Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

emäputki irroitettavilla laakeripesillä?

Aloittaja 013, 23 helmikuu 14, 00:21:54

« edellinen - seuraava »

013

Tarkoitus olis sorvailla uutta emäputkea ja päähäni putkahti ajatus erillisistä laakeripesistä rautiksen malliin, onko  mitään etua perinteiseen malliin?

Mistä löytäis mittoja noille pesille, yhet on tallilla mutta ovat paikoillaan.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Hemuli

Onhan siitä ainakin se etu että itse emäputkesta voi tehdä huomattavasti siromman. Mutta jos meinaat käyttää ihan normikeulaa tuumaisella ohjausakselilla niin hommaa bigtwinin laakerikupit saman tien - rautapään kupit on kaikki ohkaisemmalle akselille. Suosittelen ostamaan ne kupit ennen sorvihommiin ryhtymistä niin saat tehtyä just oikeat sovitteet sen sijaan että joku täällä käy mittamassa käytettyjä osia väljällä tönärillä ;D.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

013

japsi fillaria tekemässä, keula voi olla ehkä orkkis, kyykystä tai sit joku dna...

siks noita vaihdetttavia mietin laakerit kun ovat erillaiset kaikissa.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Hemuli

No sitten varmaan kannattaa tehdä itse ne laakerikupitkin kun tietää käytettävän laakerikoon. Ei se sen kummoisempi homma ole kuin emäputken sorvaus.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Lyytinen

Toisaalta jos miettii, että kupit laakereineen maksaa jotain kuuskymppiä ja semmoset laakerit on parikymppiä tsipale, niin jopa minä* miettisin, että ehkä ne valmiit onkin ihan hyvät, varsinkin kun hintaa ei jää niille kuin parikymppiä. Minulla olisi kyllä tuolla pajalla BT:n laakerikupit...

*: hinnasta niin viis, mutta ite kun tekee niin tulee just semmonen kun sattuu tulemaan

Edit: luin vasta jälestäpäin, että keula ei välttämättä HD:n... noh olkoon.