuossa kierrosalueella sen huomasin tekevän ainakin sitä.
Mutta pahiten se vibraa aina kaasun löysätessä.Rengaskoko on vakio,täytyy yrittää huomenissa perehtyä
analysoimaan paremmin...ei kerenny tänään ajeleen ko tunteroisen.Nuo kumit vois tosiaan olla selitys.
Tuntuu tosiaan kuin olis joku makuukamarin leikkikalu housuissa...

mikira

Mullakin oli 88 koneella varustetussa dynassa samoja tuntemuksia tietyillä kierros alueilla, jotenkin muistelen että 90-100 km/h olis täristäny, muttei sen yli tai ali. Nykyisessä 96 koneella varustetussa ei ole minkäänlaisia häiritseviä värinöitä.

tyyp360

Olet ostanut amerikkalaisen mootoripyörän.

Jarna

Lainaus käyttäjältä: tyyp360 - 12 kesäkuu 10, 12:15:08
Olet ostanut amerikkalaisen mootoripyörän.

Kyllä tämä on kolmas amerikan mopo ja evo softaili on vielä toisena,shovelista lähettiin joten kyllä nämä
tärinät on ihan tuttua juttua!Mutta tässä kumikoneessa on joku siihen todennäköisesti kuulumaton vibra.
Ei kannate tästä aiheesta jatkaa tämän enempää.

jouni

03.vm dyna värisee mulla tonnin kierroksilla aika reilusti eli just vitos vaihteella 80kmh vauhdis...
kyl kai täälläkin tästä aiheesta voi keskustella kun ei kaikki niin hd professoreita ole...en minä ainakaan ;)  ja eihän noita asioita muuten opi kuin kysymällä sano jo isä aikanaan...

flhx

Lainaus käyttäjältä: jouni - 13 kesäkuu 10, 08:15:05
03.vm dyna värisee mulla tonnin kierroksilla aika reilusti eli just vitos vaihteella 80kmh vauhdis...

Et oo saatana tosissas??? Ajelet tonnin kierroksilla?? On varmaan tosi fantsut äänet ja silleen mutta ajas seuraavaks vaikka ilman öljyjä, silläkin tavalla saat koneen hajalle. Alkaa olee padan alakerta melko lujilla noilla kierroksilla.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

jouni

näköjään väärä aihe.... ;D tulipa testattua...

Hemuli

Ei suinkaan väärä aihe, kommenttikin tuli ihan aiheesta. Vähän sama homma kun porukka säätää tyhjäkäynnin niin alas että jokaisen tahdin kuulee kun mopo louskuttaa siinä nakkikiskan pihassa. Onhan se komeeta mutta eipä jaksa öljy kiertää. Sen takia näissä uudemmissa vehkeissä on joutolaukka säädetty varsin ylös - ei siis kiusan takia vaan että moottori saisi öljyä.

Alkuperäisen kysyjän kaltaisia tapauksia on nähty aikaisemminkin - muistanpa itsekin ajaneeni Dynaa joka ravisti määrätyllä kierroalueella. Joskus omaa kumiripusteista FXR:ääni säätäessä vedin reaktiotangot liian tiukkaan niin että ne jättivät kumityynyt jännitykseen, lopputuloksena pahempi ravistus kuin vanhassa pannussa konsanaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

arvo

Ostin itse olikos se 91 tai 92 uuden dynan kaupasta,ei tosin Suomesta,hinta uudella dynalla oli silloin siellä 42 000 markkaa,FXRän olis saanut viitisen tonnia halvemmalla.No jokatapauksessa se kanssa täristi muistaakseni 2000-2500 kierroksella oikein huolella.kävi takuuhuollossa muutaman kerran mutta ei auttanut vaan vatkas enemmän kuin kaverin stroukattu shoveli.Kun ei kerran auttanut niin ajelin vaan kun ei muutakaan kulkuneuvoa ollut ja käskettiiin näin tehdä,niin kerran keskellä puskaa pamahti etukiinnike kumi halki.150 kilometriä irrallisella etukiinnikkeellä,laatutavaraa kun ei muuta hajonnut.

jouni

pitänee tarkistaa toi kiekkamittari..näyttäneekö oikein..

Hemuli

Toinen vaara liian pienillä kierroksilla rynkyttämisessä koituu voimansiirrolle, paikat kuluu nopeasti kun osiin kohdistuu jatkuvasti suuri epätasainen vääntö.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957